Gå til innhold

overtakelse av barna etter død

Anbefalte innlegg

Gjest tror ikke jeg vil det

Inspirert av tråd under. Hvem ville dere skulle tatt dere av ungene hvis dere hadde dødd?

Jeg vet ikke. Ikke min søster og typen, for de er for umodne og barnslige synes jeg. Ikke mine foreldre, for der er det så mye krangling. Ikke mine svigerforeldre, for de begynner å dra på åra og er begynt å bli syke. Ikke min svigerinne, for hun er for ung. Da er det jo ingen igjen. Det er deprimerende å tenke på for jeg vil jo at mine barn skal være hos noen de kjenner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204802-overtakelse-av-barna-etter-d%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tenkt over hvem vi vil skal ta over barna våre om vi faller fra - manns bror og hans samboer. Har allerede snakket med dem og resten av familien om dette, og skal få det notert ned også.

Vi valgte dem ettersom vi har svært nær kontakt, de er ansvarlige og kjærlige og har samme innstilling til barn og oppdragelse som vi har.

Vi har tenkt over hvem vi vil skal ta over barna våre om vi faller fra - manns bror og hans samboer. Har allerede snakket med dem og resten av familien om dette, og skal få det notert ned også.

Vi valgte dem ettersom vi har svært nær kontakt, de er ansvarlige og kjærlige og har samme innstilling til barn og oppdragelse som vi har.

Da er dere heldige. Jeg håper min søster og samboeren kan bli litt voksnere. De planlegger å få barn og da regner jeg med at de kommer til å forandre seg litt.

Jeg ville helst at dattera mi skulle hatt minstemann jeg.

Men regner med at han hadde havnet hos faren, noe jeg ikke synes er ok. En ting er helgebesøk, en annen ting er å bo der.

hvor gammel er datteren din da?

Da er dere heldige. Jeg håper min søster og samboeren kan bli litt voksnere. De planlegger å få barn og da regner jeg med at de kommer til å forandre seg litt.

Det skjer ofte ting da, ja. Vi var nok heller ikke inkarnasjonen av ansvarlighet før vi bestemte oss for å få barn. ;o)

Annonse

Mamma hadde nok vært mitt førstevalg. Der har jeg selv vokst opp, og mener at hun har gjort en utmerket jobb.

Svigers begynner å dra på årene, men hadde helt sikkert klart det fint, i noen år iallefall...

Svigersøstra mi og samboeren kunne gjerne tatt hånd om henne, samme kunne hun andre svigersøstra mi, men hun er ung og singel, for øyeblikket iallefall. ;)

Han ene broren min og kona hadde sikkert gjort en flott jobb, mens han andre broren min håper jeg egentlig at aldri får barn, for jeg tror ikke han takler det.

Har også to venninner som har barn i samme alder som jeg er helt overbevist om at hun hadde fått det bra hos.

20 år. Og hun har bodd sammen med han og meg helt til i fjor.

hvis hun er ansvarlig, er jo det perfekt. Var det ikke mannen din som hadde litt psykiske problemer? (hvis jeg husker riktig nick). Det må da være mye bedre for ungen å havne hos datteren din da.

Mamma hadde nok vært mitt førstevalg. Der har jeg selv vokst opp, og mener at hun har gjort en utmerket jobb.

Svigers begynner å dra på årene, men hadde helt sikkert klart det fint, i noen år iallefall...

Svigersøstra mi og samboeren kunne gjerne tatt hånd om henne, samme kunne hun andre svigersøstra mi, men hun er ung og singel, for øyeblikket iallefall. ;)

Han ene broren min og kona hadde sikkert gjort en flott jobb, mens han andre broren min håper jeg egentlig at aldri får barn, for jeg tror ikke han takler det.

Har også to venninner som har barn i samme alder som jeg er helt overbevist om at hun hadde fått det bra hos.

Snufs:( Skulle ønske jeg hadde så mange å plukke av

For oss hadde det vært vanskelig. Vi har flyttet til Norge fra hver vårt land.

Vi har begge to et søsken i våre hjemland men jeg vet ikke om det er verre å flytte barn til et annet land framfor å la dem fortsette i nærmiljøet i en fosterfamilie.

Skjønner at vi tenke litt mer rundt dette, det er jo en aktuell problemstilling, selv om vi selvsagt håper det ikke skjer.

Annonse

Vi har skrevet og blitt enige om eldste søsteren min, men nå har hun og mannen flyttet fra hverandre så jeg vet ikke om det er noen mulighet lenger. Takk for påminnelsen, det må jeg huske å snakke med henne om. Ellers er det mange kandidater, venninen min og kona, broren min og kona, svogere og deres kvinner og noen par venninner og kompiser.

Evt. er bekjent som jeg traff på dol for lenge siden. Vi har ikke kontakt lenger, så det er ikke aktuelt, men hun og jeg har veldig likt syn på barn og oppdragelse.

Gjest KariKruskakli

Tidligere ønsket jeg moren og faren min, men np ser jeg at det ikke hadde gått. De begynner å bli for gamle (snart 60 og 64), og det hadde blitt for slitsomt for dem.

Svigermor er sprek for alderen, men hun er 74 og for gammel.

Eldstebroren min ønsker jeg heller ikke. Han er flink og omsorgsfull med sin datter som han har annenhver uke. Men han er for svak. Gir for mye godteri, og gidder ikke ta kamper. Litt for lat.

Yngstesøster til mannen min er blitt for vant til å være alene, og er ikke vant med barn. Hun kunne vært aktuell, men er litt usikker. Hun hadde sikkert greid det, om hun hadde omstilt seg litt. Problemet er at hun ikke vil egne barn heller.

Eldstesøstra hans har to barn, men hun virker ikke som noen glad person, og derfor ville jeg ikke ha stolt på henne heller.

Broren til mannen min og kona er absolutt noen jeg ville ha følt meg trygg på. Nå har de allerede 3 barn, så da hadde de fått 6 barn da, men de hadde nok greid om de ønsket.

Men aller tryggest ville jeg følt meg på yngstebroren min og kona. De er begge i 30-åra og er sprudlende, glade, ansvarsfulle, omsorgsulle personer som ungene kjenner godt. Dessuten virker de å ha masse overskudd og hadde sikkert greid det fint, om de ville da.

Har aldri spurt noen.

Min mor. Ho har forsikret både meg og vesla at ho kommer til å trå til. Ho er også veldig ungdommelig til tross for at ho har rundet 50.

Min mor kom og sa at de kunne ha dem hvis vi skulle dø. Jeg bare satt der helt stum. De er omtrent de siste jeg vil skal ta over. Det er så mye krangling og kjefting i det huset

Ingen foreldre og søsken, dessverre, det ville vært helt uaktuelt!

Har et søskenbarn som nok ville stilt opp, hun og mannen er det beste alternativet.

Skulle allikevel ulykken være ute, vil vel barnevernet komme inn i bildet og velge en god familie. Det er jeg overbevist om.

Ingen foreldre og søsken, dessverre, det ville vært helt uaktuelt!

Har et søskenbarn som nok ville stilt opp, hun og mannen er det beste alternativet.

Skulle allikevel ulykken være ute, vil vel barnevernet komme inn i bildet og velge en god familie. Det er jeg overbevist om.

Du kan skrive et ønske om hvem som skal ha dem. Er familien rundt enige og barnet kommer bra ut av det, tar de hensyn til ønsket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...