colombis Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Leste akkurat nyhetsbrev fra Adopsjonsforum for nov. Ca. ventetid har vært 12-17 mnd, men nå bør vi være forberedt på enda lenger ventetid. Vi venter intenst allerede og har bare hatt søkn. vår i Colombia i 7 mnd.Skjønner ikke hvordan vi skal holde ut så lang ventetid.Gjør det ekstra vanskelig når babyene kommer på løpende bånd i familien,11 stk. i adopsjonsprosessen vår.Glad for alle, men må gjennom en sorgreaksjon hver eneste gang fordi savnet etter barn er så stort.Bare drømmer om den dagen det endelig er vår tur til å bli foreldre til en liten gutt eller jente fra Colombia. Vet ikke hva vi skal gjøre for å gjøre ventingen lettere ? Er såå klar til å bli mamma og øse all vår kjærlighet til det etterlengta barnet. Bare noen hjertesukk fra meg... Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombia75 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Heisan! Kan ikke finne den informasjonen på af sine sider. Hva står det der eksakt(finner bare nyhetsbrevet for oktober????). Håper for all del at det ikke blir lengre ventetid nå, papirene våre gikk ut av landet i juni, så vi har lang nokk ventetid som det er:( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1469692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caline Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Skjønner så godt hvordan du har det....og det er virkelig ikke lett å holde ut. Da vi ventet på førstemann kom babyer i fleng i omgangskretsen vår og det var ikke så lett å takle. Det som viste seg å være fint i ettertid var jo at alle disse babyene ble vår gutt sine lekekamerater....de ble jo på nøyaktig samme alder siden han var et år da vi fikk han. Denne fordelen er ikke så lett å se nå - men kanskje en dag??? Vi har nå papirene i Colombia igjen. Har hatt de der siden juli 2004....altså 16 mnd. Vi har ikke fått distrikt enda. Hadde jeg ikke hatt min lille prins her hadde det nok vært meg som gikk fullstendig på veggen....men det er litt enklere denne gangen...men bare litt. Vil ønske deg lykke til med ventetiden....det kommer et barn til slutt...og da er det selvfølgelig verdt all ventingen. I mellomtiden får du gjøre alt du kan for å bevare forstanden....Med slik uutholdelig lang ventetid kan jo Colombia vente seg en delegasjon med lett utslitte psykiske vrak nedover:-) (Litt overdreven påstand.....) Vennlig hilsen en fortsatt tålig oppegående colombiaventer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1469837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Heisan! Kan ikke finne den informasjonen på af sine sider. Hva står det der eksakt(finner bare nyhetsbrevet for oktober????). Håper for all del at det ikke blir lengre ventetid nå, papirene våre gikk ut av landet i juni, så vi har lang nokk ventetid som det er:( Hei ! Du må gå inn på adopsjonsforum sine sider, når du er inne på hovedsiden trykk på samarbeidsland - Colombia. Ventetiden er lang nok. Trodde at neste år ble vi i hvertfall foreldre, men nå vet jeg ikke lenger. Forstår ikke at det kan ta nesten 2 år. Det er alt for lenge. Vil jo si at vi kan komme opp i 3 års adopsjonsprosess alle sammen. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1469914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Skjønner så godt hvordan du har det....og det er virkelig ikke lett å holde ut. Da vi ventet på førstemann kom babyer i fleng i omgangskretsen vår og det var ikke så lett å takle. Det som viste seg å være fint i ettertid var jo at alle disse babyene ble vår gutt sine lekekamerater....de ble jo på nøyaktig samme alder siden han var et år da vi fikk han. Denne fordelen er ikke så lett å se nå - men kanskje en dag??? Vi har nå papirene i Colombia igjen. Har hatt de der siden juli 2004....altså 16 mnd. Vi har ikke fått distrikt enda. Hadde jeg ikke hatt min lille prins her hadde det nok vært meg som