Gå til innhold

Utdrivningsrefleks i tide og utide

Anbefalte innlegg

Ammer nå tredjemann på 5 mnd.

Kom til å tenke på at jeg har kanskje har en aktiv utdrivningsrefleks......Har opplevd noen rare (andre mindre rare) situasjoner hvor melka pluselig kommer:

* holder tale i barnedåp

* krangler heftig med mannen

* skifter bleie på 2-åringen

* ser reklame for TINE-melk på TV hvor melk helles oppi et stort glass

* treffer kjekk eks-kjæreste på gata (!)

* Vasker håret hos frisøren

* springer etter bussen og når den akkurat, idet jeg dumper ned på setet og puster lettet

ut....

* Koser med mannen min

* Betaler for en lekker bukse som jeg egentlig synes er for altfor dyr, men som jeg fryder meg over å kjøpe

* Synet av en god, saftig gulrotkake

* Spiser blodig biff

* når vesla sier "mamma, jeg elsker deg"

Har nok sammenheng med følelsesutbrudd, nytelse, god mat og generelt positive følelser:-)

Har dere tilsvarende erfaringer ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204878-utdrivningsrefleks-i-tide-og-utide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2?

jeg gikk i svømmehall mye før da jeg ammet. Hver gang da jeg dusjet og tørket meg med håndkle, begynte det å sprute med melk. Det var veldig pinlig. Min mor (som også gikk der) kunne ikke annet enn le, hun synes det så så rart ut. Du kan jo se det for deg selv. Jeg skal skynde meg og ta bh på meg, mens det spruter ut fra brystene.

jeg gikk i svømmehall mye før da jeg ammet. Hver gang da jeg dusjet og tørket meg med håndkle, begynte det å sprute med melk. Det var veldig pinlig. Min mor (som også gikk der) kunne ikke annet enn le, hun synes det så så rart ut. Du kan jo se det for deg selv. Jeg skal skynde meg og ta bh på meg, mens det spruter ut fra brystene.

he.he, ikke lett å skjule, nei!

Jeg må alltid passe på at bh og ammeinnlegg sitter som det skal, for ellers risikerer jeg flekker på genseren.

Det er varmen fra vannet som setter igang utdrivingsrefleksen :-) Et råd til de med brystspreng er å stå i dusjen med varmt vann og prøve å håndpumpe der..

Gjest mirakel*2?

Det er varmen fra vannet som setter igang utdrivingsrefleksen :-) Et råd til de med brystspreng er å stå i dusjen med varmt vann og prøve å håndpumpe der..

nei, jeg fikk det etter jeg var gått ut av dusjen:) Det var da jeg tørket meg med håndkle det pleide å komme:)

Annonse

Høres ganske så kjent ut det der ja. *ler* Heldigvis har utdriviningsrefleksen roet seg noe ned etterhvert som jeg har fått flere barn på samme måte som melkemengden også har justert seg slik at melkespreng ikke lenger er et problem i ammeperiodene.

Høres ganske så kjent ut det der ja. *ler* Heldigvis har utdriviningsrefleksen roet seg noe ned etterhvert som jeg har fått flere barn på samme måte som melkemengden også har justert seg slik at melkespreng ikke lenger er et problem i ammeperiodene.

Ja, melkespreng har jeg ikke i denne tredje ammeperioden. Heller ikke tilstoppinger, noe som var et slitsomt problem i de to foregående ammeperiodene.

Bedre å ha en aktiv refleks enn å ha en treg, for jeg har erfaring med det også.:-)

Hehe, høres omtrent ut som meg dette...

Hvis jeg f.eks. var på fest måtte jeg prøve å koble ut alt som hadde med babyen å gjøre ellers ble ammeinnleggene klissvåte ;-)

Jeg opplevde også flere andre saker som satte igang hele prosessen. Snodig hvor mye psyken har å si!

Hehe, høres omtrent ut som meg dette...

Hvis jeg f.eks. var på fest måtte jeg prøve å koble ut alt som hadde med babyen å gjøre ellers ble ammeinnleggene klissvåte ;-)

Jeg opplevde også flere andre saker som satte igang hele prosessen. Snodig hvor mye psyken har å si!

ja, snodig!

kan faksisk noen ganger psyke meg til at melka kommer hvis småtten ligger og tørr-dier...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...