Gå til innhold

Angående lærebok i KRL

Anbefalte innlegg

fei1365380229

Jeg sendte mail til Damm etter at det var noen som skrev at det stod i Broene 5 at Siri lengtet etter å treffe sine ordentlige foreldre. Nå har jeg fått svar fra damm og det står ikke der sier de. De har til og med sagt de kan sende meg et eksemplar av boken.

"Det er mulig det var du som ringte forrige uke.

Og nå har jeg boka foran meg, og på side 163 står det:

Siri er adoptert. Hun vet ikke hvem som er den biologiske moren og faren hennes."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205189-ang%C3%A5ende-l%C3%A6rebok-i-krl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan det jo hende at det har stått "ordentlige foreldre" i den første utgaven, og at det er blitt rettet. Dere er sikkert ikke de første som har reagert på formuleringen.

Det er ikke alle skoler som bruker aller siste utgave av alle bøker, selv om de sikkert egentlig burde det - nettopp fordi det er en kjent sak at bøkene kommer i nye utgaver med bare noen ganske få endringer. F.eks. at et bilde eller to er skiftet ut, og at man har forandret på ørlite i teksten.

For den som skal holdet budsjettet, vil nok også slike endringer som det her er snakk om, komme i kategorien "ørsmå forandringer i teksten", enten man liker det eller ikke.

fei1365380229

Da kan det jo hende at det har stått "ordentlige foreldre" i den første utgaven, og at det er blitt rettet. Dere er sikkert ikke de første som har reagert på formuleringen.

Det er ikke alle skoler som bruker aller siste utgave av alle bøker, selv om de sikkert egentlig burde det - nettopp fordi det er en kjent sak at bøkene kommer i nye utgaver med bare noen ganske få endringer. F.eks. at et bilde eller to er skiftet ut, og at man har forandret på ørlite i teksten.

For den som skal holdet budsjettet, vil nok også slike endringer som det her er snakk om, komme i kategorien "ørsmå forandringer i teksten", enten man liker det eller ikke.

Jeg sendte mail tilbake og beklaget selvfølgelig misforståelsen. Fikk en mail tilbake om at de skulle sende meg en bok :o) og at jeg gjerne måtte komme med tilbakemeldinger hvis det var noe jeg reagerte på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...