gikk fullstendig på veggen....men det er litt enklere denne gangen...men bare litt. Vil ønske deg lykke til med ventetiden....det kommer et barn til slutt...og da er det selvfølgelig verdt all ventingen. I mellomtiden får du gjøre alt du kan for å bevare forstanden....Med slik uutholdelig lang ventetid kan jo Colombia vente seg en delegasjon med lett utslitte psykiske vrak nedover:-) (Litt overdreven påstand.....) Vennlig hilsen en fortsatt tålig oppegående colombiaventer... Hei Caline ! Takk for fint svar.Enig med deg, Colombia kan få mange psykisk utslitte foreldre når tiden endelig er inne,. Vet vi venter på det beste i livet, men det er akkurart det som gjør det ekstra vanskelig !! Er utrolig glad i alle mine tantebarn, og tenker at vårt kommende barn vil være heldig som får så mange fettre og kusiner i nesten samme alder. Men det er likevel sååå vanskelig å alltid være de som forsatt venter når en ser hvor fort andre får barn.Men sånn er livet. Føler oss likevel utrolig heldig som skal få adoptere ! Vi er så glad for det.Og har en fantastisk familie som støtter oss, og venter nesten like mye som oss. Lykke til med ventetiden deres. Håper det går raskere denne gangen. Forstår godt at ventetiden er tung for alle. Godt vi har dette forumet. Synes det hjelper å lese her, og få svar fra andre. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1469938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Vi er ikke Colombia-søkere, men er i samme situasjon, dvs. at vi opplever at ventetiden har blitt mye lenger enn vi var forespeilet da vi startet. Hadde noen sagt til meg for ett år siden da vi sendte papirene at vi skulle vente fremdeles, så hadde jeg nok dødd! Men nå ser det jo ut til at jeg overlever likevel Selv om det har gått opp og ned utover høsten, det skal innrømmes... Og det er klart det er ekstra tøft for deg når alle disse andre barna bare "plopper" ut overalt! Vet ikke hva som kan lette ventetida for deg, men for meg fungerer det bra å lese masse adopsjonslitteratur, lære meg språket og være mest mulig sammen med andres barn. På den måten håper jeg også at både barnet og vi får "glede" av den ekstra ventetida.... selv om det er tøft å innrømme Ellers er det selvfølgelig super medisin å reise på en liten ferie, hvis en har råd og anledning til det. Uansett, forstår hvordan du har det, føler med deg og krysser virkelig fingrene for at det snart skjer en hel masse i Colombia! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombia75 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei ! Du må gå inn på adopsjonsforum sine sider, når du er inne på hovedsiden trykk på samarbeidsland - Colombia. Ventetiden er lang nok. Trodde at neste år ble vi i hvertfall foreldre, men nå vet jeg ikke lenger. Forstår ikke at det kan ta nesten 2 år. Det er alt for lenge. Vil jo si at vi kan komme opp i 3 års adopsjonsprosess alle sammen. Klem Takk for hjelpen, nå fant jeg frem. Men det var ikke noe gøy lesing akkurat da.Jeg har hele tiden regnet at vi skulle være tre julen 2006, men hvis dette stemmer kan vi vel belage oss på enda en jul alene:(((((( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Vi er ikke Colombia-søkere, men er i samme situasjon, dvs. at vi opplever at ventetiden har blitt mye lenger enn vi var forespeilet da vi startet. Hadde noen sagt til meg for ett år siden da vi sendte papirene at vi skulle vente fremdeles, så hadde jeg nok dødd! Men nå ser det jo ut til at jeg overlever likevel Selv om det har gått opp og ned utover høsten, det skal innrømmes... Og det er klart det er ekstra tøft for deg når alle disse andre barna bare "plopper" ut overalt! Vet ikke hva som kan lette ventetida for deg, men for meg fungerer det bra å lese masse adopsjonslitteratur, lære meg språket og være mest mulig sammen med andres barn. På den måten håper jeg også at både barnet og vi får "glede" av den ekstra