yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Jobben min er ikke ubetydelig, men jeg velger ikke den fremfor mitt eget barn. Skjønner ikke helt hvorfor du på død og liv skal ha barn når du ikke har mulighet til å ta deg av dem. Ja dette var hardt sagt, men jeg blir så sinna på sånne foreldre å de ser jeg nok av på jobben. Jeg skal si deg det at jeg nøler ikke med å ringe for å få foreldrene til å hente barnet sitt når det er sykt heller da. Hvis de eneste som skal få barn er de som uten noen problem for en 3part kan være hjemme hver gang ungen er litt tufs eller ikke 100% form....så blir det få barn her i verden... :-) Det å få barn er ikke dermed sagt at man ikke lenger har andre ting som også betyr noe og ikke minst også andre forpliktelser..som innimellom kan kræsje litt.Da må man faktisk innimellom prioritere og vurdere. Og beklager....men jeg er en god mor...kanskje ikke her inne, for denne siden er jo proppfull av supermødre som ALLTID gjør og sier det mest fornuftige, lærerike og pedagogiske......men sånn ellers i den vanlige verden, så klarer jeg og barna mine det ganske så bra.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis de eneste som skal få barn er de som uten noen problem for en 3part kan være hjemme hver gang ungen er litt tufs eller ikke 100% form....så blir det få barn her i verden... :-) Det å få barn er ikke dermed sagt at man ikke lenger har andre ting som også betyr noe og ikke minst også andre forpliktelser..som innimellom kan kræsje litt.Da må man faktisk innimellom prioritere og vurdere. Og beklager....men jeg er en god mor...kanskje ikke her inne, for denne siden er jo proppfull av supermødre som ALLTID gjør og sier det mest fornuftige, lærerike og pedagogiske......men sånn ellers i den vanlige verden, så klarer jeg og barna mine det ganske så bra.. :-) Jeg har ofte sendt barn på skolen eller barnehagen når de har vært litt "småtufse". Jeg regner med at jeg eller pappaen blir ringt etter hvis det skulle være noe. Jeg er utrolig dårlig til det der med å ta feberene også jeg da, da skal de være utrolig dårlige før måleren kommer frem :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har ofte sendt barn på skolen eller barnehagen når de har vært litt "småtufse". Jeg regner med at jeg eller pappaen blir ringt etter hvis det skulle være noe. Jeg er utrolig dårlig til det der med å ta feberene også jeg da, da skal de være utrolig dårlige før måleren kommer frem :-) Ja ikke sant.....blir de syke, så ringer de:-) Jeg gir alltid beskjed om at ungene er litt tufse og at hvis de blir værre...så må de bare ringe så henter jeg de.... ....ikke ofte de ringer, da ungene blir piggere utover dagen:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ja ikke sant.....blir de syke, så ringer de:-) Jeg gir alltid beskjed om at ungene er litt tufse og at hvis de blir værre...så må de bare ringe så henter jeg de.... ....ikke ofte de ringer, da ungene blir piggere utover dagen:-) Ja det er akkurat det jeg har erfart. Man kan ikke holde ungene hjemme bare fordi at de er litt småforkjølet, da ville ikke vår yngste vært mye i barnehagen. Vi har heldigvis en god dialog med barnehagen og jeg sier alltid fra hvis det er noe spesielt. Jeg tror ikke en feber på rett over 38 grader egentlig er noe å snakke om for små unger, men du skulle selvfølgelig aldri ha tatt den feberen ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 "Det gjør faktisk det - oftere enn man tror viser det seg " Nå er jeg ikke ute etter å krangle med deg. Har bare lyst til å stille deg et spørsmål. Du synes det er best at dine ansatte møter på jobb, ikke sant? Hvis dine ansatte er har syke barn,må du skaffe vikar og det blir dyrt. Du har vanskelig for å få det til å gå i rundt. Men du synes ikke noe om at foreldre putter i ungene sine paracet for å møte på jobb, slik jeg forstår deg her nå.Noen av disse foreldrene er kanskje dine ansatte? Skjønner du da