Gjest fr.lupli Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Er satt opp via helsestasjonen i en barselguppe på seks personer. Helt fra starten har det vært litt interesse for å møtes utenfor i fritiden. Noen har meldt seg ut fra starten av,og jeg har vist interesse for å være med på det som skjer. De siste gangene vi har vært sammen har vi vært tre personer,og de andre sier de ikke har tid. Nå har det gått en lang stund,uten at jeg har hørt noe så jeg tenkte jeg ville ta initiativet selv. Så hørte jeg plutselig at de to andre har møtt hverandre ofte uten at jeg har fått beskjed. Jeg la merke til sist gang vi møttes at de to gikk litt unna for å avtale når de skulle møtes neste gang. Så nå tolker jeg dette som at de to ikke ønsker å ha med meg noe mer. Det er litt vankelig når slikt skjer med tanke på å ta initiativet selv. De har jo vist at de vil være sammen bare de to. Så nå er ikke jeg med i noen barselgruppe mer på det sosiale plan. Jeg synest dette er veldig synd,da jeg hadde forventninger til å være med i slik guppe. Det er jo hyggelig å kunne møte andre i samme situasjon når man går hjemme med babyer. Hva hadde andre gjort i lignende situasjon? Jeg synest vel at dette er litt skuffende med tanke på at dette faktisk er en barselguppe. Hvis de velger å møtes på fritiden,kan jeg ikke bry meg med det,men da kunne de vel kanskje gi beskjed til meg om at de ikke ønsket flere barselgruppemøter,for det er jo det jeg har sett på det som. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det høres ut som en lite moden opptreden fra de to andre. Ikke så mye man får gjort med det, kanskje. Du kan kontakte helsestasjonen og spørre etter andre barselgrupper. Det går fint an å hekte seg på en annen gruppe, selv om barna da ikke er helt presis like gamle. Jeg synes man skal være bra sær om man sier nei til å ta med et ekstra medlem i en barselgruppe. Åpen barnehage er et godt alternativ dersom det finnes noe slikt der du bor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr.lupli Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det høres ut som en lite moden opptreden fra de to andre. Ikke så mye man får gjort med det, kanskje. Du kan kontakte helsestasjonen og spørre etter andre barselgrupper. Det går fint an å hekte seg på en annen gruppe, selv om barna da ikke er helt presis like gamle. Jeg synes man skal være bra sær om man sier nei til å ta med et ekstra medlem i en barselgruppe. Åpen barnehage er et godt alternativ dersom det finnes noe slikt der du bor. ja jeg vurderer nok å kanskje henge meg på en annen barselgruppe. Jeg begynner jo å lure på om det er noe galt jeg har sagt eller gjort,eller om det er noe galt med meg selv siden de oppfører seg slik. Det er jo ikke så lett å invitere meg selv til å være med videre når slikt skjer. Burde jeg si noe til dem om hva jeg mener ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teline Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 ja jeg vurderer nok å kanskje henge meg på en annen barselgruppe. Jeg begynner jo å lure på om det er noe galt jeg har sagt eller gjort,eller om det er noe galt med meg selv siden de oppfører seg slik. Det er jo ikke så lett å invitere meg selv til å være med videre når slikt skjer. Burde jeg si noe til dem om hva jeg mener ? Jeg hadde ikke giddet å si noe til dem om hvordan du føler det. Ville ikke latt dem vite at det å ikke bli inkludert i deres "gode" selskap sårer deg...! Det er tydelig at disse to damene ønsker å være "bestiser" - får litt assosiasjon til da man var barn og bestevenninnene trillet hver sin dukkevogn... og ingen andre fikk være med....! Er neppe noe du har gjort, er heller det at disse to ikke ønsker å delta i en organisert barselgruppe, men heller gå på kafe eller besøke hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakki1365380609 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 ja jeg vurderer nok å kanskje henge meg på en annen barselgruppe. Jeg begynner jo å lure på om det er noe galt jeg har sagt eller gjort,eller om det er noe galt med meg selv siden de oppfører seg slik. Det er jo ikke så lett å invitere meg selv til å være med videre når slikt skjer. Burde jeg si noe til dem om hva jeg mener ? De burde sagt fra til deg om at ikke ville være i