Gjest usikkerhet Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Er det noen som har erfaring med amming av adoptert barn? Jeg har selv født et barn og ammet barnet til det var nesten 2 år og nå venter jeg på en Kinajente. Har noen prøvd å amme adoptert barn? 0 Siter
Wibecke Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hei. Jeg var inne på tanken når vi skulle hente andremann. Tok kontakt med helsesøster som igjen anbefalte meg og ta kontakt med Gro Nylander. Jeg gjorde ikke det, fordi jeg spurte om disse hormonene som du må ta for å få i gang melkeproduksjonen om de gikk ut i melken til barnet, det bekreftet både helsesøster og lege, så da var det uaktuelt for meg :-) Jeg vil anbefale deg og ta kontak både med helsesøster og fastlegen. De kan veilede deg! Siden du har født også, kan det hende at det kommer lettere. Lykke til :-) Hilsen 0 Siter
Patsi Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hei. Jeg var inne på tanken når vi skulle hente andremann. Tok kontakt med helsesøster som igjen anbefalte meg og ta kontakt med Gro Nylander. Jeg gjorde ikke det, fordi jeg spurte om disse hormonene som du må ta for å få i gang melkeproduksjonen om de gikk ut i melken til barnet, det bekreftet både helsesøster og lege, så da var det uaktuelt for meg :-) Jeg vil anbefale deg og ta kontak både med helsesøster og fastlegen. De kan veilede deg! Siden du har født også, kan det hende at det kommer lettere. Lykke til :-) Hilsen "Jeg gjorde ikke det, fordi jeg spurte om disse hormonene som du må ta for å få i gang melkeproduksjonen om de gikk ut i melken til barnet, det bekreftet både helsesøster og lege, så da var det uaktuelt for meg :-)" Det hørtes jo meningsløst ut... Hva er vitsen med å ta hormoner for å få melka i gang hvis disse hormonene går i melka og gjør at den ikke kan brukes? 0 Siter
Gjest usikkerhet Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Hei. Jeg var inne på tanken når vi skulle hente andremann. Tok kontakt med helsesøster som igjen anbefalte meg og ta kontakt med Gro Nylander. Jeg gjorde ikke det, fordi jeg spurte om disse hormonene som du må ta for å få i gang melkeproduksjonen om de gikk ut i melken til barnet, det bekreftet både helsesøster og lege, så da var det uaktuelt for meg :-) Jeg vil anbefale deg og ta kontak både med helsesøster og fastlegen. De kan veilede deg! Siden du har født også, kan det hende at det kommer lettere. Lykke til :-) Hilsen Kanskje det går an å sette i gang melkeproduksjoen for så å slutte å ta hormonene og heller pumpe seg for å vedlikeholde melkeproduksjonen. Hvor gamle var barna deres ved tildeling? 0 Siter
grot Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Morsmelk er jo helt klart det sunneste småbarn kan få, men vil det ikke bli veldig problematisk å få en 1-åring som aldri har fått bryst til å ta puppen? Det kommer jo ikke babyer fra Kina, såvidt jeg har forstått. 0 Siter
Gjest usikkerhet Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Morsmelk er jo helt klart det sunneste småbarn kan få, men vil det ikke bli veldig problematisk å få en 1-åring som aldri har fått bryst til å ta puppen? Det kommer jo ikke babyer fra Kina, såvidt jeg har forstått. jeg har hørt at det finnes en metode som skal være ganske effektiv. En kan feste en lite slange lang brystet slik at barnet vil få melk med en gang og det vil liksom stimulere barnet til å fortsette å amme. Jeg er ikke sikker hvordan det fungerer med et barn som aldri har ammet, men om de har fått flaske og liker den søte melksmaken så er det vel verd et forsøk. 0 Siter
TheNatural Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 "Jeg gjorde ikke det, fordi jeg spurte om disse hormonene som du må ta for å få i gang melkeproduksjonen om de gikk ut i melken til barnet, det bekreftet både helsesøster og lege, så da var det uaktuelt for meg :-)" Det hørtes jo meningsløst ut... Hva er vitsen med å ta hormoner for å få melka i gang hvis disse hormonene går i melka og gjør at den ikke kan brukes? "Det hørtes jo meningsløst ut... Hva er vitsen med å ta hormoner for å få melka i gang hvis disse hormonene går i melka og gjør at den ikke kan brukes?" Svar: Profitt. 0 Siter
Gjest lykketil=) Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det er fult mulig=) men det krever litt insats. Du har ett godt utgangspungt i og med at du har ammet tidligere.Legen min skrev ut en medisin til med for å få igang produksjon,så måtte jeg pumpe.Fikk i gang produksjon med godt resultat=) Så skjedde det noe,og produksjonen forsvant(fordi jeg fikk andre ting å tenke på)Etter en tid fikk vi tildeling (barnet da var vel 1år).Produksjonen var da helt stoppet,men etter en tid,helt tilfeldig(uten at jeg prøvde.Tok barnet brystet,og det har h*n gjort noen ganger)........ 0 Siter
