Gå til innhold

Kne-operasjon...igjen !


rikpk

Anbefalte innlegg

Jeg har stadige vridninger i mitt venstre kne og har hatt dette på jevnlig basis ca. 5-6 ganger i året siden 1993 ! Har en følelse av at kneet går ut av ledd, noe det nok ikke gjør, men et eller annet skjer inni der. Jeg trenger feks bare å trå utfor en bitte liten kant, så er det på den igjen. Tar et par uker før jeg er ok igjen.

Jeg ble minisk-operert for 4 siden etter flere års kamp mot "bedrevitende" idrettsleger som sa at kneet var ok og gjentatte MR undersøkelser som heller ikke viste noe galt.Det var en omfattende miniskoperasjon som var på sin plass. Men kneet mitt ble likevel ikke stort bedre selv etter operasjonen.

MEN nå har jeg altså gjort det helt store. Skulle bare hoppe over et gjerde. Har vært til MR, fått svar og går nå og venter på operasjon. Har det som kalles en bøttehankruptur i minisken, samt bruskdefekt flere steder ved lårbensledd-knoken. Samt noe annet og mer som jeg ikke helt skjønner.Uansett skal jeg nå opereres igjen og venter desperat. Er bundet til krykker frem til operasjon og med full jobb og to barn er det ikke bare bare.

Det som undrer meg er HVORFOR jeg har stadige vridninger ? Noe sier meg at sålenge jeg har det blir jeg aldri ferdig med "problem kne". Alle undersøkelser jeg har vært igjennom i løpet av årene forteller at feks leddbånd og korsbånd er ok. INGEN har noen gang kunnet svare på hvorfor jeg stadig har vridninger og dermed ødelegger kneet pånytt. Jeg er direkte fysisk hemmet, kan ikke drive med noen form for idrett, selv svømming resulterer i vridning. Trimsykkel får jeg vondt av umiddelbart og den blir dermed stående ubrukt.

Det jeg frykter nå er at jeg ikke blir bra etter den foranstående operasjon. Jeg har bedt om gjenopptrening hos fysioterapeut og håper i det lengste at jeg nå endelig skal bli normal-fungerende igjen.

Men inni meg selv vet jeg at vridningene vil fortsette å skje. Noe er galt, som ikke omhandler minisk, og som igjen gjør at jeg ødelegger minisken igjen og igjen.

Men HVA ?????

Og hvorfor må man være profesjonell håndballspiller for å bli tatt på alvor ? Føler jeg må slåss med knespesialistene for å bli hørt på. De prater bare om overvekt, noe de ikke skjønner at jeg er blitt fordi kneet mitt hemmer meg fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Vekten73

Hei, jeg har noe lignende som dine sympt. Det som feilte mitt kne var at senefeste under kneet sto for langt ute, så de måtte flytte det ca 1 cm innover. Etter det har kneet vært stabilt og ikke gått ut av ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...