Gjest urinveisinfeksjon? Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Burde kanskje spurt legen om dette, men spør dere kloke foreldre først! For et par dager siden oppdaget jeg vet en tilfeldighet en lite bloddråpe som blandet seg med urinen i doskåla da datteren min på 3 år hadde tisset. Det var ikke mye, ble bare til en tynn ring som løste seg opp og ble borte. Jeg ble overrasket, men hun har ingen symptomer på urinveisinfeksjon så vi avventet. I går kveld oppdaget jeg det samme igjen, men da kom det lille blodet på papiret da jeg tørket henne etter toalettbesøk. Jeg er helt sikker på hva jeg så, det var en bloddråpe. I dag har vi vært og levert urinprøve hos fastlegen, og den var helt fin. Ingen blodspor. Nå har vi faktisk ingen erfaring med urinveisinfeksjoner, derfor må jeg spørre dere. Hvis det er blod i urinen, er det da normalt sett "utblandet" med urinen, eller kan det komme som en dråpe ved slutten av tissingen? Kan det "komme og gå", altså kan man ha blod i urinen på kvelden, uten å ha det om morgenen? Hos legen mente de at det kan tyde på en rift eller et sår, men hun har ingen rifter eller sår som vi ser i allefall, og vi har ikke sett blod i trusa eller nattbleia, kun altså de små dråpene når hun tisser. En rift burde vel blø også når hun ikke tisser? Er det noen som har vært borti noe lignende? Vi ble rådet til å følge med på det, og hvis vi så blod i urinen en gang til må legen undersøke henne. De foreslo å la henne bruke potte sånn at vi får oversikt og lettere kan se om det er blodblandet. Hun har helt normal allmenntilstand, ingen feber, ingen magesmerter, klager ikke over vondt ved tissing. Hun tisser ofte, men det har hun egentlig alltid gjort. Det eneste er at hun har tisset litt på seg på dagtid de siste dagene, men det har også hendt før uten at det har vært noe "galt". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204863-blod-i-urinen-jente-3-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bb71 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Vi har opplevd det samme. Da var det en rift, ble sjekket for urinveisinfeksjon. Jeg så ikke riften, men det blødde ikke annet enn ved dobesøk. Som oftest når vi tørket. Vi klappet bare etter tissing og så gikk det over av seg selv. Husker ikke hvor lang tid det tok. Du kan jo ta en urinprøve og levere til legen? Dersom det bare er litt friskt blod ville jeg ikke vært bekymret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204863-blod-i-urinen-jente-3-%C3%A5r/#findComment-1468459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.