k4ffe Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Jeg er en gutt på 18 år, går på skole og har en venn, ei besteveninne. Hu besteveninna mi er veldig deprimert. Hun er innlagt på psykriatisk nå, etter at det krasja for henne i helgen. Det er ikke første gangen det skjer. Hun er alltid litt smådeprimert pga. familieforhold og liknende. Allikevl er det alltid når jeg gjør noe hun blir lei seg for, at det går galt. Hun er eksen min og. Hun vil bli sammen med meg igjen, men jeg sier nei. Det ville bare gjort henne enda mer avhengig av meg, som bare ødelegger for henne. helst skulle jeg sett at hun fant en ny bestevenn og kom seg videre i livet, uten meg. Tross ødelegger jeg jo bare. Sist uke tok en gammel eks. av meg kontakt. Veninna mi syntes dette var dumt, allikevel sendte jeg et par meldinger med eksen min, purte hvordan det gikk og sa det ikke hade fungert å bli venner med henne igjen. Dette fortalte jeg til veninna mi. hun ble helt fra seg for at jeg hadde tatt kontakt med eksen. jeg har gjort mye rart tidligere, som å lyve for henne, glemme avtaler osv. Hu besteveninna mi tåler ikke dette, hver gang jeg gjør som kan vise at jeg ikke bryr meg om henne, går hele verdenen hennes i oppløsning. Jeg orker ikke dette mer, jeg klarer ikke å være en perfekt bestevenn for henne. egentlig er jeg en lystløgner og drittsekk. Jeg blir forbanna når jeg er trøtt, har skreket til henne et par ganger, slik at hun ble livredd og skalv.. jeg vil ikke være i hennes liv, for jeg elsker henne, men gjør henne bare vondt. Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg trene meg opp til å ikke gjøre ting som ødelegger for henne. Hvordan kan jeg vise henne at hun er et fint menneske som ikke bør skade seg selv og ha selvmordstanker? Hvordan kan jeg slutte å bli så forbanna når jeg er trøtt og frustrert? Håper på svar.. hadde virkelig satt pris på det, ingen har noen gang kunnet gi meg et. Ikke en gang en psykolog jeg en gang gikk til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204277-jeg-%C3%B8delegger-alt-rundt-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter3370 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har selv hatt en lignende situasjon. Hun var bestevenninda mi også, var deprimert, gikk til psykolog, skadet seg selv osv. Det virket som om alt jeg gjorde var galt. Hun har vært forelska i meg fra første stund, men jeg trodde hun hadde begynt å komme over det - neida! Med en gang jeg snakket med andre jenter(som hun så på en trussel) ble hun sint og bare mer deppa og skadet seg selv. Så skjønner deg at du føler at du ikke er perfekt. Jeg var også alltid redd for å gjøre hennes situasjon verre. Det jeg valgte å gjøre var å snakke skikkelig med henne og forklare henne at alle er ikke perfekte. Jeg prøvde også å unngå henne mest mulig, for følte hun hadde det bedre uten meg - for jeg bare fikk henne til å føle seg verre. Det er ikke sikkert DU bør gjøre det! Ting roa seg litt ned, og ble faktisk bedre. Hvis det er bare "du og henne" som alltid krangler, kan det kanskje hjelpe å få inn en venn til, slik at ikke du får all den depressive tenkingen over deg, som kanskje er grunnen til at det koker over for deg til tider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204277-jeg-%C3%B8delegger-alt-rundt-meg/#findComment-1462377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest profile Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Kansje du kan forsøke å holde deg mer på avstand. Når en er psykisk syk kan en ofte lengte etter et annet mennske å være sammen med, men det blir på en måte ikke en vanlig forelskelse, en leter ikke etter en partner men en omsorgsperson. Sier ikke at det er tilfelle her, det vet jeg jo ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204277-jeg-%C3%B8delegger-alt-rundt-meg/#findComment-1462593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.