Gå til innhold

astma og langrenn


Gjest jtyrcewge

Anbefalte innlegg

Gjest jtyrcewge

Hei!

Min sønn har siden 2-års alder hatt astma, og får Pulmicort som forebyggende medisin og Oxis når han blir tett.

Astmaen har ikke vært veldig plagsom i det siste, men han føler seg tett når det er fuktig vær, han er i røykfylte rom, rom der det er dyr mm.

Siden han er aktiv langrennsløper er han veldig opptatt av at han ikke skal bli tatt for doping. Samtidig er han redd for å eksperimentere med f.eks å slutte med medisinene, og kanskje bli dårlig.

Jeg vet du er spesialist på dette området, og har bedt min fastlege sjekke muligheten for at du kunne hjelpe oss å finne ut av om han skal fortsette med medisiner og i så fall hvilke.

Ville bli veldig glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-jtyrcewege.

Nå har jeg nettopp kommet hjem etter å ha arbeidet med 26 astmabarn fra Norge på Gran Canaria. Joda, jeg skal se på sønnen din, ring så gjør vi en avtale. Vi gjør da en totalvurdering med tredemøllebelastning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...