Gå til innhold

Skitten vannkoker

Anbefalte innlegg

Gjest æsj og fysj
Skrevet

Bruker vannkoker til å koke vann til grøt til babyen bl.a. Vannkokeren er imidlertid blitt veldig stygg i bunnen. Hvordan vasker jeg den? Eller går det ikke, bør jeg kjøpe ny? Hva er egentlig det belegget som legger seg i bunnen..?

Fortsetter under...

Skrevet

mest trolig er d kalk! harhørtat eddikvann tar det, men har ikke prøvd så jeg vet ikke.

Skrevet

Humus, metaller og andre partikler fra drikkevannet gir ekkel farge inni vannkokere (men også avleiringer i andre kokekar, eks. potetkjeler osv.).

Hell en god slump eddik og litt rent vann i koker'n, kok opp og la blandingen avkjøle i kanna. Skyll godt og kok opp en runde eller to med rent vann etterpå.

Om den ikke blir _helt_ som ny blir den ihvertfall mye bedre!

Tvillingmamma
Skrevet

Du kan bruke rensestoff som til kaffetrakteren, eller prøv å la den stå en stund med maskinoppvaskpulver.

skorpionfisken
Skrevet

Bruk det middelet de renser kaffetraktere til.

MEN fyll ikke opp vannkanna før du setter den på kok. Halvparten holder. Jeg fylte kanna og det boblet over og ble skum/vann over hele benken.

Men vannkokeren ble gullende ren inni da, tross sølet...

Skrevet

Det er stort sett kalk, så det er ikke så uappetittelig som det ser ut som ;-)

Annonse

Skrevet

Sitronsyre skal visst fungere bra... har ikke prøvd det selv, men har en plan om få gjort det snart.

Gjest theoline
Skrevet

Sitronsyre skal visst fungere bra... har ikke prøvd det selv, men har en plan om få gjort det snart.

Sitronsyre er hyvens ja :)

Skrevet

Bruk det middelet de renser kaffetraktere til.

MEN fyll ikke opp vannkanna før du setter den på kok. Halvparten holder. Jeg fylte kanna og det boblet over og ble skum/vann over hele benken.

Men vannkokeren ble gullende ren inni da, tross sølet...

*hihi* Jeg har prøvd dette med kaffetrakter rensemiddel, og gjorde akkurat det: Fylte HELT opp... Det ble ikke bare vannkokeren som ble vaska, på en måte... SÅ: Gjør som det blir sagt/skrevet: Fyll bare halv kanne!!!!

Gjest grå katt i natten
Skrevet

Humus, metaller og andre partikler fra drikkevannet gir ekkel farge inni vannkokere (men også avleiringer i andre kokekar, eks. potetkjeler osv.).

Hell en god slump eddik og litt rent vann i koker'n, kok opp og la blandingen avkjøle i kanna. Skyll godt og kok opp en runde eller to med rent vann etterpå.

Om den ikke blir _helt_ som ny blir den ihvertfall mye bedre!

Det funket helt utrolig bra!

Edikk er visst bedre enn poteten mht "bruk" og "alt".

takk for tips!

Skrevet

Det funket helt utrolig bra!

Edikk er visst bedre enn poteten mht "bruk" og "alt".

takk for tips!

Bare hyggelig!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...