ventetida.... selv om det er tøft å innrømme Ellers er det selvfølgelig super medisin å reise på en liten ferie, hvis en har råd og anledning til det. Uansett, forstår hvordan du har det, føler med deg og krysser virkelig fingrene for at det snart skjer en hel masse i Colombia! Klem fra Hei ! Ønsker dere lykke til videre i ventetiden og føler sterkt med dere og.Håper dere snart får tildeling. Takk for oppmuntringen. Humøret svinger ja. Det er uvissheten som er mest slitsom.. Tenker på det hele tiden! Leser masse og i januar har vi meldt oss på kurs. Det blir nok kjekt å treffe andre i samme situasjon. Uansett, det er nok verd all ventingen når barnet kommer.. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flora Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei, dessverre stemmer det at ventetiden kommer til å overstige 12-17 mnd, det er det flere av oss som erfarer i disse dager. De av oss som har ventet lengst har fått en egen e-post fra AF der de forteller oss om akkurat dette med ventetiden og årsakene til dette. Vi er inne i vår 17 ventemnd nå, og vet ut fra e-posten at vi tidligst kan få reise etter 20. jan 2006, men det betyr at vi må få tildeling før jul eller rett over jul. Frustrasjonen var ganske stor da jeg hadde lest e-posten fra dem, nederst stod det at den skulle være til hjelp for oss i ventetiden...Men når det er sagt, vi får nok akkurat det barnet som er ment for oss til slutt, det er jo derfor vi holder ut, ikke sant! venteklem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Takk for hjelpen, nå fant jeg frem. Men det var ikke noe gøy lesing akkurat da.Jeg har hele tiden regnet at vi skulle være tre julen 2006, men hvis dette stemmer kan vi vel belage oss på enda en jul alene:(((((( Akkurat det tenkte jeg og. Trodde definitivt at i 2006 ble vi foreldre. Har skrevet i kalenderen min fra januar 2006. "I ÅR ER DET ENDELIG VÅR TUR Å BLI FORELDRE" Men det spørs nå..Synd at det tar så vanvittig tid å adoptere fra Colombia. Vi får håpe det skjer noe snart. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hei, dessverre stemmer det at ventetiden kommer til å overstige 12-17 mnd, det er det flere av oss som erfarer i disse dager. De av oss som har ventet lengst har fått en egen e-post fra AF der de forteller oss om akkurat dette med ventetiden og årsakene til dette. Vi er inne i vår 17 ventemnd nå, og vet ut fra e-posten at vi tidligst kan få reise etter 20. jan 2006, men det betyr at vi må få tildeling før jul eller rett over jul. Frustrasjonen var ganske stor da jeg hadde lest e-posten fra dem, nederst stod det at den skulle være til hjelp for oss i ventetiden...Men når det er sagt, vi får nok akkurat det barnet som er ment for oss til slutt, det er jo derfor vi holder ut, ikke sant! venteklem Hei ! Enorm medfølelse med dere som har ventet så lenge Som 17 mnd og mer. Jeg har ingen grunn til å klage ennå...Men det skremmer at det kan ta sånn tid.Håper dere snart får tildeling. Det fortjener dere virkelig. Masse lykke til videre. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hei, dessverre stemmer det at ventetiden kommer til å overstige 12-17 mnd, det er det flere av oss som erfarer i disse dager. De av oss som har ventet lengst har fått en egen e-post fra AF der de forteller oss om akkurat dette med ventetiden og årsakene til dette. Vi er inne i vår 17 ventemnd nå, og vet ut fra e-posten at vi tidligst kan få reise etter 20. jan 2006, men det betyr at vi må få tildeling før jul eller rett over jul. Frustrasjonen var ganske stor da jeg hadde lest e-posten fra dem, nederst stod det at den skulle være til hjelp for oss i ventetiden...Men når det er sagt, vi får nok akkurat det barnet som er ment for oss til slutt, det er jo derfor vi holder ut, ikke sant! venteklem Hei ! Enorm medfølelse med dere som har ventet så lenge Som 17 mnd og mer. Jeg har ingen grunn til å klage ennå...Men det skremmer at det kan ta sånn tid.Håper dere snart får tildeling. Det fortjener dere virkelig. Masse lykke til videre. