PieLill Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Da må nok du holde deg hjemme med barna når de er syke. Men 38 i feber ville jeg ikke merket om det ikke var ledsaget av nedsatt almentilstand. Dessuten har barna en far i samme hus. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Men 38 i feber ville jeg ikke merket om det ikke var ledsaget av nedsatt almentilstand. Dessuten har barna en far i samme hus. mvh Barnehagen hadde nok merket det etterhvert. I barnehagen kreves det for mye av et febersykt barn. All barn fortjener å bli tatt vare på av foreldre når det er sykt da mener jeg ikke litt snørrete. Fedre kan på lik linje med mødre være hjemme med sykt barn. Likemye fars ansvar som mors ansvar dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Barnehagen hadde nok merket det etterhvert. I barnehagen kreves det for mye av et febersykt barn. All barn fortjener å bli tatt vare på av foreldre når det er sykt da mener jeg ikke litt snørrete. Fedre kan på lik linje med mødre være hjemme med sykt barn. Likemye fars ansvar som mors ansvar dette. Vi har til dags dato aldri blitt oppringt for å hente syke barn. Skadde barn derimot. Det har hendt vi har sendt barna i barnehagen / på skolen når formen har virket litt rufsete om morgenen, fordi vi har erfart at de som regel er helt pigge i løpet av en time. Og skulle det mot formodning ikke gjøre det, vil vi få beskje. Det går ikke noe skarpt skille mellom frisk og syk. I blant er det et definisjonsspøsmål. Men når ungene virkelig er syke, setter vi dem selvsagt først. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Har ikke sagt noe om at feber smitter jeg!? Så hva skal hun eventuelt smitte de andre med da...som ikke allerede går i barnehagen? Hvis hun bærer på noe smittsomt, så har hun vært smittebærer lenge før hun fikk bittelitt feber.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Litt sent å svare, men det provoserer meg litt. Feber og i barnehage.. det er ikke mulig! Mulig jeg provoserer litt nå, men har man ikke tid til barna burde man kanskje vurdert å prioritere karriere. Jeg jobber selv i barnehage og tro meg, du er ikke alene.. Vi blir til stadighet ganske oppgitt over sånt. Dessuten.. sender du henne i barnehage kommer de jo bare til å ringe deg for å be deg hente henne igjen.. Jeg skjønner vel heller ikke at noen kan spørre et sånt spørsmål engang.. når svaret er så opplyst, men desverre.. det viser seg jo gang på gang. Av og til skjønner jeg meg ikke på barnehagepersonalet heller, som stirrer på termometeret til det har oversteget det kritiske punkt. Deretter ringe til foreldre, som må slippe alt de har på jobb eller hjemme, for å hente sitt stakkars syke barn. Så viser det seg at barnet er i full vigør når det kommer hjem, leker med andre, hopper og spretter. Kanskje fikk barnet feber fordi barnehagepersonalet hele tiden ville måle feberen, for å se om barnet var sykt nok til å sendes hjem. Selvoppfyllende profiti, kanskje. Vi har vel hørt om det? Uansett. Det er foreldrene som best kan vurdere om barnet er friskt nok til å gå i barnehagen. Dette har etter min mening ikke det clue, greie på. Er det det minste tvil, så kontakt en lege eller helsesøster. Barnehagepersonalet har etter min mening en egen evne til å tro at de er noe slags reserve helsesøstre, hvilket de ikke er ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Det jeg skrev var ikke ment som kritikk av deg - eller som om du ikke vet noe om barnehager. Det var mer at foreldre generelt burde få en bedre forståelse for disse tingene... Okey;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har ofte sendt barn på skolen eller barnehagen når de har vært litt "småtufse". Jeg regner med at jeg eller pappaen blir ringt etter hvis det skulle være noe. Jeg er utrolig dårlig til det der med å ta feberene også jeg da, da skal de være utrolig dårlige før måleren kommer frem :-) "Jeg