Gjest ned 5 kg Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hei, har begynt å trene litt med tanke på å gå ned noen kilo. Har bestemt meg for å bevege meg min. 1 time pr dag - enten i form av turgåing, sykling eller svømming (som jeg liker godt og er bra fordi jeg har dårlig rygg) Nå lurer jeg på hvor bra det egentlig er med svømming? Er det oppstrammende på sikt? Forbrenner man noe særlig? Jeg svømmer ca 1000 m hver gang - og bruker ca en hlavtime på det. Håper noen kan rådgi meg i fht dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Ja, svømming er bra og oppstrammende trening. Cluet er å få pulsen noe opp og holde den der over litt tid. Nå svømmer du en halvtime, så kan du etterhvert øke til en times tid og få enda bedre effekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Takker og bukker for tips Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ja, svømming er bra og oppstrammende trening. Cluet er å få pulsen noe opp og holde den der over litt tid. Nå svømmer du en halvtime, så kan du etterhvert øke til en times tid og få enda bedre effekt Hei, jeg har akkurat skrevet et innlegg om svømming ovenfor - kunne du tenke deg å ta en titt på det, hvis du har litt peiling på svømming? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Svømming er glimrende trening, men da bør du få pulsen litt opp. Du skal kjenne det litt etter en svømmetrening. Rolig daffesvømming fram og tilbake virker jo også bedre enn å sitte og sløve i sofaen, men skal du ha en god effekt, må man ha økt tempo. Begynn gjerne med rolig svømmeing - kanskje et par hundre meter - til oppvarming. Deretter kan du ta noen intervaller: 4x50 meter (som du øker til 4X100 meter etterhvert) max innsats med 15 sekunder pause. Så tar du f.eks 2X200 meter med 70 prosents innsats, før du avrunder med en rolig tohundremeter. Så øker du treningsmengden etterhvert! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.