Gå til innhold

Amming - nå går det for langt?

Anbefalte innlegg

Gjest nei til amming av store barn....

Skal ammefantastene aldri gi seg.Amme til de et 2 -3 år. Nei nå er det nok!!

http://lp.aftenposten.no/ego/Hovedfelt_3a/http://www.aftenposten.no/helse/article1148364.ece

Ammet selv mine til de var ca 14 -15 mnd. Og da var både jeg og ikke minst DE ferdig. HAR ALDRI SYNTES NOE OM UNGER SOM KOMMER LØPENDE Å HEISER OPP GENSEREN OG TAR SEG EN SUP. DA ER DET PÅ TIDE Å SLUTTE.........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204735-amming-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-for-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

17

• PieLill

14

• favn

8

• Glimtipper

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hehe, jeg har vel egentlig motsatt problem. Jeg ammer gjerne minsten til hun er to år gammel (morgen og kveld), men gjett om jeg får høre det! Folk flest synes visst dette grenser til barnemishandling ;-)

Nå er minsten 17 mnd og det føles fortsatt som den naturligste ting å amme henne. Skulle jeg plutselig føle det annerledes slutter jeg selvsagt. Jeg har vel satt to år som en magisk grense, kanskje mest fordi folk ikke skal tro det har rabla for meg?..

Jeg har nok også vært utsatt for såpass stor påvirkning utenfra at jeg synes to år får være grensen...

Jeg kunne forresten ha fortsatt med ammingen på dagtid, men siden snuppa maste konstant på pupp ble det for slitsomt. Nå er det kun morgen og kveld som gjelder - og jeg ammer ikke offentlig i frykt for å støte noen...

Hehe, jeg har vel egentlig motsatt problem. Jeg ammer gjerne minsten til hun er to år gammel (morgen og kveld), men gjett om jeg får høre det! Folk flest synes visst dette grenser til barnemishandling ;-)

Nå er minsten 17 mnd og det føles fortsatt som den naturligste ting å amme henne. Skulle jeg plutselig føle det annerledes slutter jeg selvsagt. Jeg har vel satt to år som en magisk grense, kanskje mest fordi folk ikke skal tro det har rabla for meg?..

Jeg har nok også vært utsatt for såpass stor påvirkning utenfra at jeg synes to år får være grensen...

Jeg kunne forresten ha fortsatt med ammingen på dagtid, men siden snuppa maste konstant på pupp ble det for slitsomt. Nå er det kun morgen og kveld som gjelder - og jeg ammer ikke offentlig i frykt for å støte noen...

Jeg syns også det var OK å amme, men sluttet fordi minsten ikke syns en liten sup morgen og kveld var nok... Han var av typen som prøvde å dra av meg genseren hvor som helst og når som helst, og det ble litt ubehagelig...(20mnd)

Annonse

Jeg syns også det var OK å amme, men sluttet fordi minsten ikke syns en liten sup morgen og kveld var nok... Han var av typen som prøvde å dra av meg genseren hvor som helst og når som helst, og det ble litt ubehagelig...(20mnd)

Akkurat sånn var min 17 mnd'ing også!

Jeg følte det ble mas om puppen hele tiden og det orka jeg ikke mer.. Gjett om det var tøft å holde seg hard i et par dager før hun skjønte at puppen kun kom fram i senga om morgenen og etter bading og pysj om kvelden. Nå går det veldig greit og vi begge synes at ammestunden morgen og kveld er koselig :-)

Du trenger ikke å gape sånn, vi sitter rett ved siden av deg og hører godt :-)

*holde for ørene*

Men ellers er jeg en smule enig med deg. Jeg hadde aldri ammet ungene mine så lenge - men det gjør ikke meg noe at andre gjør det :-)

hei, la folk bestemme selv hva som passer dem best. Jeg legger meg ikke opp i det. Ammet selv morgen og kveld på barnerommet til minsten var to år. Ingen ble støtt av det.

Nei til de som bryr seg med andres amming.

Ammer man 2 mnd er det flott. Ammer man ikke er det sikkert en grunn til det og det må respekteres.

Trives mor og barn med amming til 2-3 år så la de gjøre det uten å synse noe om det.

Skjønner ikke problemet i det hele tatt.

Annonse

Det er mulig det er meg det er noe galt med - men det synes jeg er VEL drøyt...

Og hva med venninna mi da som ammer jenta på tre både titt og ofte. I tillegg vet jeg at storebror tar seg en sup nå og da han også, han er snart fem.

Det hadde ikke vært noe for meg , for å si det slik, men om de koser seg med det så må vel det bli en privatsak?

Gjest Persille

Og hva med venninna mi da som ammer jenta på tre både titt og ofte. I tillegg vet jeg at storebror tar seg en sup nå og da han også, han er snart fem.

Det hadde ikke vært noe for meg , for å si det slik, men om de koser seg med det så må vel det bli en privatsak?

For all del - dem om det, men jeg synes likevel det er drøyt...

Gjest Amming er faktisk helt naturlig

Prøv bare å huske på at WHO er til for HELE VERDEN, ikke bare lille, rike Norge!

I mange land vil det å gi morsmelk til 3. leveår bety at flere vokser opp, noe som ikke er en reell problemstilling her i landet.

Og forøvrig er det ingenting sykt i amming.

Hvis jenta mi fortsatt vil ha pupp om et år eller to skal jeg jammen la henne få det hvor som helst og hjelpe til å bryte denne idiotiske tabuen.

Det er BRA å amme. Det er ikke sykt eller ekkelt eller rart. Da har dere iallefall et problem hvis dere syns det.

Pupper er til for å gi mat til barna, de er ikke laget for å gi mannen seksuell tilfredsstillelse.

JA TIL LANGVARIG AMMING! Og selvfølgelig er det helt greit at noen gir flaske, det gjør heller ingen ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...