regner med at jeg eller pappaen blir ringt etter hvis det skulle være noe" Jeg skulle ønske jeg ble ringt etter når det var noe. Sønnen min bra brakk armen på skolen han. Han ble lagt ned på en sofa på lærerværelset og der sovnet han. Ingen ringte, hverken til meg eller pappaen. Da skoledagen var over, så var det ingen lærere som lurte på om han trengte hjelp til å komme seg hjem. Han som ikke greide å bære sekken en gang. Heldigvis har han en omsorgsfull kamerat som bar sekken hjem for han. Da jeg kom hjem, dro vi til legevakten og han hadde to brudd i armen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 "Jeg regner med at jeg eller pappaen blir ringt etter hvis det skulle være noe" Jeg skulle ønske jeg ble ringt etter når det var noe. Sønnen min bra brakk armen på skolen han. Han ble lagt ned på en sofa på lærerværelset og der sovnet han. Ingen ringte, hverken til meg eller pappaen. Da skoledagen var over, så var det ingen lærere som lurte på om han trengte hjelp til å komme seg hjem. Han som ikke greide å bære sekken en gang. Heldigvis har han en omsorgsfull kamerat som bar sekken hjem for han. Da jeg kom hjem, dro vi til legevakten og han hadde to brudd i armen. Jøss, det er jo virkelig helt skandaløst dårlig håndtert! Håper dere tok det opp med skolen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 "Jeg regner med at jeg eller pappaen blir ringt etter hvis det skulle være noe" Jeg skulle ønske jeg ble ringt etter når det var noe. Sønnen min bra brakk armen på skolen han. Han ble lagt ned på en sofa på lærerværelset og der sovnet han. Ingen ringte, hverken til meg eller pappaen. Da skoledagen var over, så var det ingen lærere som lurte på om han trengte hjelp til å komme seg hjem. Han som ikke greide å bære sekken en gang. Heldigvis har han en omsorgsfull kamerat som bar sekken hjem for han. Da jeg kom hjem, dro vi til legevakten og han hadde to brudd i armen. Jøss. Hos oss så ringer de alltid hvis det er noe, men vi har noen hardhauser av noen unger så det tok 3 dager før vår yngste sønn kapitulerte og sa til læreren at armen gjorde forferdelig vondt etter et fall i skolegården. Den var brukket og han gikk med gips i 6 uker ) Må innrømme at vi er utrolig heldige også da. Våre unger er nesten aldri syke. Vi har aldri brukt opp noen sykedager, kan tenke meg at gjennomsnittet for sykdom på alle tre (var det jeg hadde når jeg jobbet) har ligget på 2-3 dager borte i året og det er på både meg og mannen min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jøss, det er jo virkelig helt skandaløst dårlig håndtert! Håper dere tok det opp med skolen? Nei, jeg bare skrev en melding i meldingsboka hans som lød slik. xxxxx brakk armen på skolen i går. Om dere mangler telefonnummeret, så er det xxxxxxxx. Jeg visste at de hadde telefonnummeret vårt både hjemme og på jobb.Men jeg håpet at jeg greide å vise hva jeg mente med den meldingen. Det verste var svaret jeg fikk fra læreren. Det lød slik: Fint at dere dro på legevakta. Hæ, fint at dere dro på legevakta???? Hva skulle vi ellers gjort liksom;)? Ja ja, hun er nå grei og flink ellers, så jeg gidder ikke lage noe mer nummer ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Så hva skal hun eventuelt smitte de andre med da...som ikke allerede går i barnehagen? Hvis hun bærer på noe smittsomt, så har hun vært smittebærer lenge før hun fikk bittelitt feber.. :-) Nå var det ikke jeg som dro inn smitte her først da for det var pielill. Hun kunne ikke ta med barna på jobb for de var smittsomme og jeg svarte til henne at "så de smitter ikke i barnehagen da eller?" Det er dette du nå har hengt deg opp i. Jeg har ikke sagt at dette med smitte har noe med ditt barns feber å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Av og til skjønner jeg meg ikke på barnehagepersonalet heller, som stirrer på termometeret til det har oversteget det kritiske punkt. Deretter