Gå til innhold

Dette med sykt barn dager.......

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Skrev jeg indirekte?!?! Hjelpes.... Ja, jeg skrev at jeg var klar over den muligheten, etter at jeg av andre ble gjort oppmerksom på den. Her må man vokte sine ord, eller så kommer jo bare lille Persille og vifter med pekefingeren sin. Ja, for det er ikke første gangen jeg legger merke til det!

*ler*

Nei, og i så fall vet du jo også at jeg har relativt høy moral - så da blir diskusjonen fånyttes, dette klarer du ikke å forsvare. :)

Fortsetter under...

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nusket

6

• mariaflyfly

4

• Speak

4

• Mirabell

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vannkopper
Skrevet

*ler*

Nei, og i så fall vet du jo også at jeg har relativt høy moral - så da blir diskusjonen fånyttes, dette klarer du ikke å forsvare. :)

Hvem har sagt at jeg trenger å forsvare noe som helst overfor deg? Eller gjøre som du sier?

Gjest Det nytter ikke med den dama
Skrevet

Hvem har sagt at jeg trenger å forsvare noe som helst overfor deg? Eller gjøre som du sier?

Et godt råd: Bare ignorer Persille, hun gir seg aldri. Og blir bare mer og mer uspiselig for hvert innlegg, hennes "styrke" er å være nedlatende og bruke hersketeknikker som sin spesialitet.

Heier på deg!

Gjest Persille
Skrevet

Ingen - ikke jeg heller :)

Jeg sier bare at JEG synes du har dårlig moral og opptrer uetisk OM du velger å svindle arbeidsgiveren din for egen gunst.

Om du velger å ikke gjøre det, men ta støyten selv, synes jeg fortsatt det er dårlig at du vurderte det andre alternativet, men synes likevel det er flott at du valgte det riktige.

Gjest Persille
Skrevet

Et godt råd: Bare ignorer Persille, hun gir seg aldri. Og blir bare mer og mer uspiselig for hvert innlegg, hennes "styrke" er å være nedlatende og bruke hersketeknikker som sin spesialitet.

Heier på deg!

*ler*

Det sier jo sitt at du ikke tør å være deg selv.

Det er ingen hersketeknikk å si sin mening og så stå for den.

Jeg mener det er uetisk å oppføre seg sånn - jeg har ikke sagt noe om noe annet.

Og du har helt rett i at jeg ikke gir meg - når jeg mener jeg har rett står jeg på mitt.

Gjest Persille
Skrevet

Heier på deg!

Kan du ikke spesifisere hva som er så uspiselig?

Annonse

Gjest Det nytter ikke med den dama
Skrevet

*ler*

Jeg mener det er uetisk å oppføre seg sånn - jeg har ikke sagt noe om noe annet.

Og du har helt rett i at jeg ikke gir meg - når jeg mener jeg har rett står jeg på mitt.

Jeg tror du er en veldig ensom kvinne, Persille, som har et slikt behov for å være best/vite mest/ha rett og deretter tre det nedover halsen på et annet menneske. Du skriver nedlatende, både i denne tråden og ellers når noen våger å stå opp mot Den Allmektige Persille, det er helt klart noe som skjærer seg for deg.

Om nick: Du kjenner meg overhode ikke, så jeg skjønner ikke hvorfor du maser etter "et fast nick"? Tenk om jeg faktisk ikke har noe fast nick?

Gjest Vannkopper
Skrevet

Heier på deg!

Tusen takk skal du ha! Den der var deilig.

Og jeg har irritert meg over det nicket der leeenge kan du tro.

Gjest Vannkopper
Skrevet

*ler*

Det er helt greit å stå på sitt når man mener man har rett, men fra det og til å mene både det ene og andre om andre som ikke er enig, dét er lavmål og skikkelig uspiselig!

Gjest Vannkopper
Skrevet

Jeg tror du er en veldig ensom kvinne, Persille, som har et slikt behov for å være best/vite mest/ha rett og deretter tre det nedover halsen på et annet menneske. Du skriver nedlatende, både i denne tråden og ellers når noen våger å stå opp mot Den Allmektige Persille, det er helt klart noe som skjærer seg for deg.

Om nick: Du kjenner meg overhode ikke, så jeg skjønner ikke hvorfor du maser etter "et fast nick"? Tenk om jeg faktisk ikke har noe fast nick?

