Gå til innhold

når gir dere brødskive til babyen?

Anbefalte innlegg

Nå er jenta mi blitt snart 7 mnd, og hun får grønnsaker til lunsj, frukt på ettermiddagen og suppe på kvelden, i tilegg til at jeg ammer henne til hvet måltid. Hun har en enorm apetitt og spiser masse. ER også i bedre form etter at jeg begynte med fastføde. Grøt liker hun ikke, vil ikke ha, så nå lurer jeg på om jeg kan begynne så smått med brødskive om morgenen, riktignok i bittesmå biter. Når begynte dere med brødskive til deres babyer, og hva hadde dere på brødskiven? Hun har ikke tenner ennå, men nå er det likefør de første tennene kommer:)

Fortsetter under...

Vi begynte først i 9 mnd alderen, men barna fikk litt grøt og middag ved siden av ammingen til da, samt at de likte ikke biter og hadde lett for å kaste opp.

Jeg ville ha prøvd litt brødskive hvis jeg var deg, siden h*n ikke vil ha grøt.Litt plantemargarin og leverpostei på, i bittesmå biter, hvis bitene blir for harde kan de bløtes litt i morsmelk først.

Jeg kan ikke akkurat huske hvor gammel hun var da jeg begynte å gi henne skive, men jeg lot henne smake helt fra hun viste interesse for det. 5-6 mnd, kanskje.

Av pålegg brukte jeg leverpostei, syltetøy og andre myke pålegg uten klumper.

Nå er hun 11 mnd, og brødskiver går ned på høykant :-)

Annonse

Begynte med små brødbiter med leverpostei da de var 7-8 mndr. Ingen av mine hadde tenner så tidlig, men de kan fint tygge brød med gommene.

I begynnelsen bløtte jeg opp brødbitene til eldstemann, men fant fort ut at det ikke var noe poeng.

Begynte med små brødbiter med leverpostei da de var 7-8 mndr. Ingen av mine hadde tenner så tidlig, men de kan fint tygge brød med gommene.

I begynnelsen bløtte jeg opp brødbitene til eldstemann, men fant fort ut at det ikke var noe poeng.

(sånne småbiter med leverpostei er gode for mammaer også)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...