Gå til innhold

fast føde og pupp


Gjest bbm

Anbefalte innlegg

Sønnen min er nesten 5 mnd, og har begynt med fast føde. Han får grøt morgen og kveld, og vi har såvidt begynt med litt midt på dagen også (f.eks. banan, pure etc) Han liker det godt, og spiser med stor appetitt. Problemet er ammingen. Pupp er blitt adskillig mindre interessant nå, unntatt før legging på kvelden og om natta. Det hender jeg får ham til å spise litt på dagen også, men det blir bare med en skvett av og til. Han vrir seg bare unna, vil ikke ha (uansett om han er trørr/opplagt/sulten/mett) Hadde tnkt å fortsette å amme ham i tillegg til maten en stund til, så dette bekymrer meg. Han er heller ikke interessert i vann e.l. på flaske. Får han virkelig nok drikke i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emma Sofie hadde en periode rundt fem måneders alderen, der hun tydeligvis begynte å oppdage verden rundt seg, og dermed ble det fryktelig kjedelig å ligge med ansiktet inn i den der hersens puppen :) Måtte "lure" henne til å ta den. Gå et rolig (kjedelig) sted med lite lys og lyd, få øyenkontakt, synge (sånn at hun ikke merket at huun fikk pupen). Evt. putte inn smukken først, for så å bytte den ut med puppen. Litt triksing med andre ord.

Hun var mer villig til å ta puppen rett etter å ha sovet, eller rett før hun sovnet, og det gikk også lettere når jeg ammet liggende i senga.

Vel, uansett gikk denne perioden over rimelig fort. Tror ikke det var snakk om mer enn ei uke eller to. Og så gikk amminga på skinner igjen (helt til hun begynte å bite i 7 måneders alderen....)

Har hørt at dette er ganske vanlig i denne alderen, så mest sannsynlig går det vel over av seg selv.

Dere får ha lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære bbm.Har du prøvd å amme før du gir ham mat? Eventuelt pumpe ut litt melk for å gi på kopp? Ellers så får han væske fra maten så det høres ikke bekymringsfult ut at han ikke er så interessert i mer å drikke for hans del. Det er mere det å oppretholde en god melkeproduksjon i den perioden han er litt uvillig. Det er ihvertfall viktig å ikke presse ham.Det går over for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...