ringe til foreldre, som må slippe alt de har på jobb eller hjemme, for å hente sitt stakkars syke barn. Så viser det seg at barnet er i full vigør når det kommer hjem, leker med andre, hopper og spretter. Kanskje fikk barnet feber fordi barnehagepersonalet hele tiden ville måle feberen, for å se om barnet var sykt nok til å sendes hjem. Selvoppfyllende profiti, kanskje. Vi har vel hørt om det? Uansett. Det er foreldrene som best kan vurdere om barnet er friskt nok til å gå i barnehagen. Dette har etter min mening ikke det clue, greie på. Er det det minste tvil, så kontakt en lege eller helsesøster. Barnehagepersonalet har etter min mening en egen evne til å tro at de er noe slags reserve helsesøstre, hvilket de ikke er ;-) Dæven nå bruker du nebbet her.*LOL* Du får komme en tur å se hvordan et sykt barn har det i barnehagen da uten sine foreldre. Du må huske at en barnehage med kanskje 30 barn er en meget støyende og krevende plass for barn som er febersyke. Det er stor forskjell på å være hjemme og å være i barnehagen når man er syk. Fordi om barnet er i vigør hjemme etter å ha blitt hentet fra barnehagen er det ikke dermed sagt at barnet hadde vært i vigør i barnehagen. Det er mange forståsegpåere som kan sitte å mene alt mulig, men sannheten er at de ikke aner noen verdens ting om hva de snakker om. Ofte så trengs det ikke febermål for å se at et barn er sykt, men foreldre med dårlig tid til å ta seg av barna sine ser ikke tegnene eller de velger rett og slett å overse dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Et tenkt tilfelle, en konsekvens av tankegangen i denne tråden. En kirurg kan være aleneforelder til barn. Barn kan få 38 i feber og da er ingen ting i hele verden viktiger enn at forelderen blir hjemme med barnet. Kirurgi har mange spesialiteter, og de får ikke gjort denne operasjonen uten denne kirurgen i dag. I morgen er operasjonssalen opptatt. I overmorgen også. Dette inngrepet var planlagt og viktig, men ikke akutt. Sorry mack, rykk tilbake til start! Det hender det står i avisene om folk som er sinte pga kirurgiske inngrep som blir utsatt når alt var klappet og klart. Og så blir det lenge å vente til neste mulighet. Vet ikke om sykt barn har vært blant årsakene til dette, men i prinsippet kan det like godt være det som noe annet. mvh synes jeg kirurgen skal skaffe seg et nettverk ,en eller annen form for backup h*n kan benytte. Familie eller en betalt barnevakt. Det kan ikke være slik at bhg og skole skal ta imot "hva som helst" fordi noen foreldre har mer viktige jobber enn andre. Ansvar for å ordne sin egen hverdag, må man ta selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Nå var det ikke jeg som dro inn smitte her først da for det var pielill. Hun kunne ikke ta med barna på jobb for de var smittsomme og jeg svarte til henne at "så de smitter ikke i barnehagen da eller?" Det er dette du nå har hengt deg opp i. Jeg har ikke sagt at dette med smitte har noe med ditt barns feber å gjøre. Sorry....rotet litt blandt innleggene her jeg... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 synes jeg kirurgen skal skaffe seg et nettverk ,en eller annen form for backup h*n kan benytte. Familie eller en betalt barnevakt. Det kan ikke være slik at bhg og skole skal ta imot "hva som helst" fordi noen foreldre har mer viktige jobber enn andre. Ansvar for å ordne sin egen hverdag, må man ta selv. Så det vil si at bare fordi h*n er kirurg, så skal h*n ikke ha de samme rettigheter som alle andre arbeidere i samfunnet??? Hvem skal betale den personen som ser etter det syke barnet da?..Kirurgen? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Så det vil si at bare fordi h*n er kirurg, så skal h*n ikke ha de samme rettigheter som alle andre arbeidere i samfunnet??? Hvem skal betale den personen som ser etter det syke barnet da?..Kirurgen? :-) Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Kirurgen har da de samme rettighetene som andre ? Men bhg, SFO, skole er for friske barn. De som er syke skal ha annet tilsyn. Dersom kirurgen ikke kan være hjemme selv eller har noen som stiller opp gratis, må h*n naturligvis betale barnevakten selv. Det blir det samme for kirurgen som for alle andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vici Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 "Du synes det er best at dine ansatte møter på jobb, ikke sant? Hvis dine ansatte er har syke barn,må du skaffe vikar og det blir dyrt. Du har vanskelig for å få det til å gå i rundt." Jeg ønsker ikke syke ansatte på jobb, og jeg ønsker heller ikke at foreldre stapper i ungene paracet for å gå på jobb selv - heller ikke mine ansatte. "Men du synes ikke noe om at foreldre putter i ungene sine paracet for å møte på jobb, slik jeg forstår deg her nå.Noen av disse foreldrene er kanskje dine ansatte?" Dette er blant en av grunnene til at jeg ikke ansetter småbarnsforeldre. Du (og andre) kan kjefte alt dere vil om denne diskrimineringen om det er ønskelig - men jeg har rett og slett ikke råd. Stein i glass osv - ja, uten tvil. Men jeg jobber i et stort firma, med mye kapital hvor de blant annet ikke trenger å erstatte meg med en vikar, og hvor jeg kan jobbe hjemmefra. Situasjonen blir annerledes for både meg og arbeidsgiver. "Skjønner du da at det kan være et vanskelig valg for mange foreldre? " Nei, egentlig ikke. Har du sykt barn blir du hjemme - ferdig med den saken. Om man har brukt opp sykt barn dagene får man ta ut ferie, eller ta en fridag uten lønn. Jeg forstår dilemmaet - og jeg ser det fra alle kanter, arbeidsgiver, arbeidstaker og mor... Løsningen min er å ikke ansette småbarnsforeldre, oppfordre og legge til rette for godt arbeidsmiljø så de ansatte ikke skal bli syke, jobbe som vikar selv (med fri uten lønn fra arb.giver) dersom de blir syke, og bruke mamma (jobber 70%) så mye jeg kan om jeg har sykt barn selv. Trist, men sann virkelighet. Og det er derfor jeg tidligere skrev at dette ikke burde falle på arbeidsgiver, det burde falle på Trygdekontoret. Da løser problemet seg i mange ledd... lurer bare på om du har barn selv jeg? I tillfellet hvor gamle er de? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gimmick Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Av og til skjønner jeg meg ikke på barnehagepersonalet heller, som stirrer på termometeret til det har oversteget det kritiske punkt. Deretter ringe til foreldre, som må slippe alt de har på jobb eller hjemme, for å hente sitt stakkars syke barn. Så viser det seg at barnet er i full vigør når det kommer hjem, leker med andre, hopper og spretter. Kanskje fikk barnet feber fordi barnehagepersonalet hele tiden ville måle feberen, for å se om barnet var sykt nok til å sendes hjem. Selvoppfyllende profiti, kanskje. Vi har vel hørt om det? Uansett. Det er foreldrene som best kan vurdere om barnet er friskt nok til å gå i barnehagen. Dette har etter min mening ikke det clue, greie på. Er det det minste tvil, så kontakt en lege eller helsesøster. Barnehagepersonalet har etter min mening en egen evne til å tro at de er noe slags reserve helsesøstre, hvilket de ikke er ;-) Må nesten le litt.. et barn med feber har stort sett dårlig allmentilstand, og som hu sier over her.. blank i øynene og hoster (eller hva det nå var) ja, da er man jo frisk nok til barnehage! Hva med å tenke litt på støynivå etc i en barnehage kontra hjemme.. b.la... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Dæven nå bruker du nebbet her.