Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

14

• favn

5

• karisma

4

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har aldri hatt denne problematikken i barnehagen. Barnehagen er jo bare ett sted, ikke to, og det har aldri vært nødvendig med to dresser f.eks. Tørkeskap hadde de da også der.

På SFO'en vår har de ikke engang tørkeskap, og de har sagt at vi må ha en ekstra dress hengende, fordi dressene er våte når barna kommer fra skolen, og da kan de ikke være ute mens de er på SFO. Så det blir snakk om en 1000-lapp vi må ut med nå til ekstra dress, ekstra vintersko, ekstra ullsokker, ullgenser, votter og luer.

Det er mulig det ikke er problematisk for dem som har veldig god råd.

Joda, jeg skjønner at det blir dyrt! Men vi er så heldige at vi arver veldig mye fint brukt yttertøy(dresser både med og uten for, regntøy, anorakker, skidresser osv.), så vi bruker ikke mye penger på det, nei!

(Vi satser mer på sko, vi. To av ungene har litt plattfot, så der bruker vi en del penger, på såler og sånn!)

Joda, jeg skjønner at det blir dyrt! Men vi er så heldige at vi arver veldig mye fint brukt yttertøy(dresser både med og uten for, regntøy, anorakker, skidresser osv.), så vi bruker ikke mye penger på det, nei!

(Vi satser mer på sko, vi. To av ungene har litt plattfot, så der bruker vi en del penger, på såler og sånn!)

Ja, men da så, er det jo ikke rart at dette ikke er problematisk for dere, som arver så mye fint og dyrt. Vi arver _ingenting_.

Ja, kan ikke akkurat si at jeg ser fram til vinteren med en vott her og en sokk der osv. Har jo en del fint ulltøy også, tør jeg ikke å legge der vaffal.

Dette kan du notere deg med en gang:

Luer, votter, sokker, longser, trøyer, gensere etc er forbruksvarer uansett hvor påpasselig ungene lover å være.

Sånn er det bare.

Ved vår skole samler de opp funnet-klær i store kister og så får man bare ta en kikk innimellom. Jeg har faktisk funnet etpar virkelig savnede effekter, men stort sett blir det bare borte *poff*

Annonse

Gjest Calóni

Ja, men da så, er det jo ikke rart at dette ikke er problematisk for dere, som arver så mye fint og dyrt. Vi arver _ingenting_.

Ekstratøy trenger, som mange sier her, ikke å være noe fint, det er jo en kriseløsning. Hva med å kjøpe noe på loppemarked, rett og slett? Da tenker jeg på av inneklær, da. En joggedress, strømpebukse og en ullgenser finner du sikkert der. Jeg husker selv da jeg gikk i 1. klasse at jeg hadde skiftetøy liggende, men det ble -aldri- brukt. Dress finner du til 2-300 kroner en plass.

Har aldri hørt om eller fått krav om ekstra dress. Det hadde jeg sagt blankt nei til. Ærlig talt, deres SFO har desorientert virkelighetssans dersom de tror at alle bare kan bla' opp hva det skal være.

Selvfølgelig er det bare å si nei, men men det resultat at det går ut over ungen da, for SFO har ikke tørkeskap. De sier jo ikke på SFO at vi må ha ekstra dress bare for å tyne foreldrene, det er jo for barnas skyld de sier det. Dersom ungen da kommer med våt dress fra skolen, så må ungen være ute i våt dress på SFO.

Ekstratøy trenger, som mange sier her, ikke å være noe fint, det er jo en kriseløsning. Hva med å kjøpe noe på loppemarked, rett og slett? Da tenker jeg på av inneklær, da. En joggedress, strømpebukse og en ullgenser finner du sikkert der. Jeg husker selv da jeg gikk i 1. klasse at jeg hadde skiftetøy liggende, men det ble -aldri- brukt. Dress finner du til 2-300 kroner en plass.