barselgruppe lengre. At de to har funnet tonen som venninner er ikke noe du kan gjøre noe med. Jeg hadde ikke sagt noe og heller brukt energien til å finne noen andre som jeg og mitt barn kan ha kontakt med. Dette har en tendens til å skje med slike "kunstige" grupper som blir satt sammen av andre og har ikke nødvendigvis noe med deg som person å gjøre, det blir bare slik...om du skjønner ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg syns du kunne kontakte disse to og spørre om de ville være med på et barseltreff. Ut fra det du skriver, er det vel slett ikke sikkert at de har ønsket å ekskludere deg. Kanskje de har trodd at du også hadde det for travelt. Prøv å ta initiativet selv, det blir sikkert hyggelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr.lupli Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 De burde sagt fra til deg om at ikke ville være i barselgruppe lengre. At de to har funnet tonen som venninner er ikke noe du kan gjøre noe med. Jeg hadde ikke sagt noe og heller brukt energien til å finne noen andre som jeg og mitt barn kan ha kontakt med. Dette har en tendens til å skje med slike "kunstige" grupper som blir satt sammen av andre og har ikke nødvendigvis noe med deg som person å gjøre, det blir bare slik...om du skjønner ) Hva er egentlig poenget med barselgrupper? Jo for de som ønsker det,å treffes i fritiden,utveksle erfaringer,og selvsagt bør dette være åpent for alle i gruppa. Dette er ikke et spesielt tilbud for dem som ønsker å skaffe seg en bestevenn. Jeg synest det er barnslig og utrolig stygt gjort å velge seg ut en person å gjøre disse tingene med,og utestenge en som fatisk har vist interesse for å være med i en gruppe. Man trenger ikke gå på barneskolen for å oppleve slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr.lupli Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg syns du kunne kontakte disse to og spørre om de ville være med på et barseltreff. Ut fra det du skriver, er det vel slett ikke sikkert at de har ønsket å ekskludere deg. Kanskje de har trodd at du også hadde det for travelt. Prøv å ta initiativet selv, det blir sikkert hyggelig! jeg har uttrykt at jeg er interresert i å være med på disse møtene, og vist interesse på min måte. Likevel går de i krokene og avtaler seg imellom. jeg tror ikke jeg gidder å vise initiativ nå,jeg tar hintet. skal prøve å bli med i en annen barselgruppe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakki1365380609 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hva er egentlig poenget med barselgrupper? Jo for de som ønsker det,å treffes i fritiden,utveksle erfaringer,og selvsagt bør dette være åpent for alle i gruppa. Dette er ikke et spesielt tilbud for dem som ønsker å skaffe seg en bestevenn. Jeg synest det er barnslig og utrolig stygt gjort å velge seg ut en person å gjøre disse tingene med,og utestenge en som fatisk har vist interesse for å være med i en gruppe. Man trenger ikke gå på barneskolen for å oppleve slikt. Barselgruppen er på Helsestasjonen. Etterpå er det frivillig om man vil være med eller ikke. De burde sagt fra til deg om at de ikke er interessert i fast barselgruppetreff lengre ja, men du kan ikke forvente at noen som har virkelig funnet et vennskap skal la vær å treffes ellers fordi da blir kanskje en annen sur fordi hun ikke blir inkludert, Noen mennesker her i verden har man god kjemi med og blir venner andre man treffer blir man ikke omgangsvenner med. Vi hadde barseltreff en gang i mnd da jeg var med på dette. Det hendte at et par av oss avtalte å møtes utenom dette også. Man trenger ikke kalle hvert treff på en kafe ol for et barseltreff! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1465896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efoll Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg synes det høres ut som om du burde ta kontakt med helsestasjonen igjen, og forklare situasjonen for dem. Da får du helt sikkert hjelp til å ta kontakt med en annen gruppe. Jeg synes det er dårlig gjort av de andre å gjøre avtaler uten deg. Det er jo veldig hyggelig å ha et nettverk av andre som har små babyer, og viktig å komme seg litt ut! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1466023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest To som oss...! Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Om du snur litt på situasjonen, og tenker deg at du var en av de to som treffes - hva hadde du tenkt da? Altså, venninner treffer man hvor som helst, og det er nå engang slik at man helst blir venninne med noen man har god kjemi med. Kanskje de to har noe mer felles enn de har med deg? Det behøver slettes ikke være noe galt med deg! Mulig du har hatt litt for store forventninger til opplegget, som en annen sier er det jo bare det som skjer på helsestasjonen som er i regi av det offentlige. Om folk vil treffes utenom er helt frivillig, da må det gjerne være noe mer enn bare det at man har spedbarn som er fellesnevneren. Jeg ville ikke ha gjort noe som helst ut av det, ei heller tatt det opp med helsestasjonen. De har "funnet hverandre", og det er jo fint for dem. Du finner helt sikkert andre venninner med småbarn - forsøk åpen barnehage, der er det mange muligheter! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1466595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr.lupli Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Om du snur litt på situasjonen, og tenker deg at du var en av de to som treffes - hva hadde du tenkt da? Altså, venninner treffer man hvor som helst, og det er nå engang slik at man helst blir venninne med noen man har god kjemi med. Kanskje de to har noe mer felles enn de har med deg? Det behøver slettes ikke være noe galt med deg! Mulig du har hatt litt for store forventninger til opplegget, som en annen sier er det jo bare det som skjer på helsestasjonen som er i regi av det offentlige. Om folk vil treffes utenom er helt frivillig, da må det gjerne være noe mer enn bare det at man har spedbarn som er fellesnevneren. Jeg ville ikke ha gjort noe som helst ut av det, ei heller tatt det opp med helsestasjonen. De har "funnet hverandre", og det er jo fint for dem. Du finner helt sikkert andre venninner med småbarn - forsøk åpen barnehage, der er det mange muligheter! Lykke til! ja har nok hatt litt for store forventninger. Ser jo så mange som går i barselgrupper som treffes ofte og triller sammen og har det hyggelig. jeg ser det overalt,så jeg hadde jo håpet at jeg skulle være heldig. Det er jo ingen garanti for at jeg skulle komme i en slik gruppe.Så nå har det jo vist seg at dette ikke stilte til forventningene. Desverre. Det er jo så tilfeldig hviken gruppe man blir satt i. jeg ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal kontakte helsestasjonen igjen. Det må da være lov til å prøve å komme med i en annen gruppe. Hadde jeg vært i deres situasjon,så hadde jeg nok vært åpen for å ialle fall spørre de andre som virker interessert,jo flere jo bedre,men det er meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1466792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest To som oss...! Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 ja har nok hatt litt for store forventninger. Ser jo så mange som går i barselgrupper som treffes ofte og triller sammen og har det hyggelig. jeg ser det overalt,så jeg hadde jo håpet at jeg skulle være heldig. Det er jo ingen garanti for at jeg skulle komme i en slik gruppe.Så nå har det jo vist seg at dette ikke stilte til forventningene. Desverre. Det er jo så tilfeldig hviken gruppe man blir satt i. jeg ser ikke noen grunn til at jeg ikke skal kontakte helsestasjonen igjen. Det må da være lov til å prøve å komme med i en annen gruppe. Hadde jeg vært i deres situasjon,så hadde jeg nok vært åpen for å ialle fall spørre de andre som virker interessert,jo flere jo bedre,men det er meg. Åja, du må jo gjerne kontakte helsestasjonen om å få være med i en annen gruppe, det var ikke det jeg mente altså! Jeg mente bare at det kanskje ikke var så smart å be helsestasjonen "beordre" de to andre til å ta deg med på sine private møter. Som sagt, ikke ta det personlig - mennesker er forskjellig, og vi trives med forskjellige mennesker. Du får helt sikkert en ny sjanse! Personlig ble jeg nesten kvalt av den barselsgruppa, så jeg fikset det overhode ikke verken på stasjonen eller privat! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204611-om-barselgrupper/#findComment-1467037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.