at det kan være et vanskelig valg for mange foreldre? "Du synes det er best at dine ansatte møter på jobb, ikke sant? Hvis dine ansatte er har syke barn,må du skaffe vikar og det blir dyrt. Du har vanskelig for å få det til å gå i rundt." Jeg ønsker ikke syke ansatte på jobb, og jeg ønsker heller ikke at foreldre stapper i ungene paracet for å gå på jobb selv - heller ikke mine ansatte. "Men du synes ikke noe om at foreldre putter i ungene sine paracet for å møte på jobb, slik jeg forstår deg her nå.Noen av disse foreldrene er kanskje dine ansatte?" Dette er blant en av grunnene til at jeg ikke ansetter småbarnsforeldre. Du (og andre) kan kjefte alt dere vil om denne diskrimineringen om det er ønskelig - men jeg har rett og slett ikke råd. Stein i glass osv - ja, uten tvil. Men jeg jobber i et stort firma, med mye kapital hvor de blant annet ikke trenger å erstatte meg med en vikar, og hvor jeg kan jobbe hjemmefra. Situasjonen blir annerledes for både meg og arbeidsgiver. "Skjønner du da at det kan være et vanskelig valg for mange foreldre? " Nei, egentlig ikke. Har du sykt barn blir du hjemme - ferdig med den saken. Om man har brukt opp sykt barn dagene får man ta ut ferie, eller ta en fridag uten lønn. Jeg forstår dilemmaet - og jeg ser det fra alle kanter, arbeidsgiver, arbeidstaker og mor... Løsningen min er å ikke ansette småbarnsforeldre, oppfordre og legge til rette for godt arbeidsmiljø så de ansatte ikke skal bli syke, jobbe som vikar selv (med fri uten lønn fra arb.giver) dersom de blir syke, og bruke mamma (jobber 70%) så mye jeg kan om jeg har sykt barn selv. Trist, men sann virkelighet. Og det er derfor jeg tidligere skrev at dette ikke burde falle på arbeidsgiver, det burde falle på Trygdekontoret. Da løser problemet seg i mange ledd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Ja det er akkurat det jeg har erfart. Man kan ikke holde ungene hjemme bare fordi at de er litt småforkjølet, da ville ikke vår yngste vært mye i barnehagen. Vi har heldigvis en god dialog med barnehagen og jeg sier alltid fra hvis det er noe spesielt. Jeg tror ikke en feber på rett over 38 grader egentlig er noe å snakke om for små unger, men du skulle selvfølgelig aldri ha tatt den feberen ) Nei ikke sant.....hehe.....men har jobbet mange år i helsevesenet....så den tempen tar jeg liksom alltid om jeg mistenker noe...*s* ;-) *får slutte med det* Har gudskjelov sjeldent syke barn....er ikke ofte syk selv heller...og ser at hun eldste har lært endel....Man er ikke hjemme fra skolen før man er skikkelig dårlig....sier hun:-) God læring til arbeidslivet:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 "Du synes det er best at dine ansatte møter på jobb, ikke sant? Hvis dine ansatte er har syke barn,må du skaffe vikar og det blir dyrt. Du har vanskelig for å få det til å gå i rundt." Jeg ønsker ikke syke ansatte på jobb, og jeg ønsker heller ikke at foreldre stapper i ungene paracet for å gå på jobb selv - heller ikke mine ansatte. "Men du synes ikke noe om at foreldre putter i ungene sine paracet for å møte på jobb, slik jeg forstår deg her nå.Noen av disse foreldrene er kanskje dine ansatte?" Dette er blant en av grunnene til at jeg ikke ansetter småbarnsforeldre. Du (og andre) kan kjefte alt dere vil om denne diskrimineringen om det er ønskelig - men jeg har rett og slett ikke råd. Stein i glass osv - ja, uten tvil. Men jeg jobber i et stort firma, med mye kapital hvor de blant annet ikke trenger å erstatte meg med en vikar, og hvor jeg kan jobbe hjemmefra. Situasjonen blir annerledes for både meg og arbeidsgiver. "Skjønner du da at det kan være et vanskelig valg for mange foreldre? " Nei, egentlig ikke. Har du sykt barn blir du hjemme - ferdig med den saken. Om man har brukt opp sykt barn dagene får man ta ut ferie, eller ta en fridag uten lønn. Jeg forstår dilemmaet - og jeg ser det fra alle kanter, arbeidsgiver, arbeidstaker og mor... Løsningen