Gå til innhold

Hysteriske sinneanfall om natta...

Anbefalte innlegg

Gjest stakkar gutten min..

Jeg har en gutt på 1,5 år som er frisk og rask (litt for rask iblant :-) og i fin utvikling, stort sett blid og fornøyd med god matlyst...

Han har alltid vært grei å legge, han liker å legge seg i senga med smokken om kvelden, og sovner raskt. Men de siste to ukene har han 5-6 ganger våknet etter noen timer, mellom kl 22 og 24, og skriker hysterisk. Han høres ut som han er fryktelig sint. Han skal absolutt ikke ha dyne på seg, så den må jeg fjerne. Jeg kan ikke ta på ham eller prøve å gi ham smokk, det blir bare dasket vekk, og han blir enda sintere. Han prøver ikke å reise seg eller bli løftet opp, han ligger og vrir seg i senga, sparker og slår, og hyler.

Jeg prøver å snakke rolig til ham, synge, stryke på ham.. ingenting nytter. Så vi har tatt ham opp, uten at han har virket særlig glad for det - han er like hysterisk, prøver å vri seg unna og dytter seg ut fra oss. Vi snakker rolig, sier at det er natt, unngår å slå på lys, og de siste gangene har pappaen måttet stå med gutten så han får kikke ut av vinduet og bli distrahert av det.

Det hele tar 1-2 timer hver gang før han igjen sovner i senga si. Dette er fryktelig utmattende for oss alle, og jeg forstår ikke hva dette kan skyldes. Det kan nesten virke som han ikke helt vet hva han gjør, at han fremdeles er i søvnen, men jeg vet ikke. Neste morgen er alt som før. Kan noen gi meg et fornuftig svar eller bare fortele meg at jeg ikke er i noen enestående situasjon, så blir jeg veldig glad..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205363-hysteriske-sinneanfall-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...