Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset bor to gutter. Lekekjøkkenet blir flittig brukt og da vi var på besøk så lekte lillebror på 1,5 med dukka og dukkevogna, hele tida.

Så nå lurer jeg på hva dere synes om å kjøpe dukkevogn til gutt til jul? Faren er i mot det mens jeg argumenterer med at gutter og kan vel få lov å leke familieleker?

Hva slags dukkevogn anbefaler dere erfarne jentemammaer (og eventuelle guttemammaer) til en liten pjokk? Jeg tenkte litt på feks en i tre, lignende den briogåvogna, bare som dukkevogn?

Andre forslag?

Skrevet

Jeg holder med deg og ville også kjøpe dukkevogn til våre to gutter.

Mannen min ville ikke, men jeg hadde en gammel en fra jeg var liten, som de fikk låne. De koste seg med den!

Jeg ville kjøpt en sånn en i tre som du viser til.

Skrevet

Jeg blir bare helt sprø av mannfolk som tror sønnen blir "avviker" eller noe i den dur av å få en dokkevogn!

Kjøp en vogn til han og be gubben ta til vettet!!

Forøvrig har jeg ikke spesielle tips til dokkevogner, men se på lekebutikken om du finner en rosa med masse dill dall på. Det tror jeg jammen jeg hadde gjort ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Guttene i bhg hos oss leker masse med dukkene :)

De kjører dem i både handlekurven, dukkevognen og Briovognen - så jeg tror ikke utseende på vognen er det viktigste.

Jentene derimot er nøye på at dukker skal i barnevogn, ikke handlevogn - dersom de ikke er med på handletur da :)

Men jeg ville gått for den i tre som du snakker om.

Skrevet

Kjøp noe solid, gjerne i tre. Sønnen min brukte storesøsterens dokkevogn bare til "grisekjøring" etter hvert, så en rimelig vogn beregnet på forsiktige mammaspirer kan lett gå i filler. Og så er det litt lettere å unngå tankeløse kommentarer dersom den ikke ser så dillete ut.

Men jeg er ikke uenig i at gutter skal ha dokkevogn, altså.

Digresjon: Det sto en søt fortelling i tyskboka til datteren min (10. klasse) om en gutt som ønsket seg ei dokke. Det fikk han ikke, så han sparte lommepenger og kjøpte seg en selv. Han ble ertet av både voksne og barn, men brydde seg ikke om det. Til dokka sa han: "Hvem er alle disse menneskene som ikke vil at du skal ha en far?"

Veldig "voksen-vinklet" historie, men litt rørende allikevel...

Skrevet

I Ole Alexander-bøkene sier en kvinne til gutten: "Leker du med dukke du som er gutt?" Pjokken svarer noe i retning: "Når jeg blir voksen blir jeg kanskje far, da er det lurt å ha øvelse"

Dette ble vel skrevet på 50- el. 60-tallet. Noen ganger lurer man på hvor sakte verden går fremover!

skorpionfisken
Skrevet

Du får sikkert mannen med på å kjøpe en med store hjul og godt understell.

Den kan være fin og bygge om til olabil når guttene går lei av dukkevogna.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Sønnen min ønsket seg både lekekjøkken og dukkevogn når han var en 3-4 år. Selvsagt fikk han det!

Han lekte mye med begge deler. Det var en paraply-trille han fikk. Den holdt koken helt til han satte seg i den for å bli trillet av nabo-gutten...

For å berolige mannen din, så kan du jo fortelle at sønnen min som nå går på skole, ikke lenger vil se på "jenteleker", og bare råler når jeg tar han med bort i den "rosa" delen av lekebutikkene.

Men han er fortsatt svak for dukken sin som kan si mamma, pappa, drikke melk og gråte. (Den lekes ikke med lenger, men er heller ikke pakket bort)

kakki1365380609
Skrevet

Sønnen min ønsket seg både lekekjøkken og dukkevogn når han var en 3-4 år. Selvsagt fikk han det!

Han lekte mye med begge deler. Det var en paraply-trille han fikk. Den holdt koken helt til han satte seg i den for å bli trillet av nabo-gutten...

For å berolige mannen din, så kan du jo fortelle at sønnen min som nå går på skole, ikke lenger vil se på "jenteleker", og bare råler når jeg tar han med bort i den "rosa" delen av lekebutikkene.

Men han er fortsatt svak for dukken sin som kan si mamma, pappa, drikke melk og gråte. (Den lekes ikke med lenger, men er heller ikke pakket bort)

Min sønn har også en paraplytrille og den har vært med på mange trilleturer med alt fra søte bamser til grønne monstre i :o)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg ville også kjøpe dukkevogn til sønnen da han var 2 år. Da satte samboeren seg på bakbeina. Det pleier han aldri å gjøre, så han fikk viljen sin denne gangen. Jeg prøvde å diskutere med han, men det var visst ikke tema.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Da eldstemann var to fikk han dukke og en lite dukkevogn i tre.Den har blitt lekt med innimellom.

Skrevet

Si meg - har det hendt at mannen din har trillet barnevogn, eller synes han at det også er forbeholdt kvinnene? ;o) Hvis han har vært på trilletur med ungene sine, bør han vel klare å la gutta få lekevogner også?

En sånn brio-trevogn er jo for øvrig ganske så unisex i utformingen, så den bør uansett være safe.

Skrevet

Mine to gutter arvet min gamle dukkevogn og noen dukker.

Vogna ble godt brukt, særlig av den ene, han ønsket seg også en ny dukke og fikk det.

Han hadde også med seg vogn og dukke i barnehagen på "ha med dag" han hadde også en periode i barnehagen hvor han lekte mye med jentene når de lekte med dukker.

Den andre gutten min brukte den mest til å kjøre bamsen sin i.

Begge guttene er nå 6 år, og har mistet interessen for dukker og vogn, men er til gjengjeld veldig opptatt av babyer :-)

Jeg syntes det er kjempeflott at gutter vil ha vogn og dukke jeg, så la ham få det du.

Jeg ville aldri funnet på å nekte en eventuell datter å leke med traktorer eller spiderman figurer, selv om det regnes mer for gutteleker en jenteleker. Så hvorfor i all verden skal ikke guttene får leke med dukker og dukkevogn.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Min sønn har også en paraplytrille og den har vært med på mange trilleturer med alt fra søte bamser til grønne monstre i :o)

Sånn var det med min sønn også, det var mye forskjellig som fikk bli med på tur :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Ei jente jeg kjenner trillet rundt med gråsteinsamlingen sin i dukkevogna da hun var liten ;)

Skrevet

Vi kjøpte en paraplytrille til gutten vår da han var to. Vi regnet vel med at levetiden kom til å bli kort uansett...

He-he, han er femten nå, og den minst feminine gutten du kan tenke deg! (Æææh, det er helt greit med feminine gutter, altså...-))

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...