Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på snart to år har i går og i dag kastet opp. Igår sspiste han som normalt hele dagen,men kastet da opp mens vi spiste middag Fiskekaker og poteter.Spiste to skiver brød til kvelds uten problemer.Idag tidlig ville han ha grøt til frokost,men kastet opp etter den andre skjea.Fikk da brødskive,som han spiste hele av + en banan... Hva kan dette være?

Kan nevne at han får jerntilskudd pga jernmangel.Og går også på en kur med Vallergan pga søvnproblemer.

Skrevet

Da jeg var barn og hadde omgangssyke spiste jeg selv om jeg kastet opp. Omtrent som du forklarer her. Så jeg hadde sett det an et par dager for å se om det gav seg.

Skrevet

La han begynne litt mer forsiktig med det han spiser, magen er ømfientlig etter en runde med spysjuke. Grøt, f.eks er heavy kost for magen, ikke rart det kommer opp igjen! ;)

En ok begynnelse er et par tørre kjeks, gjerne salte. Noen potetskruer, en tynn skive toast med litt smør på eller litt raspa eple.

Når det gjelder drikke når man har omgangssyke, er det bra med 50/50 blanding av Farris og eplemost.

Gjest Elextra
Skrevet

Slik har mine barn vært mange ganger når de har omgangssyke. De spiser, men det kommer raskt opp igjen. Det varer gjerne et par dager, opptil fire for mine, så vidt jeg kan huske.

Jeg har forsøkt å gi dem mild mat og drikke som hverken er fet eller syrlig , og heller ikke melkeholdig (f.eks. brødskive uten smør, med leverpostei).

Som drikke anbefales ofte eplemost blandet med Farris, men det liker jo ofte ikke barn. Litt utvannet saft kan etter min erfaring også fungere godt, det er viktig de drikker nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...