Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på foreldremøte på SFO i kveld. Fikk beskjed om at barna måtte ha en ekstra dress hengende på SFO, for ofte var dressene til ungene bløte når de var ferdige på skolen, og da kunne de ikke være ute i dem på SFO.

Ok, man får jo tak i en dress til til rundt kr. 300 på OBS! Men så begynner jeg å tenke: Da må han kanskje ha et ekstra par sko stående på SFO til enhver tid også da, og en ullgenser, ullsokker, votter, lue osv. Dette blir dyrt!!!

Hvordan gjør dere dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204403-ekstrat%C3%B8y-p%C3%A5-sfo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

14

• favn

5

• karisma

4

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Vi har et ekstra sett med regntøy som er på SFO. + ett sett med skift fra innerst til ytterst. Vi har ikke ekstra dress.

De har tørkeskap der de henger inn alle våte klær. SFO og 1.klasserommene er i samme fløy, så det er null problem sålenge de husker å henge ting inn i skapet og skru på bryteren.

Vi har et ekstra sett med regntøy som er på SFO. + ett sett med skift fra innerst til ytterst. Vi har ikke ekstra dress.

De har tørkeskap der de henger inn alle våte klær. SFO og 1.klasserommene er i samme fløy, så det er null problem sålenge de husker å henge ting inn i skapet og skru på bryteren.

Ok, det er tørkeskap både i gangen ved klasserommet og på SFO også, men de holder til i to forskjellige bygg, så dette kommer nok ikke til å gå.

Får vel bare kjøpe og kjøpe og kjøpe. Det koster å ha unger, ja ikke at det er noen overraskelse altså, men to av alt fordi ungen både går på skolen og SFO.......

Har ekstra dress og ekstra klessett hengende der. Vær obs, ekstraklærne blir mye fortere borte der enn i barnehagen, ungene har sjøl ansvaret for tøyet sitt.

Ja, kan ikke akkurat si at jeg ser fram til vinteren med en vott her og en sokk der osv. Har jo en del fint ulltøy også, tør jeg ikke å legge der vaffal.

Annonse

Oij det der hørtes akkurat ut som det var på sfo her jeg bor.

Ekstra dress til sfo er helt ok det dersom ungene virkelig trenger det. Ville nok sjekket med min egen unge før jeg gikk og kjøpte en ekstra.

NOen dresser holder seg bra tørre mens andre nesten suger vann. Og så er det utrolig stor forskjell på hvordan ungnen leker. NOen bor jo omtrent oppi søledammene og koser seg skikkelig der:-) mens andre er langt mer forsiktige i sin lek.

Sfo kan jo ikke pålegge dere å kjøpe en ekstra dress, men samtidig er det vi som foreldre som har ansvaret for at ungene skal kunne holde seg tørre og varme gjennom dagen. Verre enn det er det vel egentlig ikke...

Så jeg ville helt klart sjekket ut om barnet mitt var tørr og varm når jeg hentet på ettermiddagen. Er hun det så er jo alt greit:-)

Har forresten aldri hørt om sfo som krever egen sfo-dress hengende.

Annonse

Det var jo samme "problematikken" i barnehagen, og!;-)

Poden vår (1.klassing) har regnklær hengende på SFO, samt at han har et par ekstra sko/tøvler/cherrox (alt etter årstiden, tenkte vi) stående.

Ekstraklær som bukser, truser, sokker, gensere, har han i en pose som ligger på hylla hans, om uhellet skulle være ute.

Det koster ikke noe ekstra!

Å ha flere utedresser å velge mellom, synes jeg er greit uansett! Noe skal jo til enhver tid vaskes, og da må han jo ha andre klær å ha på seg, og!

Vi kjøper dresser både på Europris, Catch, SparKjøp osv, og det er jo foholdsvis rimelige klær,(200/300,-) og fungerer i massevis, hvis man bare har gode ullklær under (fra innerst til ytterst!)

Synes ikke dette er problematisk, iallefall!

Det var jo samme "problematikken" i barnehagen, og!;-)

Poden vår (1.klassing) har regnklær hengende på SFO, samt at han har et par ekstra sko/tøvler/cherrox (alt etter årstiden, tenkte vi) stående.

Ekstraklær som bukser, truser, sokker, gensere, har han i en pose som ligger på hylla hans, om uhellet skulle være ute.

Det koster ikke noe ekstra!

Å ha flere utedresser å velge mellom, synes jeg er greit uansett! Noe skal jo til enhver tid vaskes, og da må han jo ha andre klær å ha på seg, og!

Vi kjøper dresser både på Europris, Catch, SparKjøp osv, og det er jo foholdsvis rimelige klær,(200/300,-) og fungerer i massevis, hvis man bare har gode ullklær under (fra innerst til ytterst!)

Synes ikke dette er problematisk, iallefall!

Jeg har aldri hatt denne problematikken i barnehagen. Barnehagen er jo bare ett sted, ikke to, og det har aldri vært nødvendig med to dresser f.eks. Tørkeskap hadde de da også der.

På SFO'en vår har de ikke engang tørkeskap, og de har sagt at vi må ha en ekstra dress hengende, fordi dressene er våte når barna kommer fra skolen, og da kan de ikke være ute mens de er på SFO. Så det blir snakk om en 1000-lapp vi må ut med nå til ekstra dress, ekstra vintersko, ekstra ullsokker, ullgenser, votter og luer.

Det er mulig det ikke er problematisk for dem som har veldig god råd.

Vi har ekstra regntøy, støvler, bukse, genser, truse, sokker, ullsokker hengende på SFO. Ungene har også to dresser, så en av dem blir nok hengende på SFO. Her er SFO i et helt annet bygg enn skolen - privatdrevet.

Så dere har to av alt da, både på skolen og SFO?

Det koster jammen meg.

Her er gudskjelov SFO og klasserommet i samme bygg og vegg i vegg, så de har den samme garderoben hele dagen. Jeg skjønner godt at dette ikke gjør familieøkonomien spesielt fet.. Jeg har desverre ingen løsninger til deg.

Takk for svaret, men så er det andre her som overhodet ikke kan skjønne at dette kan være noe problem, liksom....

Nei, ikke for dem som skiter penger, kanskje :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...