min er å ikke ansette småbarnsforeldre, oppfordre og legge til rette for godt arbeidsmiljø så de ansatte ikke skal bli syke, jobbe som vikar selv (med fri uten lønn fra arb.giver) dersom de blir syke, og bruke mamma (jobber 70%) så mye jeg kan om jeg har sykt barn selv. Trist, men sann virkelighet. Og det er derfor jeg tidligere skrev at dette ikke burde falle på arbeidsgiver, det burde falle på Trygdekontoret. Da løser problemet seg i mange ledd... Du er ihvertfall heldig som kan ta fri fra jobb for å jobbe i din egen barnhage. Likevel synes jeg det virker som du sliter veldig. Hva skal du gjøre om en av dine ansatte blir gravid? Eller har du ansatte som er over den alderen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Du er ihvertfall heldig som kan ta fri fra jobb for å jobbe i din egen barnhage. Likevel synes jeg det virker som du sliter veldig. Hva skal du gjøre om en av dine ansatte blir gravid? Eller har du ansatte som er over den alderen? Jeg har tre ansatte i dag, en på 36 gift og barnløs - men mannen hennes har barn, og to studenter. Jeg sa det som det var da jeg hadde henne på intervju, hvordan det står til med økonomi etc - og at jeg ikke hadde råd til å ha noen med høyt fravær. Jeg sa også at flere av barna kom fra en relativt elendig barnehage med mye utskiftning etc - så jeg er avhengig av ansatte som er stabile og til å stole på. Vi har hatt en åpen dialog om dette hele tiden - og selv om det er ikke lov å si sånne ting på intervju, synes jeg det er bedre å være ærlig med dem, enn at det skal bli unødige problemer og diskusjoner for alle i etterkant. De to andre er tidlig i 20-årene og studenter begge to, de jobber deltid og det er ikke noen umiddelbar fare der heller. Men det er klart, det kan skje, det skjedde jo meg (da jeg fikk Billa) - og da skal jeg ta det på strak arm. Men jeg kommer også da til å være ærlig på at det er bedre for meg at de er sykemeldt over lang tid (jeg dekker jo bare 16 dager) - enn at de er borte en uke her og en uke der. Permisjonen er det heller ikke arbeidsgiver som dekker, så det blir ikke noe problem. Hadde jeg ikke hatt den jobben jeg har i dag, som er så fleksibel i forhold til tid - så hadde jeg ikke kunnet drevet barnehage. Arbeidsgiveren min vet at jeg gjør det ved siden av, og vi har en stilltiende avtale at dersom det går utover jobben her, så må jeg velge. Men jeg gjør jobben min, har gode resultater, jobber langt mer enn 40 timer i uken i snitt, og klarer å holde begge ballene i luften samtidig. Det er kanskje et spørsmål om tid, hvor lenge det går - men det får jeg ta når det kommer... Jeg har tunge perioder med mye jobb og mye tanker rundt vanskelige ting, blant annet pga rettssaken - men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal la den knekke meg, og jeg skal heller ikke la det på noen måte gå utover arbeidsgiver, da må jeg velge bort barnehagen. Jeg skjønner at ikke alle har fleksible jobber, mine ansatte har det jo ikke blant annet - men jeg mener at man må gjøre det man kan for å løse situasjonen likevel. Om man VET at man kanskje ikke rekker barnehagen når man går kl 16.00, så får man undersøke mulighetene for å få hjelp av andre. En nabojente, en besteforelder, en annen forelder i barnehagen, etc - det blir ikke riktig å overføre problemet til de ansatte i barnehagen. Det samme med syke barn, det er ikke forsvarlig å ha et sykt barn i barnehagen. Det er ikke noe vi sier for å gjøre det vanskelig for foreldre - det er for å ta vare på barnet. Et sykt barn har det MYE bedre hjemme, enn i et hektisk barnehagemiljø, tenk deg selv hvordan du har det når du er syk? Overfor de andre barna; man kan ikke la ett barn forbruke så mye ressurser at det går utover de andre - og det skjer når ett barn er sykt. Barnet kan ikke delta i den vanlige dagen, trenger mer omsorg, mer pleie, mer tilrettelegging enn det er kapasitet til å gi. Og overfor de voksne; alle vet hvor