Gå til innhold

Krampe i legger


pafi

Anbefalte innlegg

Er en 54 år gammel mannlig helårstrimmer med hovedvekt på sykkel og ski.Har flere merker i Styrkeprøven og Birke'n.I den siste tiden har jeg vært usedvanelig mye plaget med kramper i leggene samt vedvarende prikking og leamus. I tillegg til at jeg får krampetendenser ved trening får jeg også krampe om natten og når jeg vrir litt på beina mens jeg hviler på sofaen. Har tatt de vanligste blodprøvene og alt synes ok. Er ikke røker og mener jeg har et variert kosthold. I perioder tar jeg tilskudd av mineraler og vitaminer.Krampene om natten fører til redusert søvnkvalitet og gjør meg sliten. Er taknemmlig for vurdering og tips fra andre. Hilsen pafi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 22 og har samme problem. Det skifter mellom kramper i leggen og under foten. Jeg kan våkne midt på natta å kaste meg ut av senga for å få strekt ut krampene. Det gjør galvondt!

Jeg løper ikke like mye nå som jeg gjorde før. Har begynt å sykle en del og problemet har avtatt. Når jeg er ute og jogger passer jeg på å strekke leggene godt rett etterpå, på nytt etter å ha dusjet og jevnlig fram til jeg går i seng. Da pleier det å gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er 22 og har samme problem. Det skifter mellom kramper i leggen og under foten. Jeg kan våkne midt på natta å kaste meg ut av senga for å få strekt ut krampene. Det gjør galvondt!

Jeg løper ikke like mye nå som jeg gjorde før. Har begynt å sykle en del og problemet har avtatt. Når jeg er ute og jogger passer jeg på å strekke leggene godt rett etterpå, på nytt etter å ha dusjet og jevnlig fram til jeg går i seng. Da pleier det å gå greit.

har samme treningshistorie som dere og jeg visste ikke hva dette kom av.Til slutt var det en luring som fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte. Det er årsaken hos meg iallfall.Jeg regulerer nå stofskiftet selv, med hormontabletter og får kramper med en gang jeg tar for få.

Har dere tatt stoffskiftemålinger ? Det er nok at de ligger litt lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...