Gjest en som venter Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Det er ikke så veldig vanlig her til lands, noe som er litt rart, ettersom vi generelt er veldig opptatt av amming. Men i bl.a USA er det en stor og aktiv bevegelse med amming av adoptivbarn. Ta en titt på denne siden, her er det masse nyttig: http://fourfriends.com/abrw/ Det er ikke sikkert man trenger å ta hormoner, som nevnt nedenfor her. Mange får igang melkeproduksjonen ved å pumpe jevnlig mellom tildeling og overlevering. Lykke til! 0 Siter
Gjest sant å si Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Jeg har født to barn og ammet begge til de var litt over året. Senere har jeg adoptert to barn. Hadde jeg adoptert en liten baby, kunne jeg muligens ha vurdert å prøve å amme. Men å skulle begynne å amme et barn som spiser selv, kryper og går (eller ihvertfall er like rundt hjørnet) det syns jeg virker nokså søkt. 0 Siter
colombia75 Skrevet 2. november 2005 Skrevet 2. november 2005 Heisan! Spennende tema dette:) Har selv et ønske om å prøve å amme vårt adoptivbarn når den tiden kommer. Har kjøpt en bok som heter "adoptivmødre kan også amme", og i denne boken får du grundig forklart hvordan du skal gå frem uten hormontilskudd, men ved hjelp av hjelpebryst. Har du ønske om å prøve amming til ditt fremtidlige barn er denne boken å annbefale. Dette er absolutt gjennomførbart, men det er en forutsettning at du får barnet til å ta brystet da:" Lykke til:) 0 Siter
mm_h28 Skrevet 3. november 2005 Skrevet 3. november 2005 "Det hørtes jo meningsløst ut... Hva er vitsen med å ta hormoner for å få melka i gang hvis disse hormonene går i melka og gjør at den ikke kan brukes?" Svar: Profitt. Dette er ett kjempe intresant tema, hvis jeg får det til har jeg absolutt lyst til å amme barnet vårt. Jeg har ei jente fra før som jeg ammet til hun var ca 1 år, så jeg håper det kan gjøre at det kan bli enklere å amme adoptivbarnet vårt. Colombia75: Jeg har sett etter den boken du henviser til, men sett at den er tatt bort fra litteratur-lista til adopsjonsforeningen. Hvor har du fått kjøpt den? 0 Siter
fillolin Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Dette er ett kjempe intresant tema, hvis jeg får det til har jeg absolutt lyst til å amme barnet vårt. Jeg har ei jente fra før som jeg ammet til hun var ca 1 år, så jeg håper det kan gjøre at det kan bli enklere å amme adoptivbarnet vårt. Colombia75: Jeg har sett etter den boken du henviser til, men sett at den er tatt bort fra litteratur-lista til adopsjonsforeningen. Hvor har du fått kjøpt den? Kjenner ikke til den boka Colombia 75 nevner, men har nettopp kjøpt en annen bok der det også er et kapittel om amming: "Äntligen adoptivförälder" av Eva Brenckert. Denne kan du iallefall bestille hos svenske Bokus. 0 Siter
colombia75 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Dette er ett kjempe intresant tema, hvis jeg får det til har jeg absolutt lyst til å amme barnet vårt. Jeg har ei jente fra før som jeg ammet til hun var ca 1 år, så jeg håper det kan gjøre at det kan bli enklere å amme adoptivbarnet vårt. Colombia75: Jeg har sett etter den boken du henviser til, men sett at den er tatt bort fra litteratur-lista til adopsjonsforeningen. Hvor har du fått kjøpt den? Heisan! Så ike spørsmålet ditt før nå jeg,kom over denne boken i af sitt medlemsblad. Stod en artikkel med bilde av forsiden på boken , klippet denne ut og sendte den til "PILMIN FORLAG", sagvn.34. 2074 Eidsvoll Verk. Boken koster 189,- + frakt på 71 for en bok. Forfatter av boken er LIV ALMENDINGEN, og boken heter altså"ADOPTIVMØDRE KAN OGSÅ AMME" Lykke til:) 0 Siter
mm_h28 Skrevet 5. november 2005 Skrevet 5. november 2005 Kjenner ikke til den boka Colombia 75 nevner, men har nettopp kjøpt en annen bok der det også er et kapittel om amming: "Äntligen adoptivförälder" av Eva Brenckert. Denne kan du iallefall bestille hos svenske Bokus. Tusen takk begge to, jeg skal sjekke opp om begge bøkene. Vi skal adoptere via VB, og jeg vet at boken du nevner Colombia75 var på deres litteraturliste før, men den står ikke der nå lenger. Men jeg kan ta direkte kontakt med forlagtet. Jeg bare lurer på en ting til til dere som har kjøpt hormoner, hvilke hormoner er dette og hva koster de? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.