Gå til innhold

Pynteting til smågutter...?

Anbefalte innlegg

Har en 5-åring som synes det er både tøft og fint med ringer, og vil gjerne låne lillesøsters rosa sommerfuglring. Men han synes selv at det blir litt feil, og trer diverse nøkkelringer på fingrene heller:) Synes jo at han skal få lov å pynte seg litt han og, så jeg lurer på om det finnes f.eks tommelringer el til smågutter? På h&m f.eks. Skal reise på byhandel snart. Hadde vært perfekt i adventskalenderen..:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204386-pynteting-til-sm%C3%A5gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart at gutta også må få pynte seg litt!

Min snart fem år gamle gutt fikk en liten ring fra Glitter. Han har lenge ønsket seg noe sånt, og plukket den ut selv. Den er ganske nøytral, selv om den kanskje er ment for småjenter.

Ringen bæres med stolthet og han har ikke fått noen kjipe kommentarer i bhg, i hvert fall. ;o)

Klart at gutta også må få pynte seg litt!

Min snart fem år gamle gutt fikk en liten ring fra Glitter. Han har lenge ønsket seg noe sånt, og plukket den ut selv. Den er ganske nøytral, selv om den kanskje er ment for småjenter.

Ringen bæres med stolthet og han har ikke fått noen kjipe kommentarer i bhg, i hvert fall. ;o)

Jeg kjenner en som fikk revet av fingeren sin (som voksen) fordi ringen satt fast i noe da han skulle hoppe ned, jeg ville derfor ikke sendt med ring i barnehagen. Bare en liten advarsel.

Jeg kjenner en som fikk revet av fingeren sin (som voksen) fordi ringen satt fast i noe da han skulle hoppe ned, jeg ville derfor ikke sendt med ring i barnehagen. Bare en liten advarsel.

Da burde man jo egentlig bare stenge seg inne på et rom og aldri gjøre noe da? Hvor stor prosent av de som bruker ring, skjer noe liknende med? Forsvinnende liten, vil jeg tro.

Tenk på alt det andre som kan skje da? Det går jo ikke an å begynne å ramse det opp en gang. Er man riktig uheldig kan det jo være livsfarlig overalt.

Da burde man jo egentlig bare stenge seg inne på et rom og aldri gjøre noe da? Hvor stor prosent av de som bruker ring, skjer noe liknende med? Forsvinnende liten, vil jeg tro.

Tenk på alt det andre som kan skje da? Det går jo ikke an å begynne å ramse det opp en gang. Er man riktig uheldig kan det jo være livsfarlig overalt.

Ok, skjønner poenget, men samtidig synes jeg at slike ting kan man leke med hjemme.

En annen ting er dersom ungen tar av seg ringen i barnehagen, så er det mulig at noen av de mindre barna putter den i munnen... (for en dommedagsprofet jeg er blitt :-)

Er vel egentlig bare gått lei av "dritt" som unger tar med til barnehagen...og skjønner at de ansatte ikke liker alt heller.

Annonse

Tviler på at det kan skje her, ringen er tynn og sånn som kan stilles. Dermed vil den åpne seg så fort den får litt press på seg.

Ok, skjønner poenget, men samtidig synes jeg at slike ting kan man leke med hjemme.

En annen ting er dersom ungen tar av seg ringen i barnehagen, så er det mulig at noen av de mindre barna putter den i munnen... (for en dommedagsprofet jeg er blitt :-)

Er vel egentlig bare gått lei av "dritt" som unger tar med til barnehagen...og skjønner at de ansatte ikke liker alt heller.

På en storbarnsavdeling er det begrenset hvor mange som risikerer å putte sånt i munnen.

I bhg til guttungen har de ikke lov til å ha med seg leker eller slike ting, men en liten ring på fingeren er heldigvis lov fremdeles. Skulle de forbudt det, måtte de nesten gjort det samme med hårpynt, også da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...