Gå til innhold

Svømming, bra trening?


Gjest ned 5 kg

Anbefalte innlegg

Gjest ned 5 kg

Hei, har begynt å trene litt med tanke på å gå ned noen kilo.

Har bestemt meg for å bevege meg min. 1 time pr dag - enten i form av turgåing, sykling eller svømming (som jeg liker godt og er bra fordi jeg har dårlig rygg)

Nå lurer jeg på hvor bra det egentlig er med svømming? Er det oppstrammende på sikt? Forbrenner man noe særlig?

Jeg svømmer ca 1000 m hver gang - og bruker ca en hlavtime på det.

Håper noen kan rådgi meg i fht dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja, svømming er bra og oppstrammende trening. Cluet er å få pulsen noe opp og holde den der over litt tid. Nå svømmer du en halvtime, så kan du etterhvert øke til en times tid og få enda bedre effekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Takker og bukker for tips

Ja, svømming er bra og oppstrammende trening. Cluet er å få pulsen noe opp og holde den der over litt tid. Nå svømmer du en halvtime, så kan du etterhvert øke til en times tid og få enda bedre effekt ;)

Hei, jeg har akkurat skrevet et innlegg om svømming ovenfor - kunne du tenke deg å ta en titt på det, hvis du har litt peiling på svømming? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er glimrende trening, men da bør du få pulsen litt opp. Du skal kjenne det litt etter en svømmetrening. Rolig daffesvømming fram og tilbake virker jo også bedre enn å sitte og sløve i sofaen, men skal du ha en god effekt, må man ha økt tempo. Begynn gjerne med rolig svømmeing - kanskje et par hundre meter - til oppvarming. Deretter kan du ta noen intervaller: 4x50 meter (som du øker til 4X100 meter etterhvert) max innsats med 15 sekunder pause.

Så tar du f.eks 2X200 meter med 70 prosents innsats, før du avrunder med en rolig tohundremeter. Så øker du treningsmengden etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...