Gå til innhold

Gå i barnehagen....

Anbefalte innlegg

Nå spør jeg bare i ren forundring: Finnes det virkelig dem som gir barnet Paracet før de sender ungene i barnehagen!?

Hadde ikke falt meg inn i halvsøvne... Må man ha smertestillende/febernedsettende, skal man vel iallefall ikke ikke i barnehagen!?

Jeg er helt enig!

Fortsetter under...

• Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

37

• Gimmick

16

• PieLill

13

• fei1365380229

10

Mest aktive i denne tråden

Nå spør jeg bare i ren forundring: Finnes det virkelig dem som gir barnet Paracet før de sender ungene i barnehagen!?

Hadde ikke falt meg inn i halvsøvne... Må man ha smertestillende/febernedsettende, skal man vel iallefall ikke ikke i barnehagen!?

Tydeligvis så finnes de..

Jeg har gjentatte ganger stilt spørsmål ang foreldre som setter jobben høyere enn sine barn, er barna virkelig verdt så lite hos dem?

Gjest blomsterløk

Helt enig med deg.

Er ungen så dårlig form eller har feber slik at han trenger paracet, så holder man barnet hjemme.

Gjest Persille

Det gjør faktisk det - oftere enn man tror viser det seg :(

Litt sent å svare, men det provoserer meg litt. Feber og i barnehage.. det er ikke mulig!

Mulig jeg provoserer litt nå, men har man ikke tid til barna burde man kanskje vurdert å prioritere karriere.

Jeg jobber selv i barnehage og tro meg, du er ikke alene.. Vi blir til stadighet ganske oppgitt over sånt. Dessuten.. sender du henne i barnehage kommer de jo bare til å ringe deg for å be deg hente henne igjen..

Jeg skjønner vel heller ikke at noen kan spørre et sånt spørsmål engang.. når svaret er så opplyst, men desverre.. det viser seg jo gang på gang.

Annonse

Vi dro vi da.....etter samtale med ped leder i barnehagen, var hun i barnehagen og jeg en snartur på jobben.

Er alene om en del arbeidsoppgaver på jobben og jeg viste at det lå noen veldig viktige ting jeg måtte fikse..Jeg jobber med alvorlig syke mennesker og noen dagers venting for de er faktisk meget alvorlig.

Jentungen er foresten i ganske bra form hun....hadde hatt det bra i barnehagen, ikke feber (den målte de utpå dagen etter oppfordring fra meg), spist og kost seg....så jeg har ikke dårlig samvittighet..:-).

Vår barnehage er veldig streng på dette området. De liker ikke at foreldrene gir ungene paracet og sender dem i barnehagen. De mener at paracet ikke skal gis før det er nødvendig, og det er jeg enig i.

Jeg hadde vært hjemme med barnet.

Akkurat det med når gi paracet tror jeg det er ganske forskjellige oppfattninger til...Av legen til dattern min fikk jeg beskjed om at hvis barnet virker berørt av feberen, så skal man gi paracet.

Gjest KariKruskakli

Vi dro vi da.....etter samtale med ped leder i barnehagen, var hun i barnehagen og jeg en snartur på jobben.

Er alene om en del arbeidsoppgaver på jobben og jeg viste at det lå noen veldig viktige ting jeg måtte fikse..Jeg jobber med alvorlig syke mennesker og noen dagers venting for de er faktisk meget alvorlig.

Jentungen er foresten i ganske bra form hun....hadde hatt det bra i barnehagen, ikke feber (den målte de utpå dagen etter oppfordring fra meg), spist og kost seg....så jeg har ikke dårlig samvittighet..:-).

Lynsjestemningen burde vært myntet til en del pappaer i steden, tror jeg.

Synd at de aldri skriver slike innlegg.

Nei, det er jo helst vi mammaer som føler vi skulle ha vært på to steder samtidig.

Urettferdig.

Lynsjestemningen burde vært myntet til en del pappaer i steden, tror jeg.

Synd at de aldri skriver slike innlegg.

Nei, det er jo helst vi mammaer som føler vi skulle ha vært på to steder samtidig.

Urettferdig.

Helt enig.....her er det derimot ingen pappa som tar del i det hverdagslige.....og jeg er faktisk nødt innimellom til å ta valg som ikke er helt populære...det være seg mot jobben eller på hjemmefronten....

Kjipt....men sånn er det..

Ja, ja det er jo bare du selv som kan vurdere om barnet er i stand til å være i barnehagen, og ikke personalet som jobber der eller "kreti og pleti" på dol.;-)

Det er tross alt de som er sammen med barnet, som best kan vurdre barnets allmentilstand.

Gjest KariKruskakli

Helt enig.....her er det derimot ingen pappa som tar del i det hverdagslige.....og jeg er faktisk nødt innimellom til å ta valg som ikke er helt populære...det være seg mot jobben eller på hjemmefronten....

Kjipt....men sånn er det..

