Gjest Frustrert frue Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Tar dere skikklig rundt en gang i uken, med hele pakka? oppå skap, under sofa, vinduer, lister osv...? Eller er det kun støvsuging og vask av gulv? Hvor ofte gjør dere hva? (kjøkken, bad, soverom, barnerom osv...) Fint hvis du tar deg tid til å svare... 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 *Hostekule* Jeg er nok tidenes dårligste husmoremne... Her støvsuges det etter behov og ikke etter ukedag. Dvs. at jeg støvsuger nok alt for sjeldent. ) Vasking foregår enda sjeldnere... 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Vi er kun to som bor her i huset og siden jeg har stort hus orker jeg ikke å vaske hele huset hver uke, noe jeg gjor før da vi hadde lita leilighet. jeg støvsuger stue,kjøkken, ganger og bad minst engang i uka, soverom og vaskerom kanskje annen hver uke. Vasker gulv i ganger, kjøkken og bad nesten hver uke. Soverom og stue vasker jeg svært skjelden. Tørker støv kanskje annenhver uke eller skjeldnere. men vi har det nesten alltid ryddig og pent, høres kanskje lite ut, men tror vi har det ganske rent i forhold til mange andre jeg har vært hos 0 Siter
bangkok Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Her i huset har vi hund, så støvsuging eller tørrmopping gjøres hver dag der hunden oppholder seg. vi går over hele huset en gang i uka, torsdager andre etasje med soverom og bad.inkludert skift av sengetøy, støvtørking vask av lister. Fredager første etasje; vasking av lister, støvtørking, tørker over frontene på kjøkkenskap, skifter hånklær på toalettet, støvsuging og vasking av alle gulv, støvsuging av sofa. Jeg tar min del som trim, farer over og blir varm og svett, synes egentlig det er helt pyton med husarbeid, men er lykkelig etterpå :-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Huff nei, det ordet har visst forsvunnet fra vårt vokabular... Drømmen er å vaske skikkelig torsdag kveld, slik at det er ordentlig helg når man kommer hjem på fredag ettermiddag. Men det blir det da aldri stell på, gitt... Her tørrmoppes ofte gulv (støvsuger ikke), vaskes sjelden. Toalett og speil tas ca 1 gang i uka, men ikke på noen spesiell dag. Resten av huset etter innfallsmetoden, mao svært sjelden...! Vi drømmer om vaskehjelp...! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Vi vasker alle rom, bortsett fra gjesterommet, i huset en gang i uka. Det vi gjør er å tørke støv i vinduskarmer og ellers på alle hyller etc. Oppå skap gjør vi mye sjeldnere. Vi tørrmopper alle gulvene og går gjerne over med våtmopp tilslutt. Siden vi ikke har teppe under salongbordet, blir det lett støv og rusk under sofaen. Jeg pleier å støvsuge i sofaen (ta ut putene) og også vaske under sofaen når jeg tar ukesvasken. 0 Siter
Atene Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Jeg går over gulv, og tar bad og kjøkken litt nøyere. Så har jeg et roterende system der jeg tar en del av huset grundig, slik at hele huset blir tatt grundig i løpet av en måned. 0 Siter
favn Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Jeg går over gulv, og tar bad og kjøkken litt nøyere. Så har jeg et roterende system der jeg tar en del av huset grundig, slik at hele huset blir tatt grundig i løpet av en måned. Dæven! Det var interessant. Vil du dele det systemet med meg? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Fredag er helg jo. Det som ikke er vasket/ryddet til fredagen kommer blir ikke rørt før tidligst søndag ettermiddag. Ellers tar vi det vi mener må tas underveis når det må tas. Vi har det ikke plagsomt ryddig og rent, men sånn noenlunde. Jeg er så glad i Hilde Hummelvolds kaoskontroll - det programmet viser at jeg egentlig er en veldig ryddig person, sammenlignet med de som deltar der :-) 0 Siter
Atene Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Dæven! Det var interessant. Vil du dele det systemet med meg? Jeg har delt opp huset i fem soner: 1. Gang, boder og vaskerom 2. Kjøkken 3. Bad og barneværelser 4. Mitt soverom, loftet og gangen oppe 5. Stuen og barnestuen De fleste måneder har fem uker, men den første og den siste er litt amputert. Første og siste sone er også mindre krevende enn de andre, men oppdelingen er tilpasset mitt hus. Denne uken jobber jeg med sone 1, og det jeg gjør ekstra i tillegg til gulvvask da er: - trekker frem kommoder og vasker under dem - Skurer utslagsvasken på vaskerommet - rydder og feier matboden - vasker over glasset på inngangsdøren - vasker dørlister og dører - tørker støv Jeg har en årlig liste også, og hver høst minner den meg på at når jeg er i sone 1 skal jeg gå gjennom alt tøyet som ligger i garderoben, plukke vekk sommertøy og finne frem vintertøy. For meg frigjør dette masse energi. Jeg vet at det som skal gjøres blir gjort, og jeg trenger ikke å spørre meg om når jeg gjorde det sist, eller lure på om jeg har husket alt. Ting fungerer nærmest automatisk. Det tar ikke mye tid heller. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Øhmm... *hoster i kor med Lillemus* Får gubben til å støvsuge når det er ekkelt å gå barbent. Prøver å holde kjøkkenet rent hver dag eller iallefall et par ganger i uks. Prøver å få vasket badet en gang hver uke. Prøver å skifte på senga før det blir seigt. Tørker støv når jeg ser støvlaget er tjukt. Prøver å rydde stua en gang eller to hver uka, det blir så ufattelig mye rot. Men det er ikke alltid det går så bra da, det jeg gjør... Har prøvd mye forskjellig for å få litt orden i systemet, men får det aldri til. 0 Siter
