Gå til innhold

To tette og svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Gjest må være anonym nå

Jeg har en mistanke om at jeg kan være gravid. Nå har det seg slik at jeg er ute fra jobb i svangerskapspermisjon. Jeg vil ikke rekke å ha jobbet noe særlig før nestemann melder sin adkomst. En gledelig begivenhet i såfall, men jeg er fryktelig engstelig for det økonomiske. Er det noen som vet hvilke stønader og rettigheter jeg vil ha krav på? Siden jeg har vært i svangerskapspermisjon nesten 1 år, har jeg da krav på "lønn" ved neste svangerskapsmermisjon slik som ved denne? Er takknemlig for alle som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204448-to-tette-og-svangerskapspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du får utbetalt i svangerskapspermisjonen din er grunnlaget for neste permisjon, uansett hvor mye du jobber i mellom.

Har du 80 % lønn nå, får du 80 % av 80 % neste gang. Noe mindre, altså, hvis det er slik dere har gjort det.

Mao: Ingen fare!

Gjest må være anonym nå

Det du får utbetalt i svangerskapspermisjonen din er grunnlaget for neste permisjon, uansett hvor mye du jobber i mellom.

Har du 80 % lønn nå, får du 80 % av 80 % neste gang. Noe mindre, altså, hvis det er slik dere har gjort det.

Å hurra, da ser det ikke fullt så svart ut like vel. Kanskje nr 2 kan være hjemme med meg, istedet for barnehage - da får jeg vel litt i kontantstøtte også. Tenk jeg som var så imot kontantstøtte for noen år siden, ironisk dette.

Jeg fikk to tette, og fikk akkurat det samme i svangerskapspenger med nr.2 som med nr. 1. Det ble altså ikke 80% av 80%, men 100% av 80%.

Jeg fikk to tette, og fikk akkurat det samme i svangerskapspenger med nr.2 som med nr. 1. Det ble altså ikke 80% av 80%, men 100% av 80%.

Jeg forsøkte å finne et sted hvor det sto om akkurat dette - for jeg mente også at det var slik at du fikk fødselspenger beregnet ut fra fødselspengegrunnlaget, ikke av selve fødselspengene. Fint at du oppklarte dette!

Annonse

Jeg forsøkte å finne et sted hvor det sto om akkurat dette - for jeg mente også at det var slik at du fikk fødselspenger beregnet ut fra fødselspengegrunnlaget, ikke av selve fødselspengene. Fint at du oppklarte dette!

Beklager begge to, dere har selvfølgelig rett! Det er vel noe om HVOR tette de to er, ja.

Unnskyld!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...