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colombis Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hei, dessverre stemmer det at ventetiden kommer til å overstige 12-17 mnd, det er det flere av oss som erfarer i disse dager. De av oss som har ventet lengst har fått en egen e-post fra AF der de forteller oss om akkurat dette med ventetiden og årsakene til dette. Vi er inne i vår 17 ventemnd nå, og vet ut fra e-posten at vi tidligst kan få reise etter 20. jan 2006, men det betyr at vi må få tildeling før jul eller rett over jul. Frustrasjonen var ganske stor da jeg hadde lest e-posten fra dem, nederst stod det at den skulle være til hjelp for oss i ventetiden...Men når det er sagt, vi får nok akkurat det barnet som er ment for oss til slutt, det er jo derfor vi holder ut, ikke sant! venteklem Hei ! Enorm medfølelse med dere som har ventet så lenge Som 17 mnd og mer. Jeg har ingen grunn til å klage ennå...Men det skremmer at det kan ta sånn tid.Håper dere snart får tildeling. Det fortjener dere virkelig. Masse lykke til videre. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flora Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei ! Enorm medfølelse med dere som har ventet så lenge Som 17 mnd og mer. Jeg har ingen grunn til å klage ennå...Men det skremmer at det kan ta sånn tid.Håper dere snart får tildeling. Det fortjener dere virkelig. Masse lykke til videre. Klem Hei, takk for hilsen! Det er faktisk folk som har ventet lengre enn oss! Tror det som er mest frustrende er at de fleste av oss legger inn en slags termindato etter hva slags ca ventetid som er oppgitt fra foreningenes side. Vi forbereder jo oss på å få barn innen en viss tid, og nå er vi på en måte på overtid. Min trøst i dette er at det er et barn i enden av tunnelen og den dagen vet jeg at ventetiden er glemt. Vi har en pjokk på snart 4 år som gleder seg til å bli storebror så vi har da nok å finne på mens vi venter. Håper at ventetiden snart er på tur ned igjen, det skjer også. Ha en fin ventetid! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1470256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oleane Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Akkurat det tenkte jeg og. Trodde definitivt at i 2006 ble vi foreldre. Har skrevet i kalenderen min fra januar 2006. "I ÅR ER DET ENDELIG VÅR TUR Å BLI FORELDRE" Men det spørs nå..Synd at det tar så vanvittig tid å adoptere fra Colombia. Vi får håpe det skjer noe snart. Klem Jeg er også frustrert..... Sendte papirene i januar 05 og var overbevist om at vi var i mål til påske 06. Dersom vi må vente ytterligere 1 år er jeg redd det vil klikke for meg :-). Det tror jeg mannen min er redd for også. Han spurte forsiktig her om dagen hvor lang ventetiden er i Kina. He he... Men det føles feil å bytte nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1471071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flora Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg er også frustrert..... Sendte papirene i januar 05 og var overbevist om at vi var i mål til påske 06. Dersom vi må vente ytterligere 1 år er jeg redd det vil klikke for meg :-). Det tror jeg mannen min er redd for også. Han spurte forsiktig her om dagen hvor lang ventetiden er i Kina. He he... Men det føles feil å bytte nå! Hei, tror frustrasjonen er stor hos mange nå. Selv vurderte vi å bytte til kina i august i år etter 14 mnd venting, men slo det fra oss etter å ha snakket med AF. Håper at ventetiden går ned i løpet av deres prosess, og dessuten så varierer ventetiden fra sak til sak så det kan jo hende at dere har barn til påsken 06. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204962-ventetid-icbf/#findComment-1471212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.