slitsomt det er med syke barn, de skal få slippe å måtte forholde seg til det i tillegg til alt det andre man MÅ forholde seg til i en barnehage til enhver tid. Jeg tror egentlig at alle foreldre med barn i barnehage hadde hatt godt av å jobbe en dag eller tre i en barnehage. Ikke sammen med alle de ansatte - men i stedet for en av dem. Da først ville man kanskje forstå hva det faktisk innebærer å ha et slikt ansvar. Det er ingen feriejobb, det er kjempeslitsomt, og vi skal være takknemlige for at noen faktisk bryr seg nok om barna våre til å gjøre den så godt som faktisk gjør. Det er utskudd over alt som ikke burde jobbet der, selvfølgelig, det er det i alle jobber, men jevnt over er de ansatte i barnehager ganske bra mennesker. Jeg er den første av alle til å innrømme at jeg ikke hadde begreper om hva det ville si å jobbe i barnehage da jeg startet opp Men jeg har lært MYE! Som du skjønner engasjerer dette meg veldig Det er et prosjekt jeg har startet fra bunnen av, og som fungerer veldig bra, og jeg tilbyr både en tjeneste jeg kan stå fullt og helt inne for - og en tjeneste foreldrene er svært fornøyde med. Og nettopp derfor har jeg så vanskelig for å forstå argumenter som "jeg rakk ikke bussen", "jeg bare måtte..." - det handler faktisk i bunn og grunn om dårlig planlegging. Man må passe på å gå tidsnok, ikke ta telefonen når den ringer 15.58, si til kundene at nå stenger vi om ti minutter - og jeg må rekke barnehagen. Vi er så mange som klarer å forholde oss til det (du også) og derfor er det så ille at de få som ikke klarer å forholde seg til åpningstider, syke barn-regler - også overfor arbeidsgivere, skal ødelegge for alle oss andre. VELDIG langt svar - vet ikke om du orket å lese alt en gang, men det er nå hvertfall sånn jeg ser det Hm, nå husker jeg ikke engang om jeg har svart på det du spurte om, ble veldig revet med... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Litt sent å svare, men det provoserer meg litt. Feber og i barnehage.. det er ikke mulig! Mulig jeg provoserer litt nå, men har man ikke tid til barna burde man kanskje vurdert å prioritere karriere. Jeg jobber selv i barnehage og tro meg, du er ikke alene.. Vi blir til stadighet ganske oppgitt over sånt. Dessuten.. sender du henne i barnehage kommer de jo bare til å ringe deg for å be deg hente henne igjen.. Jeg skjønner vel heller ikke at noen kan spørre et sånt spørsmål engang.. når svaret er så opplyst, men desverre.. det viser seg jo gang på gang. Hos oss er det allmenntilstand og ikke feber som er avgjørende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har tre ansatte i dag, en på 36 gift og barnløs - men mannen hennes har barn, og to studenter. Jeg sa det som det var da jeg hadde henne på intervju, hvordan det står til med økonomi etc - og at jeg ikke hadde råd til å ha noen med høyt fravær. Jeg sa også at flere av barna kom fra en relativt elendig barnehage med mye utskiftning etc - så jeg er avhengig av ansatte som er stabile og til å stole på. Vi har hatt en åpen dialog om dette hele tiden - og selv om det er ikke lov å si sånne ting på intervju, synes jeg det er bedre å være ærlig med dem, enn at det skal bli unødige problemer og diskusjoner for alle i etterkant. De to andre er tidlig i 20-årene og studenter begge to, de jobber deltid og det er ikke noen umiddelbar fare der heller. Men det er klart, det kan skje, det skjedde jo meg (da jeg fikk Billa) - og da skal jeg ta det på strak arm. Men jeg kommer også da til å være ærlig på at det er bedre for meg at de er sykemeldt over lang tid (jeg dekker jo bare 16 dager) - enn at de er borte en uke her og en uke der. Permisjonen er det heller ikke arbeidsgiver som dekker, så det blir ikke noe problem. Hadde jeg ikke hatt den jobben jeg har i dag, som er så fleksibel i forhold til tid - så hadde jeg ikke kunnet drevet barnehage. Arbeidsgiveren min vet at jeg gjør det ved siden av, og vi har en stilltiende