Gå til innhold

opp i vekt!


miss mini

Anbefalte innlegg

Nå vil vel mange reagere fordi jeg skriver dette i dette forumet...Men;

jeg har i alle år prøvd å legge på meg, akkurat samme problemet har en venninne av meg hatt.. vi har prøvd alt,spist alt,gjort alt..

Nå vil hun ha barn,men blir ikke gravid trolig fordi hun er undervektig, derfor har legen hennes gitt henne antideppresive tabletter fordi den største bivirkningen der er å gå opp i vekt..Åjada, der føyk hun opp i vekt og har alt gått opp 5-6 kg...og nå sitter jeg igjen "alene" med dette problemet... jeg vil OGSÅ ha hjelp!jeg vil også ha de samme tablettene...men det får jeg vel ikke fordi jeg ikke vil bli gravid eller er deppa(alvorlig deppa iallefall)..men de gjør jo ikke noe ille de tablettene,de er jo ikke farlige og de vil trolig hjelpe meg med det største problemet/komplekset jeg har her i livet.. hvorfor kan ikke jeg få???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sprelline1365380900

sjønner at du veldig gjerne vil opp i vekt.Men jeg vil fraråde deg til å begynne på antidep.medisiner.

Har selv gått på slike i flere år pga depresjon. Det var et ork å slutte på de. Selv om jeg slutta gradvis, så hadde jeg masse vondt i denne perioden med synsfortyrrelser, hodeverk/svimmel.

Regner med at dersom du hadde begynt på slike tabletter, måtte du ha sluttet en gang.

Hva med å begynne å trene styrke? mer muskler, mer kroppsvekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helsepleie.no

Nå vet ikke jeg hvordan din historie forut for dette er, om du bestandig har vært undervektig eller om dette er noe som har kommet etter hvert.Det vil avgjøre på hvilken måte du burde angripe dette. Men jeg vil fraråde deg på det sterkeste og bruke antidepresive midler som et middel for å gå opp i vekt.De har uante bivirkninger og vil sannsynligvis bli et tilleggsproblem når du en gang slutter med disse. Hva skjer med vekta di da tror du??

Hvis du bestandig har vært undervektig vil jeg anbefale deg et balansert kosthold med proteinrik mat kombinert med trening. Gjerne da styrketrening slik at du får bygget opp muskelmassen.Jeg vil i tillegg anta at kroppen din er i ubalanse når det gjelder vitaminer/mineraler slik at du bør gå igang med dette også.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hadde samme problem. Men dersom man så nærmere på det ho spiste, så var det jo der feilen var.

Det er viktig å spise faste måltiger. MINIMUM 3 ordentlige måltider. (Frokost, lunsj og middag) Helst også kveldsmat. Dette skal være fullverdige måltider. Ikke et eple e.l.

I tillegg vil styrketrening være gunstig for deg. Da bygger du muskler som er godt å ha for en tynn kropp (som da blir kraftigere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...