Gå til innhold

Motbakker - et ork...


tosv

Anbefalte innlegg

I sommer gikk/jogget jeg mye i heia. Med mye stigninger ble jeg god og sterk i bena. Nå på høsten har jeg trent 4 ganger i uka. Blanding av kort/langturer og intervall, med korte o-løp i helgene. Men problemet er at styrken i lårene "forsvinner" ganske fort. Hadde pause i 4 dager, og var gangsperr og øm etter en rolig tur på 30min. Ikke helt normalt...? Det er motbakkene som er problemet. Der jeg før danset opp, har nå blitt ett slit. Treningsfri gjør det igrunnen verre. Føler at jeg må begynne på nytt. Hva er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-tosv.

I første omgang høres dette litt rart ut. Men styrke du har opparbeidet gjennom fin trening gjennom sommeren og tidlig høst, forsvinner nok ikke så raskt. Jeg tror heller at du nå ikke har samme variasjon i løpingen din som tidligere. Muskulaturen trenger alle typer impulser, alt fra rolige belastninger, kanskje helst på mykt underlag, til mer full pinne med lette sko på mer fast underlag. Løpere som får slike problemer som deg, blir også bedre ved å erstatte noe av løpingen med sykkel for en periode. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...