*LOL* Du får komme en tur å se hvordan et sykt barn har det i barnehagen da uten sine foreldre. Du må huske at en barnehage med kanskje 30 barn er en meget støyende og krevende plass for barn som er febersyke. Det er stor forskjell på å være hjemme og å være i barnehagen når man er syk. Fordi om barnet er i vigør hjemme etter å ha blitt hentet fra barnehagen er det ikke dermed sagt at barnet hadde vært i vigør i barnehagen. Det er mange forståsegpåere som kan sitte å mene alt mulig, men sannheten er at de ikke aner noen verdens ting om hva de snakker om. Ofte så trengs det ikke febermål for å se at et barn er sykt, men foreldre med dårlig tid til å ta seg av barna sine ser ikke tegnene eller de velger rett og slett å overse dem. Ja, og jeg uteglemte tilomed en viktig setning, men det gjorde visst ikke så mye, fordi du forsto hva jeg mente allikevel*LOL* Jeg forstår hva du mener, og jeg er helt enig med deg, i det foreldre sender barn som er åpenbart syke, i barnehagen. Der er vi helt på kanal. Men, jeg tror at de fleste foreldre kjenner sine barn så godt at de er de beste til å vurdere om barnet er sykt, eller er i ferd med å bli det, før de kommer så langt at de sender det til barnehagen. Jeg har med andre ord tro på foreldrenes evne til selv å vurdere hva som er best for barna. Det jeg mener er at barnehagepersonalet ikke bør oppheve seg selv, og tro at de er noen lissom "helsesøstre". Det har de hverken kompetanse eller myndighet til å gjøre. I fall foreldre er i tvil om barnets allmentilstand, bør de kontakte lege, eller helsestasjon. Det er de som til syvende og sist vet om barnet kan gå i barnehagen eller ikke. Og ikke de som jobber i barnehagen. For ordens skyld, kan jeg opplyse om at jeg har lang fartstid som styrer og pedagogisk leder i barnehage, og har sett meg irritert på hvordan assistenter (av den gamle, barnepleier skolen) kan hevde at ditt og datt er smittsomt, og det er farlig osv. Noen overdramatiserer, tilogmed, og lager problemer større enn nødvendig. Og slike holdninger, er kanskje verre å jobbe mot, enn å ha et febersykt barn for mye på avdelingen. Sannheten er at barnehagen florerer av alle slags bakterier, og vi er alle utsatt for dette, så snart vi setter "nebbet" vårt innafor døra. Jeg syns bare mye av den "gamle barnepleier skolen" holdningene gjenspeilet seg i mange av svarene her på dol, og det blir etter min oppfatning helt i tråd med ditt svar. Litt for mange forståsegpåere. Siden jeg nå har jobbet i barnehage i et antall utmattende år, i en lett blanding av snørr, tårer, bleieskift og "barnepleiere" som er utgått på dato, for mange år siden, og som ikke følger dagens syn på barnehage som et viktig supplement til familien, da blir oppsummeringsvis mange av svarene "borti natta", spør du/ dere meg. Puh......ja,ja. Det er nå meg da ;-) PS: Jeg forlot dette yrket for tre år siden, og kommer aldri mer tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gimmick Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 "Barn med feber har ingenting i barnehagen å gjøre"?? Hvor har du det fra? Så lenge _allmenntilstanden_ er GOD så kan man vel sende barnet i barnehagen? Så lenge barnet har det fint, leker greit osv.? I min barnehage har vi stor terskel for foreldres arbeidspress og liten mulighet til å være hjemme med barn til enhver tid. Litt feber vil ikke hos de aller fleste barn si at de ikke er rustet til å være i barnehagen den dagen. (Nå snakker jeg om enkelttilfeller, ikke barn som har "litt" feber over flere dager - da ber vi foreldrene konsultere en lege). Er barnet derimot preget av feberen (slapp, sutrete, sliten, trøtt osv osv) så er det en helt annen sak. Da ringes det og barnet sendes hjem. Men å nistirre på termometeret, og ringe foreldrene i det sekund gradene kryper over 38, uavhengig allmenntilstand, syns jeg er tøysete! Jepp! Og husk for all del å karre deg selv på jobb med feber!! Hadde aldri hatt samvittighet til å sende sykt barn i barnehagen, men det er det helt klart mange som har! Sjekk for øvrig svaret midia ga printa og - meget godt skrevet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205482-g%C3%A5-i-barnehagen/page/5/#findComment-1477644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.