Jeg vet det, jeg snakket mest om ekstra sko, ekstra dress, ekstra regntøy og ekstra luer, votter og ullsokker. Har brukt over 1000 kr. på dette nå i helga. Så nå får jeg jaggu håpe det blir brukt.

Dette kan du notere deg med en gang:

Luer, votter, sokker, longser, trøyer, gensere etc er forbruksvarer uansett hvor påpasselig ungene lover å være.

Sånn er det bare.

Ved vår skole samler de opp funnet-klær i store kister og så får man bare ta en kikk innimellom. Jeg har faktisk funnet etpar virkelig savnede effekter, men stort sett blir det bare borte *poff*

Ja, det er merkelig som ting bare forsvinner fra jordas overflate.

Regntøy må da være løsningen her?

Ja, men det blir for kaldt på vinteren, så da må vi til med mye mer ulltøy.

Har kjøpt ekstra dress, ekstra regntøy, ekstra cherroxer, flere luer, votter og ullsokker nå i helga. Godt over 1000 kr.

Annonse

om du ikke har noe ekstra klær liggende gjemme, hva med å gå på loppemarked å kjøpe en dress, ekstra dressen trenger jo hverken å være så fin osv, den er jo kun til nødstilfelle

Jeg har dessverre ikke tilfeldigvis en ekstra dress liggende hjemme... Ingen å arve fra heller.

Har kjøpt en på OBS! til 300 kr., men har også kjøpt ekstra regntøy, ekstra cherroxer, ekstra luer, votter og ullsokker. Over 1000 kr.

Gjest Calóni

Jeg vet det, jeg snakket mest om ekstra sko, ekstra dress, ekstra regntøy og ekstra luer, votter og ullsokker. Har brukt over 1000 kr. på dette nå i helga. Så nå får jeg jaggu håpe det blir brukt.

Ah, okay. Ja, det er klart det blir dyrt, iallfall i den alderen hvor de vokser så mye..Men dersom det blir lite brukt i år, så vet du iallfall at når det er for smått, så trenger du kanskje ikke kjøpe inn nytt igjen!

Jeg husker fra barnehage/førskole at dersom dressen ble våt brukte jeg ulltøy + regntøy, og ble skoene våte brukte jeg ullsokker + støvler. Det ble folk av meg også! :)

Selvfølgelig er det bare å si nei, men men det resultat at det går ut over ungen da, for SFO har ikke tørkeskap. De sier jo ikke på SFO at vi må ha ekstra dress bare for å tyne foreldrene, det er jo for barnas skyld de sier det. Dersom ungen da kommer med våt dress fra skolen, så må ungen være ute i våt dress på SFO.

Da må du jo bare kjøpe en ekstra dress, da. Koster ikke all verden på H&M.

Det andre av smått og litt større må du uansett ha ekstra av, det sier seg selv når det gjelder små og mellomstore barn.

Jeg har dessverre ikke tilfeldigvis en ekstra dress liggende hjemme... Ingen å arve fra heller.

Har kjøpt en på OBS! til 300 kr., men har også kjøpt ekstra regntøy, ekstra cherroxer, ekstra luer, votter og ullsokker. Over 1000 kr.

Du trenger da ikke investere i alt nytt? Ekstratøy for våre barn var stort sett alt det småstygge som ellers aldri ble brukt. Det blir jo bare brukt den ene dagen og så etterfyller man, bytter ut eller sånn som det passer.

Du trenger da ikke investere i alt nytt? Ekstratøy for våre barn var stort sett alt det småstygge som ellers aldri ble brukt. Det blir jo bare brukt den ene dagen og så etterfyller man, bytter ut eller sånn som det passer.

Ja, men vi hadde ikke så mye hjemme at det holdt til ekstraskift tre ekstra steder (skole, sfo, barnehage).

..."alt det småstygge..."

Hehe, kjenner meg bare SÅ igjen!

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...