Gå til innhold

Sengevæter og tørr for tredje natt på rad:-))

Anbefalte innlegg

Ja, nå er hun tørr på sjette natta :-)

Jeg er også livredd for uhell slik at skjemaet "slår sprekker".... Jeg føler vel likevel at vi ikke har noe valg... Har snakka endel med henne om at plutselig kan det skje uhell igjen, men da bare begynner vi på nytt! Håper og tror hun vil kunne takle det greit. Satser på at det går bra og at skjemaet blir fullt av kryss!!!!

Så flott at det ser bra ut!

Men når du sier at hun ikke våknet av alarmen,- prøvde dere mange netter? Vår unge sov også så fast, at jeg ikke trodde noe på det. Vi våknet i stedet, og måtte hale ungen sovende ut på badet. Men en del netter funket det. Var ikke matte, men en føler i trusen, så den reagerte nok litt før en matte, vil jeg tro.

Så jeg hadde egentlig ingen tro på det, siden ungen sov så tungt, men plutselig (etter en uke eller så tror jeg) virket det likevel...

Fortsetter under...

Så flott at det ser bra ut!

Men når du sier at hun ikke våknet av alarmen,- prøvde dere mange netter? Vår unge sov også så fast, at jeg ikke trodde noe på det. Vi våknet i stedet, og måtte hale ungen sovende ut på badet. Men en del netter funket det. Var ikke matte, men en føler i trusen, så den reagerte nok litt før en matte, vil jeg tro.

Så jeg hadde egentlig ingen tro på det, siden ungen sov så tungt, men plutselig (etter en uke eller så tror jeg) virket det likevel...

Det var matte vi brukte. Hun var ikke mer enn litt over fem år gammel og brukte den nok i noen uker, men våkna aldri av alarmen...

Det er godt mulig det hadde fungert bedre om hun hadde forsøkt det nå.

Vi alle har et hormon som settes i gang når vi sover. Hormonet gjør at man ikke produserer så mye urin om natta. Hos noen barn er dette hormonsystemet fortsatt umodent og fungerer derfor ikke som det skal. Datteren min var visst et klassisk eksempel på dette og minirintablettene gir en tilførsel av dette hormonet.

Gjest Mor til sengevæter

Så deilig!

Jeg er møkkalei av bleier, legebesøk, diureser, flere legebesøk, ultralyd, sykehusbesøk og "oppfølginger"... og tviler sterkt på at fremgangsmåten dere har hatt der vil kunne hjelpe for ungen min som sover så utrolig dypt.

Hun har faktisk vært tørr fire netter i sitt liv, men ikke sammenhengende. Hun holdt seg våken hele den ene natta for å klare det, den andre sov hun veldig dårlig... og det er lenge siden sist hun var tørr.

Hvor lenge ER en unge i verste fall sengevæter? Kan hun risikere å aldri bli tørr?

Skjønner ikke helt at du er lei av bleier jeg, syns faktisk det er en velsignelse at det finnes bleier jeg. Barna er jo store og klarer seg selv, det er jo ikke slik at man skifter bleier på dem flere ganger i døgnet, Dessuten sparer bleiene oss for en masse jobb med vask av sengetøy.

Gjest anonymmammatiltiåring

Skjønner ikke helt at du er lei av bleier jeg, syns faktisk det er en velsignelse at det finnes bleier jeg. Barna er jo store og klarer seg selv, det er jo ikke slik at man skifter bleier på dem flere ganger i døgnet, Dessuten sparer bleiene oss for en masse jobb med vask av sengetøy.

Da tror jeg ikke du skjønte hva jeg mente. Jeg er lei av at det faktisk er nødvendig at ungen bruker bleier, at hun ikke klarer å bli tørr samme hva vi prøver på. Det er sjenerende for henne når hun skal overnatte borte, reise på skoleturer osv.

See?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...