Takk igjen, jeg er helt enig med deg i den beskrivelsen du ga av Persille. Hun sitter der med glorien og pekefingeren sin vettu.

Gjest Persille
Skrevet

Det er helt greit å stå på sitt når man mener man har rett, men fra det og til å mene både det ene og andre om andre som ikke er enig, dét er lavmål og skikkelig uspiselig!

Jeg har ikke ment noenting om deg utover at jeg ikke synes det er riktig å svindle arbeidsgiver for eget forgodtbefinnende.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har ikke noe behov for å være verken best eller flinkest i noe som helst, er det heller ikke, og prøver ikke bli det.

Men det er et langt stykke fra det til å hevde at en handling er uetisk.

Det eneste jeg mener noe om er det folk faktisk skriver her. Når noen skriver at de vurderer å svindle arbeidsgiveren sin fordi de mener de kan gjøre det - så synes jeg faktisk det er greit å si fra at det ikke er riktig, og at det kan ødelegge for mange andre.

Det er ikke å prakke noe ned over hodet på noen - heller ikke å rakke ned på noen.

Skrevet

Takk igjen, jeg er helt enig med deg i den beskrivelsen du ga av Persille. Hun sitter der med glorien og pekefingeren sin vettu.

Men Persille svarer jo egentlig på spørsmålet ditt. Du lurer i hovedinnlegget ditt på hvordan reglene er og Persille har fortalt deg det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du blir så voldsomt i forsvar? Selv synes jeg hun svarer på en saklig og grei måte...

Annonse

Gjest Vannkopper
Skrevet

Men Persille svarer jo egentlig på spørsmålet ditt. Du lurer i hovedinnlegget ditt på hvordan reglene er og Persille har fortalt deg det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du blir så voldsomt i forsvar? Selv synes jeg hun svarer på en saklig og grei måte...

Jo da, men det er jo tydelig at det er flere her enn meg som har henne litt i vrangstrupen da, derfor min reaksjon slik akkurat i denne tråden.

Gjest Vannkopper
Skrevet

Jeg har ikke ment noenting om deg utover at jeg ikke synes det er riktig å svindle arbeidsgiver for eget forgodtbefinnende.

Du vet du hva, å svindle arbeidsgiveren sin synes jeg blir litt sterkt uttrykk akkurat her.

Vet du forresten hva de svarte på legekontoret da jeg ringte og spurte om det fantes noen løsning for oss, utenom det å være hjemme uten lønn?

Jo, legesekretæren sa: "Men dere har jo 10 dager med egen sykdom å ta av også da."

Skrevet

Jo da, men det er jo tydelig at det er flere her enn meg som har henne litt i vrangstrupen da, derfor min reaksjon slik akkurat i denne tråden.

Ok, det har jeg ikke fått med meg, men i denne tråden her synes jeg iallefall hun har sitt på det tørre :-)

Gjest Vannkopper
Skrevet

Heier på deg!

Åneimengudamegaltså! Se på den nye tråden lille Persille har starta da. Dakar!

Gjest Persille
Skrevet

Du vet du hva, å svindle arbeidsgiveren sin synes jeg blir litt sterkt uttrykk akkurat her.

Vet du forresten hva de svarte på legekontoret da jeg ringte og spurte om det fantes noen løsning for oss, utenom det å være hjemme uten lønn?

Jo, legesekretæren sa: "Men dere har jo 10 dager med egen sykdom å ta av også da."

Mulig du synes det er sterkt - men det er faktisk det man gjør når man lyver på seg egen sykdom for å være hjemme med sykt barn.

Og som jeg sier, for en arbeidsgiver kan det faktisk bety MYE økonomisk å måtte ut med tre vikardager...

Beklager å måtte si det, men jeg tror nok du har fått feil opplysninger av legesekretæren.

Du har krav på fire ganger tre egenmeldingsdager dersom dere ikke er IA-bedrift - og de skal uansett ikke brukes på sykt barn. Det har dere fått tildelt 20 dager tilsammen for - resten må man ordne på annet vis.

Alle vi andre har også dette problemet, og for meg som er alene og må ta alle 20 selv - er det enda verre.

Gjest Persille
Skrevet

Gir deg det noen grunn til å oppføre deg sånn?

Gjest Vannkopper
Skrevet

Ok, det har jeg ikke fått med meg, men i denne tråden her synes jeg iallefall hun har sitt på det tørre :-)

Har du ikke fått det med deg? Hun har da alltid sitt på det tørre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...