Gå til innhold

Ville du sendt ham i barnehagen ?

Anbefalte innlegg

Tar alle detaljene med en gang:

Vår 4-åring hadde 38, 5 i feber søndag kveld, og var trett og uopplagt, men ingen andre symptomer på sykdom. Hun hadde 37,7 mandag morgen, og var hjemme fra bhg. Hun virket ualminnelig pigg, med god apetitt og lekte helt vanlig.I går kevld hadde hun 38,4 i feber, men var helt vanlig.

Idag hadde hun ikke feber og hun gikk i bhg.

2-åringen vår (det er ham spm. gjelder!), var frisk mandag, og virket egenmtlig helt fin i hele går, men vi kontrollmålte feber på ham i går da vi målte vesla, og han hadde plutselig 37,9. Helt pigg og fin ellers, sov godt i natt også.

I morges var han knapt37 grader, og helt pigg.

Nå sitter en opplevelse med ham og feberkrampe for 5 mnd siden friskt i minne, samt at han har vært en del småsyk i sine første leveår, så sambon ville at gutten skulle være hjemme idag. Og det er han. Virker helt pigg, og har ikke feber. Spiser greit, til han å være.

Jeg er igrunnen ganske sliten, jf. tråd om dette for noen dager siden, og vil gjerne ha barna i bhg hvis de ikke må være hjemme, så vi krangla litt i morges om dette, sambon og jeg.

Jeg ville altså sendt 2-åringen i bhg idag.

Hva ville dere gjort ?

(jeg er hjemme med baby i sv.skapsperm).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205342-ville-du-sendt-ham-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slett ikke unormalt å ha litt over 37,5 om kvelden og litt under 37,5 om morgenen. Både barn og voksne kan ha slike variasjoner uten å være syke.

Jeg kan godt forstå at dere er forsiktige med junior etter at han hadde feberkrampe, men jeg hadde ikke nistirret på termometeret dersom allmenntilstanden er helt som den skal. Barnehagen tar vel kontakt om han virker syk. Dere kan jo si at søsteren har vært dårlig, slik at de holder litt øye med ham.

Dere kan jo ta tempen på ham en kveld hele familien er frisk, så vet dere litt mer om hva normalen hans er.

kakki1365380609

Jeg hadde sendt ham i bhg, bedt dem holde et lite øye med ham og ringe til deg dersom han blir syk slik at du kan hente ham.

Det regnes vel ikke som feber før den er over 38 om kvelden og 37,5 om morningen, tror jeg, og er formen fin er vel ungen for frisk å regne.

Jeg ville sendt ham i bhg, ja.

Men jeg ville også vært litt på vakt i forhold til det dere har opplevd med feberkrampe, osv.

Poden min på 16mnd, var hjemme igår. Da hadde han 338 i "feber". Han ble holdt hjemme pga at han hadde 40.8 i feber hele helga, og vi ville la ham komme seg litt, før vi sendte ham i bhg. Han var pigg og i fin form, men han sov leeeenge på dagtid, så jeg tror det var lurt å være hjemme med ham (fra 11.15. 15.45 hørte jeg ingenting fra ham....)

Alt under 38 er visst ikke for feber å regne, men alt er jo relativt!

God bedring til gutten din!

Gjest Persille

Jeg ville ha sendt ham i bhg om han var min - og jeg ville akseptert at han kom i min barnehage.

Men; jeg ville forventet at du ga beskjed om at han hadde vært varm, men ikke feber og i fin form ellers - slik at vi kunne følge ekstra nøye med.

:)

Annonse

Jeg ville sendt ham i bhg, ja.

Men jeg ville også vært litt på vakt i forhold til det dere har opplevd med feberkrampe, osv.

Poden min på 16mnd, var hjemme igår. Da hadde han 338 i "feber". Han ble holdt hjemme pga at han hadde 40.8 i feber hele helga, og vi ville la ham komme seg litt, før vi sendte ham i bhg. Han var pigg og i fin form, men han sov leeeenge på dagtid, så jeg tror det var lurt å være hjemme med ham (fra 11.15. 15.45 hørte jeg ingenting fra ham....)

Alt under 38 er visst ikke for feber å regne, men alt er jo relativt!

God bedring til gutten din!

(Nå var han veldig slapp og pjuskete, og veldig varm...)

men 338 var litt drøyt...

38,3 tror er mer passende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...