Gå til innhold

Skal lage pannekaker idag :-/

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Guttungen vil ikke spise noe særlig for tiden, så jeg må lokke med noe godt idag.

Når jeg var liten var pannakaker en stor suksess!

Men jeg har aldri laget det før....

Noen som vil dele sin gode lettvindte oppskrift med meg?

Og hva har dere til? Synes og huske at vi hadde bacon stekt sammen med litt pølse, men er ikke helt sikker.

Så Dol-mammaer, hjelp en uerfaren pannekakesteker :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205379-skal-lage-pannekaker-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Middagspannekaker:

Ha tre egg i en bolle. Visp sammen med litt mel. Ha i mel og melk vekselvis til du har nok røre - den skal være litt tykk til middagspannekaker, men ikke fullt så tykk som til vafler.

Skjær bacon i biter og stek. Ha i en skål, sammen med baconfettet. Stek pannekaker, og server med bacon, sukker og syltetøy (ikke nødvendigvis alle tre på samme pannekake, men bacon og sukker er godt sammen :)

Noen har salt og/eller sukker i røren. Jeg synes det blir nok saltsmak fra baconet, og sukker har jeg bare i dessertpannekaker.

3 egg, en liter lettmelk, 1/2 ts salt, 1 ss sukker og mel til en passelig litt tykk røre. La den stå 15-30 min og svelle.

Stek på ganske sterk varme, men ikke fullt. Ha i smør i panna mellom hver pannekake og la panna bli skikkelig varm før du begynner å steke.

Du kan ha bacon eller flesk til, salamiskiver eller sukker, syltetøy eller honning.

Jeg har alltid hatt pølse til pannekaker (kjøttpølse skjært i terninger. Nå for tida går det i soyapølser da;), men det virker som dette er en ting som stammer fra hjemstedet mitt, for jeg har ALDRI møtt noen utenfor der som bruker dette, og jeg får en del rare blikk.

MEN! Jeg har heller aldri servert dette til noen som IKKE var sjokkert over hvor godt det var etterpå ;)

Mm.. tror jeg skal lage pannekaker i kveld.

Gjest to typer

Jeg har alltid hatt pølse til pannekaker (kjøttpølse skjært i terninger. Nå for tida går det i soyapølser da;), men det virker som dette er en ting som stammer fra hjemstedet mitt, for jeg har ALDRI møtt noen utenfor der som bruker dette, og jeg får en del rare blikk.

MEN! Jeg har heller aldri servert dette til noen som IKKE var sjokkert over hvor godt det var etterpå ;)

Vi har enten vanlige pannekaker som vi kan ha syltetøy på, eller middagspannekaker som vi kan ha bacon og potet til.

Annonse

Det enkleste er å kjøpe de ferdige "melpakkene" fra Regal, kjøper den kilospakken som heter Pannekaker.

Bare å blande melblandingen og vann, og vips så har du pannekakerøre.

Har alltid denne pakken i skapet, for her er pannekaker yndlingsretten.

Ikke alltid jeg har noe inntil, men ofte har vi først tomatsuppe og så pannekaker m/hjemmerørt blåbær og stekt bacon. Vet at mange barn heller vil ha jordebær eller bringebær på.

Det enkleste er å kjøpe de ferdige "melpakkene" fra Regal, kjøper den kilospakken som heter Pannekaker.

Bare å blande melblandingen og vann, og vips så har du pannekakerøre.

Har alltid denne pakken i skapet, for her er pannekaker yndlingsretten.

Ikke alltid jeg har noe inntil, men ofte har vi først tomatsuppe og så pannekaker m/hjemmerørt blåbær og stekt bacon. Vet at mange barn heller vil ha jordebær eller bringebær på.

Blir det ikke dyrere å kjøpe ferdig melpakke da?

kakki1365380609

Vi pleier å ha fleskebiter i og servere med smør, sukker og ertesuppe til :o) Fått en del merkelig blikk for det ja, blandt annet fra min mann første gangen han fikk det servert.

Annonse

Vi pleier å ha fleskebiter i og servere med smør, sukker og ertesuppe til :o) Fått en del merkelig blikk for det ja, blandt annet fra min mann første gangen han fikk det servert.

Vi pleier også ha pannekaker med stekt bacon og ertesuppe til.NAM:-)Kommer sikkert ann på hvor du kommer fra. Men styrer unna sukkeret,da jeg synes det skal være forskjell på middagspannekaker og kaffipannekaker.

Hehe ok, det hørtes faktisk litt rart ut, men nå har jeg aldri likt verken flesk eller ertesuppe, så jeg tør garantere at jeg ikke vil like det ;)

Sambo derimot, spiser det meste :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...