Gå til innhold

Hvordan kan en mor gjøre slik???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fårvondtimagenavåleseVG

Hva?? Kan det stemme? Hvordan kan noen finne på det?

Den 21 år gamle moren satt i avhør hos politiet, som ikke kunne si noe om hvorfor hun hadde gått til angrep mot den lille gutten. Han ble reddet takket være en snarrådig nabo, som tilkalte politi og ambulanse.

Annonse

Men jøss, hver gang en mamma har drept eller skadet et barn kommer dette spørsmålet opp. Er det ikke opplagt da? Det er selvfølgelig ingen friske personer som gjør slikt.

Kanskje de som skriver innleggene har litt lyst til å påpeke sin egen fortreffelighet og mener at "så gal kunne ikke jeg ha blitt"?

Kanskje de som skriver innleggene har litt lyst til å påpeke sin egen fortreffelighet og mener at "så gal kunne ikke jeg ha blitt"?

Jeg innrømmer glatt at i de verste kollikperiodene med Lille Frø så skjønte jeg i glimt de foreldrene som slenger sine egne barn i veggen... Man kan bli usannsynlig utslitt og frustrert.

Jeg innrømmer glatt at i de verste kollikperiodene med Lille Frø så skjønte jeg i glimt de foreldrene som slenger sine egne barn i veggen... Man kan bli usannsynlig utslitt og frustrert.

Det innrømmer jeg også. Det har vært fokus på div. omsorgssvikt blant foreldre som får for lite avlastning i disse dager. Sist, en femåring som druknet i badekaret.

Uten sammenligning forøvrig. Jeg tror det er viktigere at man legger et større perspektiv bak, slike handlinger enn kun å legge psykiske årsaker til grunn.

Jeg tror det er et voksende samfunnsproblem vi står ovenfor. Familiestrukturen, mangel på nettverk, en stadig større voksende aleneforeldre gruppe, og evne til å takle stress og mestring.

Bedre får jeg ikke sagt det. Men jeg tror det er noe i det..

Det innrømmer jeg også. Det har vært fokus på div. omsorgssvikt blant foreldre som får for lite avlastning i disse dager. Sist, en femåring som druknet i badekaret.

Uten sammenligning forøvrig. Jeg tror det er viktigere at man legger et større perspektiv bak, slike handlinger enn kun å legge psykiske årsaker til grunn.

Jeg tror det er et voksende samfunnsproblem vi står ovenfor. Familiestrukturen, mangel på nettverk, en stadig større voksende aleneforeldre gruppe, og evne til å takle stress og mestring.

Bedre får jeg ikke sagt det. Men jeg tror det er noe i det..

Du sier det godt og jeg tror mange skjønner hva du mener.

Hadde jeg vært alenemor da Lille Frø var i kollikperioden så hadde jeg antagelig tørnet.

Ja, jeg tror på det.

I de første dagene etter fødselen, før jeg egentlig hadde noe sterkt følelsesmessig bånd til Squishy (jeg var så utrolig utslitt etter en fødsel som holdt meg våken i 56 timer), så hadde jeg problemer med å takle skrikingen hans. Og den var det endatil lite av. Hadde ikke jeg hatt sambo der da, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde taklet det.

Fødselspsykoser kan skje hvem som helst, spesielt om du er ressurssvak og ikke får hjelp.

Ja, jeg tror på det.

I de første dagene etter fødselen, før jeg egentlig hadde noe sterkt følelsesmessig bånd til Squishy (jeg var så utrolig utslitt etter en fødsel som holdt meg våken i 56 timer), så hadde jeg problemer med å takle skrikingen hans. Og den var det endatil lite av. Hadde ikke jeg hatt sambo der da, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde taklet det.

Fødselspsykoser kan skje hvem som helst, spesielt om du er ressurssvak og ikke får hjelp.

Fødselspsykose kan også ramme de som er ressurssteke, men hjelp og støtte er alfa omega.

Annonse

Fødselspsykose kan også ramme de som er ressurssteke, men hjelp og støtte er alfa omega.

Ok, beklager det. Slikt skjer.

Ville bare føye til at også de ressurssterke er utsatt. Men jeg ser nå at du har skrevet det før meg..........

Sorry;-)

Ok, beklager det. Slikt skjer.

Ville bare føye til at også de ressurssterke er utsatt.(trodde du hadde glemt det) Men jeg ser nå at du har skrevet det før meg..........

Sorry;-)

- printa

Ikke noe problem, selvfølgelig. Jeg ble bare litt forvirret :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...