Gå til innhold

Hva kjøper dere til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

6

• Lillemus

2

• Rhea Silvia

2

• kati

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg pleier å kjøpe noen klesplagg, noen leker, kanskje et spill, en dvd eller et dataspill? Som regel ender jeg vel på 5-700 pr. barn. Skulle gjerne gitt dem mye mer, men jeg er ikke gjort av penger så da så.

Dessuten er lykken for poden (7 år) for tiden noen pakker med Pokemon-kort eller lignende kort og det er jo overkommelig! :o)

Gjest Dior femme

Kommer til bruke noen tusenlapper ja.

Her er det slagverk som står øverst på ønskelista og så langt det lar seg gjøre pleier vi å kjøpe det som ønskes mest.

3-4 tusen rekner jeg med.

3-4000 på hvor mange da?

Kjøper du den _ene_ tingen han ønsker mest eller kjøper du mange ting?

Jeg er så redd for at han ikke skal få det han ønsker seg at jeg alltid ender opp med å handle for mye... Det verste som kan skje er jo at ungene blir skuffa på julaften..

3-4000 på hvor mange da?

Jeg er så redd for at han ikke skal få det han ønsker seg at jeg alltid ender opp med å handle for mye... Det verste som kan skje er jo at ungene blir skuffa på julaften..

Det er du som er redd han skal bli skuffet og som hvert år må bruke enda mer penger på å overgå det du ga i fjor om du begynner sånn...

Mine blir stort sett fornøyde samme hva de får de. Heldigvis.

3-4000 på hvor mange da?

Det er en gave til ett barn ja.

Annonse

Gjest Skap litt julemagi...

3-4000 på hvor mange da?

Synest dere legger lista veldig høyt om dere må opp i flere tusenlapper for at småbarn ikke skal bli skuffa på julaften...

Her hjemme bruker vi myyyye mindre, men som kjent så kommer det jo gaver fra besteforeldre, tanter og onkler også. For barn som ikke er vant til å få leker i ny og ne så er dette overveldende. Liker ikke alt fokus på gaver og snakker ikke så altfor mye om hva barna ønsker seg. Man kjenner jo barna sine såpass godt at man likevel vet hva de blir glad for... Synest det er lite trivelig med unger som har ei laaang ønskeliste og som bare har fokus på gaver... Jula er så mye mer enn det. Og jeg skjønner ikke hva man skal stille opp med til gaver når man har tenåringer i hus om man på småbarnsstadiet allerede bruker 3-4000...

Her i huset er det to jenter og de får noe de trenger, ski etc. Jeg tenker ikke så mye på hva prisen blir så lenge det er noe de trenger, jeg spleiser med pappaen. Om det ikke er noe utstyr de trenger så blir det gaver som Lillemus beskriver og til ca samme pris.

Annonse

Synest dere legger lista veldig høyt om dere må opp i flere tusenlapper for at småbarn ikke skal bli skuffa på julaften...

Her hjemme bruker vi myyyye mindre, men som kjent så kommer det jo gaver fra besteforeldre, tanter og onkler også. For barn som ikke er vant til å få leker i ny og ne så er dette overveldende. Liker ikke alt fokus på gaver og snakker ikke så altfor mye om hva barna ønsker seg. Man kjenner jo barna sine såpass godt at man likevel vet hva de blir glad for... Synest det er lite trivelig med unger som har ei laaang ønskeliste og som bare har fokus på gaver... Jula er så mye mer enn det. Og jeg skjønner ikke hva man skal stille opp med til gaver når man har tenåringer i hus om man på småbarnsstadiet allerede bruker 3-4000...

Hvis det var min gutt du tenkte på nå så er ikke han så veldig liten da.

Han trenger musikk utstyr da det er livet og hobbyen hans.

Musikk utstyr er ikke billig!

Gjest Flystripa

5-åringen ønsker seg Lego Knights Kingdom. Kongen av disse figurene står høyest på ønskelista - King Mathias. Han koster 80,- *mor er lettet*

Lego Bionicle er også poppis. Klær, jeg skal kjøpe Troll-luer (får penger av oldemor til dette formålet). Fargepenner og Geomag er også skrevet opp på lista.

Gjest Elextra

Vi kjøper ikke særlig med gaver til egne barn til jul, de får så mye fra besteforeldre og andre. Selvfølgelig får de noe fra oss også, men da gjerne noe de trenger eller noe smått.

Blir vel annerledes når de blir litt eldre, kanskje (er to og fire).

Vi bruker rundt 500 kr på hvert av de tre barna våre til jul. Eldstemann får gjerne skiutstyr e.l. og da kan jo prisen være litt høyere.

I år tenkte jeg kanskje å kjøpe en leke til hver og noen klesplagg til hver.

Eldstejenta på åtte år ønsker seg Bratz-dukke. Hun har to fra før, men det er visst aaaltfor lite ;-)

Femåringen (jente) har sett seg ut et barbieslott til 1200 kr, men skjønte heldigvis kjapt at det var litt vel dyrt... I grunnen orker jeg ikke et barbieslott inne på rommet hennes. Der er trangt nok fra før :-/

Minsten på 17 mnd får kanskje en "kålhode-dukke"? Så noen av dem i en leketøyskatalog og de så kjempesøte ut!

Heldigvis er ungene slik at de blir overlykkelige omtrent samme hva de får til jul :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...