favn Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Jeg har delt opp huset i fem soner: 1. Gang, boder og vaskerom 2. Kjøkken 3. Bad og barneværelser 4. Mitt soverom, loftet og gangen oppe 5. Stuen og barnestuen De fleste måneder har fem uker, men den første og den siste er litt amputert. Første og siste sone er også mindre krevende enn de andre, men oppdelingen er tilpasset mitt hus. Denne uken jobber jeg med sone 1, og det jeg gjør ekstra i tillegg til gulvvask da er: - trekker frem kommoder og vasker under dem - Skurer utslagsvasken på vaskerommet - rydder og feier matboden - vasker over glasset på inngangsdøren - vasker dørlister og dører - tørker støv Jeg har en årlig liste også, og hver høst minner den meg på at når jeg er i sone 1 skal jeg gå gjennom alt tøyet som ligger i garderoben, plukke vekk sommertøy og finne frem vintertøy. For meg frigjør dette masse energi. Jeg vet at det som skal gjøres blir gjort, og jeg trenger ikke å spørre meg om når jeg gjorde det sist, eller lure på om jeg har husket alt. Ting fungerer nærmest automatisk. Det tar ikke mye tid heller. Du verden. Har du vurdert å la Jon Almaas aller nådigst være medskribent i den neste vaskeboken? Takk for fyldig svar. Nå skal jeg sette meg til rette og finlese *henter kaffe og sjokolade* 0 Siter
Gjest midia Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Nei er du gal! her vaskes bare gulv hver uke. toalettet får som regel en vask hver uke også. Det blir vasket mer når mannen først begynner for han tar vindu og hele pakka han! skjønner ikke at han rekker over alt på noen få timer. 0 Siter
Atene Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Du verden. Har du vurdert å la Jon Almaas aller nådigst være medskribent i den neste vaskeboken? Takk for fyldig svar. Nå skal jeg sette meg til rette og finlese *henter kaffe og sjokolade* Nei, men laban foreslo en gang at jeg skulle fikse et pc-system for dette (samt menyopplegget mitt) og selge det. Kanskje en idé ? 0 Siter
tussetrollet Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Har ikke noe fast vaskedag, men tar ting etter behov. Badet vaskes ca en gang i uka, Soverommene våre støvsuges en gang i uka. Stue, kjøkken, ganger osv tas når støvdotter ligger i kroker, eller når hunden til svigers har vært her..... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Huff nei, det ordet har visst forsvunnet fra vårt vokabular... Drømmen er å vaske skikkelig torsdag kveld, slik at det er ordentlig helg når man kommer hjem på fredag ettermiddag. Men det blir det da aldri stell på, gitt... Her tørrmoppes ofte gulv (støvsuger ikke), vaskes sjelden. Toalett og speil tas ca 1 gang i uka, men ikke på noen spesiell dag. Resten av huset etter innfallsmetoden, mao svært sjelden...! Vi drømmer om vaskehjelp...! Vi vasker torsdag kveld og gjett om det er hærlig å sitte i et rent hus idag på fredag :-) Det gjelder å være bestemt, så klarer man det ;-) 0 Siter
frosken Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Jeg har delt opp huset i fem soner: 1. Gang, boder og vaskerom 2. Kjøkken 3. Bad og barneværelser 4. Mitt soverom, loftet og gangen oppe 5. Stuen og barnestuen De fleste måneder har fem uker, men den første og den siste er litt amputert. Første og siste sone er også mindre krevende enn de andre, men oppdelingen er tilpasset mitt hus. Denne uken jobber jeg med sone 1, og det jeg gjør ekstra i tillegg til gulvvask da er: - trekker frem kommoder og vasker under dem - Skurer utslagsvasken på vaskerommet - rydder og feier matboden - vasker over glasset på inngangsdøren - vasker dørlister og dører - tørker støv Jeg har en årlig liste også, og hver høst minner den meg på at når jeg er i sone 1 skal jeg gå gjennom alt tøyet som ligger i garderoben, plukke vekk sommertøy og finne frem vintertøy. For meg frigjør dette masse energi. Jeg vet at det som skal gjøres blir gjort, og jeg trenger ikke å spørre meg om når jeg gjorde det sist, eller lure på om jeg har husket alt. Ting fungerer nærmest automatisk. Det tar ikke mye tid heller. *imponert og litt misunnelig...* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Her i huset har vi hund, så støvsuging eller tørrmopping gjøres hver dag der hunden oppholder seg. vi går over hele huset en gang i uka, torsdager andre etasje med soverom og bad.inkludert skift av sengetøy, støvtørking vask av lister. Fredager første etasje; vasking av lister, støvtørking, tørker over frontene på kjøkkenskap, skifter hånklær på toalettet, støvsuging og vasking av alle gulv, støvsuging av sofa. Jeg tar min del som trim, farer over og blir varm og svett, synes egentlig det er helt pyton med husarbeid, men er lykkelig etterpå :-) Vasker du listene hver uke? Og jeg som trodde jeg var nøye.. *imponert* 0 Siter
favn Skrevet 4. november 2005 Skrevet 4. november 2005 Nei, men laban foreslo en gang at jeg skulle fikse et pc-system for dette (samt menyopplegget mitt) og selge det. Kanskje en idé ? Hva er menyopplegget ditt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.