Gå til innhold

Gå i barnehagen....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• yellow

37

• Gimmick

16

• PieLill

13

• fei1365380229

10

Mest aktive i denne tråden

Ja vi gjør nok det. Hvis trådstarter ikke hadde tatt temp., ikke hadde puttet i ungen paracet og sendt ungen i barnehagen selvom hun var litt snufsete og sagt fra at hun var litt forkjølet så hvis det utartet seg så fikk de ringe så hadde det vært helt greit.

Men da hadde nok ikke tråden blitt så lang heller :o)

Ja, den skriver jeg under på:) Jammen godt vi får slått ihjel noen timer med diskusjon.. hehe!

Du finner nok fort ut det da for er ungen syk så blir du vel kontaktet?

Selvfølgelig. Men jeg har aldri blitt kontaktet pga dette.

Men vi er veldig heldige, har sjelden unger med feber og sjelden unger som er noe særlig mer syke enn litt forkjølelse :o) *bank i bordet*

det synes jeg og.. det er noen som går hjem i tide og utide, min terskel på sykdom er høy, men jeg synes at å gi paracet for å så sende i barnehage blir feil, men det er nå min mening.

Flott at hun hadde en bra dag, men når man jobber i barnehage ser man mye rart.. det er utrolig slitsomt for ungene å ikke være i form i barnehagen kontra det å ikke være i form hjemme.. Det skjer mye mer i en barnehage og det er mye mer støy der, men kan skjønne foreldre ikke tenker på det.. det kan kanskje være noe å ha i tankene..:)

Men saken er jo at hun var i form.....vi slappet av over 1 time hjemme før vi dro...spiste god frokost, leste en bok...og hun begynte å mase om å gå i barnehangen...

Dattern min tåler feber meget godt....hun ble lagt inn på sykehus med meget høy feber...hun ble av en lege kontrollmål 3 ganger, og han var overasket at et barn med den diagnosen hun hadde + så høy feber var så oppegående som hun var...

....forhåpentligvis så ligner hun ganske mye på meg:-)

Annonse

Ja vi gjør nok det. Hvis trådstarter ikke hadde tatt temp., ikke hadde puttet i ungen paracet og sendt ungen i barnehagen selvom hun var litt snufsete og sagt fra at hun var litt forkjølet så hvis det utartet seg så fikk de ringe så hadde det vært helt greit.

Men da hadde nok ikke tråden blitt så lang heller :o)

Skulle nok ikke tatt tempen nei......men har jobbet for lenge innen helsesektoren, så var bare en rutine handling tror jeg....

:-)

Kan jeg spørre hvorfor du venter så lenge med å gi det?

Ja og i tillegg så ville jeg ikke puttet i ungen febernedsettende før barnehagen fordi da ville barnehagepersonalet fått feilinformasjon med hensyn til feberen hvis den skulle stige.

Men saken er jo at hun var i form.....vi slappet av over 1 time hjemme før vi dro...spiste god frokost, leste en bok...og hun begynte å mase om å gå i barnehangen...

Dattern min tåler feber meget godt....hun ble lagt inn på sykehus med meget høy feber...hun ble av en lege kontrollmål 3 ganger, og han var overasket at et barn med den diagnosen hun hadde + så høy feber var så oppegående som hun var...

....forhåpentligvis så ligner hun ganske mye på meg:-)

som jeg skrev i en annen tråd her er det jo individuelt hva som er feber på ethvert barn.. da har hun sikkert forholdsvis høy temp til vanlig og..

hva er poenget med å dytte i barna medisiner for hver minste ting da?

Akkurat det spurte jeg en lege om også....fikk til svar at feber i seg selv var ikke farlig, men ofte kunne det gi ubehag, og det å gi paracet var en helt grei måte å unngå det på...samt at det var helt ufarlig..:-),,....og snakk om paracet her da...ikke allverdens medisiner...

Nja...hadde jeg følt at hun var virkelig syk, så hadde jeg ikke sendt henne, men vet av erfaring at hun friskener til ut på formiddagen, noe hun også gjorde i går.

Barnehagen her ser mere på barnas form, så ifølge de så var det null problem at hun kom i barnehagen, selv om hun hadde vært litt varm om morningen.

Er det nå jeg skal legge til at samme barnet fikk lov til å gå på dansingen i går kveld også??

:-)

*huff for en fryktlig mor jeg er*

Om du er en fryktelig mor eller ikke kan jeg selvfølgelig ikke svare på.

MEN å sende et sykt barn i barnehagen synes jeg er VELDIG galt!

Kan jo hende at barnet ditt blir værre,har en smittsom sykdom/begynnende influensa som hun får spre videre til de andre barna og de ansatte.

Barnehagen er for friske barn.

som jeg skrev i en annen tråd her er det jo individuelt hva som er feber på ethvert barn.. da har hun sikkert forholdsvis høy temp til vanlig og..

Hun har vanlig temp til ellers...men ved sykdom spretter den ekstremt høyt...

Søstern er helt omvendt....hun er kjempedårlig ved 38,5.....så er nok ganske så induviduelt hvordan barn reagerer..:-)

Annonse

Ja og i tillegg så ville jeg ikke puttet i ungen febernedsettende før barnehagen fordi da ville barnehagepersonalet fått feilinformasjon med hensyn til feberen hvis den skulle stige.

Barnehage personalet er selvfølgelig opplyst om at hun har fatt en paracet da....

...og hos oss er det ikke feberen som er det viktigste, det er allmenntilstanden til barnet.

Akkurat det spurte jeg en lege om også....fikk til svar at feber i seg selv var ikke farlig, men ofte kunne det gi ubehag, og det å gi paracet var en helt grei måte å unngå det på...samt at det var helt ufarlig..:-),,....og snakk om paracet her da...ikke allverdens medisiner...

Hmm.. der tror jeg leger mener veldig forskjellig for den "løsningen" har jeg ikke hørt før.

Hmm.. der tror jeg leger mener veldig forskjellig for den "løsningen" har jeg ikke hørt før.

Nja...syns det virket logisk jeg...for er vi voksne syke tar vi jo paracet for å hemme plagene febern gir oss.....

...dvs...det gjør jeg iallefall...:-)

Ikke dårlig..*s*

Ikkesant:) Jeg tror vel kanskje ikke de fleste er sååå uenige når det kommer til stykke, men folk har veldig forskjellige måter å si ting på og forskjellige måter å oppfatte ting på.. vi nærmer oss vel en middelvei her.. *s*

Men, det var hyggelig å diskutere med deg men nå er jeg nødt til å ta kvelden.. dol har en egen evne til å forkorte nattesøvnen:)

Om du er en fryktelig mor eller ikke kan jeg selvfølgelig ikke svare på.

MEN å sende et sykt barn i barnehagen synes jeg er VELDIG galt!

Kan jo hende at barnet ditt blir værre,har en smittsom sykdom/begynnende influensa som hun får spre videre til de andre barna og de ansatte.

Barnehagen er for friske barn.

Hvis hun blir værre så hadde vi en avtale om at de skulle ringe meg, og jeg skulle komme med en gang.

Hvis hun hadde hatt en smittsom sykdom på gang, så hadde hun smittet i dagene før febern kom,...og for å si det sånn....i barnehagen på denne årstiden så florerer det av sykdom...syke unger eller ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...