Gå til innhold

Hvilket inntektsgrunnlag regnes for attføring

Anbefalte innlegg

Hvis jeg får innvilget yrkesrettet attføring i år, er det da fjorårets inntekt som legges til grunn (jeg har hatt mest inntekt i år 2000)(ca. 195.000kr. uten barnebidrag ? og hva gjelder som inntekt, ?fødselspenger,barnebidrag,lønn ovs.? må jeg legge ved ligniningsoppgave eller lønnslipper ? Får jeg mindre i attføring når jeg har samboer og barn med han, eller er det bare min inntekt det beregnes utfra,og hvordan regnes det ut? jeg har jo en del spørsmål som jeg ønsker å få svar på hvis det lar seg gjøre.Jeg har barn fra før også.Jeg vil også vite hva slags økonomi jeg vil få hvis jeg får attføring, da jeg er helt blank på området og jeg har heller ikke funnet et passende svar lenger ned.

Takknemlig for svar !

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Attføringspenger regnes ut på samme måte som uførepensjon, men man får ikke særtillegg.

Fullt barnetillegg er 25% av grunnbeløpet mot 30% for uførepensjon.

Reglene om utregning av uførepensjon har jeg skrevet om her:

http://www.trygdehjelpen.no/uforepensjon/utregning.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...