avtale at dersom det går utover jobben her, så må jeg velge. Men jeg gjør jobben min, har gode resultater, jobber langt mer enn 40 timer i uken i snitt, og klarer å holde begge ballene i luften samtidig. Det er kanskje et spørsmål om tid, hvor lenge det går - men det får jeg ta når det kommer... Jeg har tunge perioder med mye jobb og mye tanker rundt vanskelige ting, blant annet pga rettssaken - men jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal la den knekke meg, og jeg skal heller ikke la det på noen måte gå utover arbeidsgiver, da må jeg velge bort barnehagen. Jeg skjønner at ikke alle har fleksible jobber, mine ansatte har det jo ikke blant annet - men jeg mener at man må gjøre det man kan for å løse situasjonen likevel. Om man VET at man kanskje ikke rekker barnehagen når man går kl 16.00, så får man undersøke mulighetene for å få hjelp av andre. En nabojente, en besteforelder, en annen forelder i barnehagen, etc - det blir ikke riktig å overføre problemet til de ansatte i barnehagen. Det samme med syke barn, det er ikke forsvarlig å ha et sykt barn i barnehagen. Det er ikke noe vi sier for å gjøre det vanskelig for foreldre - det er for å ta vare på barnet. Et sykt barn har det MYE bedre hjemme, enn i et hektisk barnehagemiljø, tenk deg selv hvordan du har det når du er syk? Overfor de andre barna; man kan ikke la ett barn forbruke så mye ressurser at det går utover de andre - og det skjer når ett barn er sykt. Barnet kan ikke delta i den vanlige dagen, trenger mer omsorg, mer pleie, mer tilrettelegging enn det er kapasitet til å gi. Og overfor de voksne; alle vet hvor slitsomt det er med syke barn, de skal få slippe å måtte forholde seg til det i tillegg til alt det andre man MÅ forholde seg til i en barnehage til enhver tid. Jeg tror egentlig at alle foreldre med barn i barnehage hadde hatt godt av å jobbe en dag eller tre i en barnehage. Ikke sammen med alle de ansatte - men i stedet for en av dem. Da først ville man kanskje forstå hva det faktisk innebærer å ha et slikt ansvar. Det er ingen feriejobb, det er kjempeslitsomt, og vi skal være takknemlige for at noen faktisk bryr seg nok om barna våre til å gjøre den så godt som faktisk gjør. Det er utskudd over alt som ikke burde jobbet der, selvfølgelig, det er det i alle jobber, men jevnt over er de ansatte i barnehager ganske bra mennesker. Jeg er den første av alle til å innrømme at jeg ikke hadde begreper om hva det ville si å jobbe i barnehage da jeg startet opp Men jeg har lært MYE! Som du skjønner engasjerer dette meg veldig Det er et prosjekt jeg har startet fra bunnen av, og som fungerer veldig bra, og jeg tilbyr både en tjeneste jeg kan stå fullt og helt inne for - og en tjeneste foreldrene er svært fornøyde med. Og nettopp derfor har jeg så vanskelig for å forstå argumenter som "jeg rakk ikke bussen", "jeg bare måtte..." - det handler faktisk i bunn og grunn om dårlig planlegging. Man må passe på å gå tidsnok, ikke ta telefonen når den ringer 15.58, si til kundene at nå stenger vi om ti minutter - og jeg må rekke barnehagen. Vi er så mange som klarer å forholde oss til det (du også) og derfor er det så ille at de få som ikke klarer å forholde seg til åpningstider, syke barn-regler - også overfor arbeidsgivere, skal ødelegge for alle oss andre. VELDIG langt svar - vet ikke om du orket å lese alt en gang, men det er nå hvertfall sånn jeg ser det Hm, nå husker jeg ikke engang om jeg har svart på det du spurte om, ble veldig revet med... Jeg har passet 3 barn i tillegg til at jeg da hadde to selv, så hver dag hadde jeg ansvaret for 5 barn alene.4 av dem var bleiebarn, så jeg vet en del om det. Jeg jobber et sted hvor vi ikke behøver å møte da vi har syke barn, så jeg behøver ikke sende syke barn til barnehagen. Dessuten har både jeg og pappaen utvidet rett til sykedager for han mellomste, så vi har mange dager å ta av. Men vi bruker så og si ingen av dem, for etter