lena, 2 barnsmor Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg har en datter på 3,5 måned, og det virker som hun svelger mye luft når jeg ammer henne, for hun raper og gulper i alt fra 7-10 ganger etter hvert måltid før hun virker tilfreds. Også når hun sover på dagen, våkner hun etter ca 45 minutter hver gang, og når jeg tar henne opp kommer flere raper. Dette er ganske fortvilende, da hun ikke får tilstrekkelig med søvn, for om kvelden kan hun være så trøtt at hun ikke orker å ta brystet. Jeg lurer på om dette vil avta dersom jeg begynner med grøt, da jeg leste at gulping ofte avtok med innak av fast føde. kanskje det har en sammenheng, da hun både raper og gulper?? Hun legger fint på seg, veier nå 6770 og er 64 cm, så stor jente er hun... Hun sov veldig bra på natten en periode, men nå etter amming på natten, får jeg ofte ikke rapen opp en gang, det tar opp til et par timer, er ganske sliten og trøtt, så kanskje grøten kunne hjulpet på, hva tror du? Jeg har en datter på 3 år også, som jeg gjerne vil ha litt overskudd til. Takker for rask tilbakemelding. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205227-svelger-mye-luft-ved-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg har to barn som begge var gulpunger og som plagdes av mageknip/luft/kolikk. Jeg husker at jeg hadde forventninger om at grøtspisingen skulle ha positiv innvirkning, men nei... Min erfaring var at fast føde trenger lang tilvenning, og ga ingen mirakeleffekt på gulping og nattesøvn. Hvis du begynner med grøt nå, er neppe fordøyelsen moden for det, så ungen kan få mye magetrøbbel og -knip etc. Så lenge hun legger bra på seg, syns jeg du skal fortsette å fullamme! Jeg husker vi jobbet mye med teknikker for å få ungene til å rape ) Særlig den ene måtte ristes og klemmes på, til det kom et brak (etterfulgt av gulpe-splætt!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205227-svelger-mye-luft-ved-amming/#findComment-1472267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lena, 2 barnsmor Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Jeg har to barn som begge var gulpunger og som plagdes av mageknip/luft/kolikk. Jeg husker at jeg hadde forventninger om at grøtspisingen skulle ha positiv innvirkning, men nei... Min erfaring var at fast føde trenger lang tilvenning, og ga ingen mirakeleffekt på gulping og nattesøvn. Hvis du begynner med grøt nå, er neppe fordøyelsen moden for det, så ungen kan få mye magetrøbbel og -knip etc. Så lenge hun legger bra på seg, syns jeg du skal fortsette å fullamme! Jeg husker vi jobbet mye med teknikker for å få ungene til å rape ) Særlig den ene måtte ristes og klemmes på, til det kom et brak (etterfulgt av gulpe-splætt!) Takk for svar Mirabell. Ja, uff det tar jammen tid med å få ut rapen, og det kan ikke være så heldig å gå å riste på henne så mye.. Men, jeg var hos legen min i dag, og han sa at ofte bedret det seg ved inntak av fast føde, så jeg får bare krysse fingrene men likevel være obs på at det ikke går med tanke på dine erfaringer. Hun får nå en teskje til kvelden, og det skal hun få et par ukers tid til hun er passert fire måneder, for tilvenningens skyld. Men takk for svaret i alle fall.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205227-svelger-mye-luft-ved-amming/#findComment-1478756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.