Det forstår jeg godt, og det var bra det gikk fint i dag;)

Ja, ja det er jo bare du selv som kan vurdere om barnet er i stand til å være i barnehagen, og ikke personalet som jobber der eller "kreti og pleti" på dol.;-)

Det er tross alt de som er sammen med barnet, som best kan vurdre barnets allmentilstand.

nja...personalet som jobber der har jo ev viss innflytelse da......og gud så glad jeg er for å ha akkurat de..:-)

Syns innimellom det er vanskelig jeg...å vite hvor syke de egentlig er...skulle jeg vært hjemme hver gang de hoster, snørrer eller ikke er helt i topp form....så hadde sykt barn dagene gått innmari fort....

....og som jeg leste her forje dagen....så gjør de det for ganske mange....

Annonse

Det forstår jeg godt, og det var bra det gikk fint i dag;)

ja det var deilig......og om ikke annet...skulle hun bli dårligere imorgen, så har jeg tatt alt som haster, så imorgen trenger jeg ikke ha såå dårlig samvittighet og press på meg:-)

Litt sent å svare, men det provoserer meg litt. Feber og i barnehage.. det er ikke mulig!

Mulig jeg provoserer litt nå, men har man ikke tid til barna burde man kanskje vurdert å prioritere karriere.

Jeg jobber selv i barnehage og tro meg, du er ikke alene.. Vi blir til stadighet ganske oppgitt over sånt. Dessuten.. sender du henne i barnehage kommer de jo bare til å ringe deg for å be deg hente henne igjen..

Jeg skjønner vel heller ikke at noen kan spørre et sånt spørsmål engang.. når svaret er så opplyst, men desverre.. det viser seg jo gang på gang.

I Frankrike er det visst nok vanlig med sykestue i barnehagen...

Hvis alle som kan komme i slike konflikter skulle byttet jobb er det ikke sikkert du og jeg, eller ungene våre, fikk livsviktig behandling når vi trengte det.

mvh

Gjest Lykkelitj

Håper hun er frisk nå.

Bra at du bryr deg om pasientene. Har de som styrer den sjappa tenkt over hvor sårbare de gjør seg ved å ha bar én person til visse oppgaver?

mvh

Huff ja, vi er mange som sitter ensomme i jobber der mange blir påvirket om ikke vi er på jobb...

Jeg jobber på et helt annet felt der det ikke er snakk om liv eller død, men dersom jeg må være hjemme av forskjellige årsaker, så har det stor konsekvens for veldig mange. Og det finnes dessverre ikke ei krone å oppdrive til eventuelle vikarer - det ville neppe være mulig heller fordi det tar altfor lang tid å komme inn i jobben.

Vi er bare 7 i Norge som har denne jobben, så vi klarer heller ikke å overlappe hverandre der vi sitter spredt på hvert vårt kontor over hele landet.

En digresjon, bare, men det er da noen som ikke nødvendigvis tenker karriere i steden for barn, av og til har man ikke så store valg...

Håper hun er frisk nå.

Bra at du bryr deg om pasientene. Har de som styrer den sjappa tenkt over hvor sårbare de gjør seg ved å ha bar én person til visse oppgaver?

mvh

jada...hun er fin nå......:-)

De har faktisk innsett at det i lengden ikke vil funke med bare meg...Var tidligere ende andre som hadde noen av mine arbeidsoppgaver før meg, men for å spare endel tid, er de blitt overført til meg....så på nyåret vil det bli lyst ut en stilling til..:-)

...som sjefen sa....kan jo hende du engang kanskje vil ha ferie også...:-).....klarsynt denne sjefen..*s*

Huff ja, vi er mange som sitter ensomme i jobber der mange blir påvirket om ikke vi er på jobb...

Jeg jobber på et helt annet felt der det ikke er snakk om liv eller død, men dersom jeg må være hjemme av forskjellige årsaker, så har det stor konsekvens for veldig mange. Og det finnes dessverre ikke ei krone å oppdrive til eventuelle vikarer - det ville neppe være mulig heller fordi det tar altfor lang tid å komme inn i jobben.

Vi er bare 7 i Norge som har denne jobben, så vi klarer heller ikke å overlappe hverandre der vi sitter spredt på hvert vårt kontor over hele landet.

En digresjon, bare, men det er da noen som ikke nødvendigvis tenker karriere i steden for barn, av og til har man ikke så store valg...

Godt å se at det er flere av oss...:-)

Føler nesten her inne at hvis du har en jobb, er pliktoppfyllende...og ikke minst stort ansvar på jobben...så er du automatisk en dårlig mor....

Skjønner ikke folk som kan være hjemme bare ungene er survete eller ikke helt i topp form.....tenker automatisk..: hjemmeværende....eller i en så kjip og ubetydelig jobb at de likesågod kan ta seg fri....

:-)

Jeg syns valget er enkelt: Man sender ikke et sykt barn i barnehagen.

Man kan til nød ta dem med på jobben hvis allmenntilstanden er god nok til det.

Om man jobber på et sykehus er det mange steder man absolutt ikke bør ta med seg et sykt barn pga smittefare.

Mine barn ville hatt det mye bedre småsyke i barnehagen, enn på jobben min.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...