Gå til innhold

Jeg skal på fest

Anbefalte innlegg

Gjest usikker her ja

Ja, ja, så skal jeg på fest når minsten runder 6 mnd.

Jeg vil spise godt, ta 1-2 glass rødvin, 1 konjakk og kanskje 1 sigar.

Alle sier at jeg kan amme når jeg ville ha kjørt bil etter dette. men jeg aner jo ikke når jeg ville ha kjørt bil heller foruten dagen etter da......

Festen starter 19.00 og jeg vil være hjemme ca. 00.30

Fullammer enda, og er ikke sikker på hvor langt jeg har kommet inn i grøtintroduksjonen på dette tidspunktet enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204910-jeg-skal-p%C3%A5-fest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ventet 10-12 timer etter en skikkelig fest med mye drikkevarer, men bare 1-2 glass vin og 1 konjakk ville jeg tro det holder med 8 timer...

Du kan jo se hvordan det passer med måltidene da, med meg har det alltid passet seg sånn at vi bare har hoppet over ett puppemåltid. (Alltid og alltid... de to gangene jeg har vært ute!)

Annonse

Jeg hadde ikke gjort noe spesielt da, men du må jo uansett ha noe i reserve til den som passer. Så knøttet tar vel flaske, og da kan du jo gi det dersom det er behov de første timene etter du kommer hjem. Når du føler deg edru kan du amme, og jeg ville nok ikke følt meg full med den mengden alkohol du beskriver fordelt på så mange timer.

Den eneste gangen gutten min sov natta igjennom var etter at jeg hadde tatt meg to glass vin. (da var han 5 mdr) Etter denne erfaringen drakk jeg ikke mens jeg ammet. Jeg er sikkert litt ekstrem, men du kan jo pumpe deg på forhånd og ha nok til et par flasker.

Hvis du får spreng før du er "kjøreklar" kan du pumpe og hive melken. Ellers bryter kroppen jo ned alkoholen, også i melken, så du trenger ikke å pumpe & hive hvis du kan holde deg så lenge.

For din egen samvittighetsskyld så bør du kanskje vurdere å pumpe deg?

Promillen i morsmelk blir minimal selv med store mengder alkohol, men det er mange som ikke vil ta noen sjanser (og det forstår jeg jo).

Promillen i morsmelka er lik promillen i blodet.

Annonse

Selvfølgelig, men å drikke melk med samme promille som man har i blodet blir jo noe ganske annet som å drikke alkohol (kfr. når man er gravid)!

Det stemmer. Du skrev "Promillen i morsmelk blir minimal selv med store mengder alkohol." Og jeg har ikke minimal promille etter 2 glass rødvin!

Gjest papirtiger

Promillen i morsmelka er lik promillen i blodet.

Når moren drikker (mye alkohol) så er det tilnærmet lik promille i morsmelk som i kefir eller nybakt brød...

Og nei, det blir ikke samme promille i morsmelk som i blodet. Det er ikke mulig, med mindre morsmelk ble laget av blod direkte.

Når moren drikker (mye alkohol) så er det tilnærmet lik promille i morsmelk som i kefir eller nybakt brød...

Og nei, det blir ikke samme promille i morsmelk som i blodet. Det er ikke mulig, med mindre morsmelk ble laget av blod direkte.

Det er jo selvf. individuelt.

I ammeinfo står det alltid at det blir samme andel i melka som i blodet. Dette er altså feil. Har du link eller referanse til at det ikke stemmer, så er jeg veldig takknemlig.

Gjest papirtiger

Det er jo selvf. individuelt.

I ammeinfo står det alltid at det blir samme andel i melka som i blodet. Dette er altså feil. Har du link eller referanse til at det ikke stemmer, så er jeg veldig takknemlig.

Dette er ren fysikk.

Alkohol uttynnes i blodet, akkurat slik som det uttynnes i morsmelk.

I tillegg kommer faktoren tid inn i bildet. Det tar tid å lage morsmelk, og promille går jo som kjent ned.

At alkohol er ikke er gunstig for ammende mødre er en annen sak. Det forandrer smak og mengde av morsmelk. Men det er ikke farlig en gang i blant.

Dette er ren fysikk.

Alkohol uttynnes i blodet, akkurat slik som det uttynnes i morsmelk.

I tillegg kommer faktoren tid inn i bildet. Det tar tid å lage morsmelk, og promille går jo som kjent ned.

At alkohol er ikke er gunstig for ammende mødre er en annen sak. Det forandrer smak og mengde av morsmelk. Men det er ikke farlig en gang i blant.

Enig i at det ikke er farlig, men at promillen er lik i melka som blodet har jeg lært i alle ammelitteratur, leger, forskere, sosial- og helsedir. Synes det er rart at alle disse tar feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...