Gå til innhold

Avslag i bufetat på 2. eller 3.gangssøknad?

Anbefalte innlegg

koreamamma1365380166

Med tanke på tråden lenger nede om nye regler i bufetat lurer jeg på følgende: Er det noen som har fått avslag eller krav om ny sosialrapport/tilleggsopplysninger ved søknad om fleregangsadopsjon?

I sosialrapporten vår har saksbehandler tatt utgangspunkt i de to første (som ble godkjent uten problemer) og komplettert med nye opplysninger. Blir likevel engstelig for at det ikke er nok når jeg leser at bufetat er blitt mere pirkete og strengere. Står blant annet ikke noe om hvem som kan stille opp om noe skulle skje med oss....

Fortsetter under...

Gjest anonymidag-venterpågodkjenning

Hvis bufetat mener at opplysninger mangler vil sosialrapporten bli sendt i retur for justering av kommunen. Det betyr derfor ingenting for selve godkjenningen har jeg fått forklart av barnevernet i vår kommune. De har opplevd å få rapporter tilbake for "bagateller".

Lykke til!

koreamamma1365380166

Det sto ikke noe i vår sosialrapport om hvem som skulle ta over barna om vi ble borte, og vi fikk godkjenning fra bufetat for ikke så lenge siden.

Takk for svar begge to! Rart det der med at man "tar alt" man leser til seg, til tross for at vi er "erfarne" søkere. Mannen min og andre i adopsjonsmiljøet rundt oss sier jeg kan ta det helt med ro. De kan ikke skjønne at jeg er bekymret. Jeg er ikke bekymret for om vi blir godkjent, men frykter at tiden skal hales ut med ekstra runder med BV pga tynn sosialrapport,osv. Vi har lang ventetid i vår kommune...

Hvem sa det er lettere å vente på nr 2/3 ??? ;-)

Ha en fin dag, alle sammen!

koreamamma1365380166

Takk for svar begge to! Rart det der med at man "tar alt" man leser til seg, til tross for at vi er "erfarne" søkere. Mannen min og andre i adopsjonsmiljøet rundt oss sier jeg kan ta det helt med ro. De kan ikke skjønne at jeg er bekymret. Jeg er ikke bekymret for om vi blir godkjent, men frykter at tiden skal hales ut med ekstra runder med BV pga tynn sosialrapport,osv. Vi har lang ventetid i vår kommune...

Hvem sa det er lettere å vente på nr 2/3 ??? ;-)

Ha en fin dag, alle sammen!

Apropo innlegget mitt over: Sånn er de å gå gravid i hjertet :-) Opplevde det samme de to andre gangene, altså at jeg var ekstra følsom og opp og ned i humøret. Ganske merkelig, egentlig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...