Gå til innhold

Senebetennelse


Gjest ZXL

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 52 år. Begynnte å spille golf i januar. I august fikk jeg smerter i albue og underarm. Var hos lege og fikk betennelsesdempende tabeletter. Dette reduserte smerten men fjernet den ikke helt. Til daglig kjenner jeg bare at det er noe ømt i albuen. Kjenner smerten best vis jeg strekker albuen helt ut eller vrir på f.eks. skrujern. Når jeg trykker på albuen finner jeg et lite felt som er veldig ømt/vondt.Har hatt senebetennelse i både albue og skulder for 25 år siden, da fikk jeg kortison sprøyte og det forsvant raskt. Dette har nå vart i 2 måneder, vil det forsvinne av seg selv eller er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. En klassisk golfalbue. Nå er jeg litt inhabil, men Thermotex puten som selges i noen proShop's fungerer bra. Søk etter Thermotex på norsk google så finner du den. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-ZXL.

De første par årene etter at man starter opp med golf er det temmelig vanlig med problemer i og rundt albu-leddet. Det kan komme både i hø. og ve. side. En vanlig årsak er litt gal teknik. Ofte holdes det for hardt og selve grepet kan være galt. En gylden regel er at man ikke skal holde hardere enn at hvis grepet var ett egg, så ville det ikke bli knust. Trenes det mye fra matte på driving-rangen, tar dette også mye på armene. Hvis slagene her blir litt "dype", blir det noen skikkelige belastninger spesielt på albue-leddene.

Når smertene har sittet såpass lenge, også etter sesongens slutt, ta kontakt med fysioterapeut eller naprapat for behandling. Når armene så har blitt fine, start med noe styrketrening, slik at du har mer å gå for fremtiden. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...