at han begynte på medisiner har han ikke vært syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har passet 3 barn i tillegg til at jeg da hadde to selv, så hver dag hadde jeg ansvaret for 5 barn alene.4 av dem var bleiebarn, så jeg vet en del om det. Jeg jobber et sted hvor vi ikke behøver å møte da vi har syke barn, så jeg behøver ikke sende syke barn til barnehagen. Dessuten har både jeg og pappaen utvidet rett til sykedager for han mellomste, så vi har mange dager å ta av. Men vi bruker så og si ingen av dem, for etter at han begynte på medisiner har han ikke vært syk. Det jeg skrev var ikke ment som kritikk av deg - eller som om du ikke vet noe om barnehager. Det var mer at foreldre generelt burde få en bedre forståelse for disse tingene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Seriøst? Jøss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1476995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Seriøst? Jøss. Seriøst hva? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Seriøst hva? Er dette virkelig en problemstilling? Er det noen som faktisk vurderer å sende et sykt barn i barnehage? Underlig og ikke så rent lite sjokkerende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Er dette virkelig en problemstilling? Er det noen som faktisk vurderer å sende et sykt barn i barnehage? Underlig og ikke så rent lite sjokkerende. Nja...hadde jeg følt at hun var virkelig syk, så hadde jeg ikke sendt henne, men vet av erfaring at hun friskener til ut på formiddagen, noe hun også gjorde i går. Barnehagen her ser mere på barnas form, så ifølge de så var det null problem at hun kom i barnehagen, selv om hun hadde vært litt varm om morningen. Er det nå jeg skal legge til at samme barnet fikk lov til å gå på dansingen i går kveld også?? :-) *huff for en fryktlig mor jeg er* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Om man jobber på et sykehus er det mange steder man absolutt ikke bør ta med seg et sykt barn pga smittefare. Mine barn ville hatt det mye bedre småsyke i barnehagen, enn på jobben min. mvh Så de smitter liksom ikke i barnehagen da eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Så de smitter liksom ikke i barnehagen da eller? Feber smitter ikke......... ...og som regel så smittes sykdommer før sykdommen bryter ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Så de smitter liksom ikke i barnehagen da eller? Smitte er faktsik langt farligere på et sykehus enn i en barnehage. På et sykehus er det mennesker som er syke fra før. Derved har de for det første nedsatt imunforsvar slik at de lettere blir syke. Dernest har de mindre å takle sykdommen med. En bagatellmessig sykdom kan i verste fall bli fatal. Det er forresten ikke derfor jeg ikke kan ta med ungene på jobben. Det er rett og slett fordi jeg har en jobb og gjøre og ungene ville gått for lut og kaldt vann. De har ikke noe fornuftig sted og gjøre av seg, eller noe å holde på med i timesvis. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Smitte er faktsik langt farligere på et sykehus enn i en barnehage. På et sykehus er det mennesker som er syke fra før. Derved har de for det første nedsatt imunforsvar slik at de lettere blir syke. Dernest har de mindre å takle sykdommen med. En bagatellmessig sykdom kan i verste fall bli fatal. Det er forresten ikke derfor jeg ikke kan ta med ungene på jobben. Det er rett og slett fordi jeg har en jobb og gjøre og ungene ville gått for lut og kaldt vann. De har ikke noe fornuftig sted og gjøre av seg, eller noe å holde på med i timesvis. mvh Da må nok du holde deg hjemme med barna når de er syke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Feber smitter ikke......... ...og som regel så smittes sykdommer før sykdommen bryter ut... Har ikke sagt noe om at feber smitter jeg!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/4/#findComment-1477273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.