Gå til innhold

Én ting har Jesper Juul skjønt.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

16

• Maggi

8

• favn

8

• kaffepiken

3

Mest aktive i denne tråden

Hva tenker du på? Noe jeg ikke har fått med meg? *forvirret*

http://www.family-lab.no/default.asp

Dette virker da ganske innbringende.

Særlig når han stort sett refererer til og anbefaler sine egne bøker.

Selv synes jeg fagfolk på et hvilket som helst område som regel er mer troverdige når de kan anbefale flere enn seg selv...

mvh

http://www.family-lab.no/default.asp

Dette virker da ganske innbringende.

Særlig når han stort sett refererer til og anbefaler sine egne bøker.

Selv synes jeg fagfolk på et hvilket som helst område som regel er mer troverdige når de kan anbefale flere enn seg selv...

mvh

Det er grunn til å tro at han tjener noen kroner på dette, ja. Jeg har forøvrig aldri vært i hans fanklubb, selv om han selvsagt har endel gode poenger og vinklinger.

Og jeg så jo i nettpraten at han ble utfordret av Ulvund. Det er tydelig at han er svært omstridt som fagperson. Forøvrig syntes jeg at Ulvund var litt ufin i måten å angripe Juul på, men han provoseres nok av den godslige og forretningsmessige måten han markedsfører seg selv på samtidig som han faglig sett er omstridt og litt i grensen kompetansemessig.

Mvh

Annonse

Det er grunn til å tro at han tjener noen kroner på dette, ja. Jeg har forøvrig aldri vært i hans fanklubb, selv om han selvsagt har endel gode poenger og vinklinger.

Og jeg så jo i nettpraten at han ble utfordret av Ulvund. Det er tydelig at han er svært omstridt som fagperson. Forøvrig syntes jeg at Ulvund var litt ufin i måten å angripe Juul på, men han provoseres nok av den godslige og forretningsmessige måten han markedsfører seg selv på samtidig som han faglig sett er omstridt og litt i grensen kompetansemessig.

Mvh

Jeg har vel aldri vært så opptatt av kjendisoppdragere. Og hans syn på at time-out er på grensen til barnemisshandling får meg vel ikke til å gidde å gå så dypt i det øvrige han kommer med.

Men jeg testet for morro skyld et gratis nettkurs på siden som omhandlet konflikt. Greit nok som bakgrunnsstoff. Konfliker er ikke livsfarlige, kan være berikende osv.

Men ingen ting konkret om hva gjør du når ungen bestemmer seg for å hyle i 45 minutter fordí h*n bare fikk to is? Man kan være verdens flinkeste til å snakke rolig og forklare, men når ungen ikke vil høre... ;-) Av og til kan man få inntrykk av at noen mener man har misslyktes fullstendig som forelder når en konflikt ikke kan løses til alles tilfredshet...

I alle fall, kurssessjonen som jeg, snarveiet meg gjennom endet i anbefalinger av to bøker skrevet av,... gjett hvem!

mvh

Gjest Miss meee

Jeg har vel aldri vært så opptatt av kjendisoppdragere. Og hans syn på at time-out er på grensen til barnemisshandling får meg vel ikke til å gidde å gå så dypt i det øvrige han kommer med.

Men jeg testet for morro skyld et gratis nettkurs på siden som omhandlet konflikt. Greit nok som bakgrunnsstoff. Konfliker er ikke livsfarlige, kan være berikende osv.

Men ingen ting konkret om hva gjør du når ungen bestemmer seg for å hyle i 45 minutter fordí h*n bare fikk to is? Man kan være verdens flinkeste til å snakke rolig og forklare, men når ungen ikke vil høre... ;-) Av og til kan man få inntrykk av at noen mener man har misslyktes fullstendig som forelder når en konflikt ikke kan løses til alles tilfredshet...

I alle fall, kurssessjonen som jeg, snarveiet meg gjennom endet i anbefalinger av to bøker skrevet av,... gjett hvem!

mvh

Ikke all moderne barneoppdragelse behøver gi like gode utslag nei...

Barn trenger grenser også. De kan bli forvirret av at de vinner viktige kamper hele tiden. Og bli litt sinte?

Ikke all moderne barneoppdragelse behøver gi like gode utslag nei...

Barn trenger grenser også. De kan bli forvirret av at de vinner viktige kamper hele tiden. Og bli litt sinte?

Og ikke all oppdragelse som på sikt er til barnets beste oppleves slik i øyeblikket....

mvh

Gjest Miss Meee

Og ikke all oppdragelse som på sikt er til barnets beste oppleves slik i øyeblikket....

mvh

Nei. Det blir spennende å se om det fungerer.

Har to jesper juul barn i barnehagen. Er ei utfordring, men de er fine unger, men det blir spennende å se resultatene av det.

Gjest ikke enig

Leste råden litt fort her men mener dere at Juul sine teorier går på og ikke sette grenser og at alle konflikter kan løses til alles tilfredshet??

Jeg har ikke oppfattet Juul sånn...men heller:

sett grenser, si nei og hold ut ditt barns smerte når det får et nei.

Nei. Det blir spennende å se om det fungerer.

Har to jesper juul barn i barnehagen. Er ei utfordring, men de er fine unger, men det blir spennende å se resultatene av det.

Om barna er av rynk-øyebryna-så-blir-de-greie-sorten så kan Jesper Juul funke.

Om jeg hadde praktisert på mine barn det jeg tror herr Juul står for, ville du kanskje ønsket å hive ut både meg og ungene....

;-)

mvh

Leste råden litt fort her men mener dere at Juul sine teorier går på og ikke sette grenser og at alle konflikter kan løses til alles tilfredshet??

Jeg har ikke oppfattet Juul sånn...men heller:

sett grenser, si nei og hold ut ditt barns smerte når det får et nei.

Ikke alle barn lar seg overtale av et nei. Å kun bruke ord, uten å sette makt bak ordene, vil i forhold til mange barn bety det samme som å ikke sette grenser.

"Smerte" kan i denne sammenhengen bety uhemmet destruktiv adferd.

Og av hensyn til både seg selv og omgivelsene setter jeg også grenser for hvor mye et barn får ødelegge for andre. Slike grenser blir umulig å sette om fellesskap skal være en rettighet uten plikter.

mvh

Annonse

Om barna er av rynk-øyebryna-så-blir-de-greie-sorten så kan Jesper Juul funke.

Om jeg hadde praktisert på mine barn det jeg tror herr Juul står for, ville du kanskje ønsket å hive ut både meg og ungene....

;-)

mvh

Den debatten dere to her har, bærer preg av at dere ikke forstår Jesper Juuls pedagogikk.

mvh

Nei det kan jeg skrive under på ja.

Jeg er noe ambivalent i forhold til Juul. Men det er greit å "hente" litt både her og der, og bruke det man virkelig tror på selv.

Men mannen er flink til å tjene penger!!

Jeg har bare lest "Ditt kompetente barn", ingen kurs eller liknende. Jeg syns boken var veldig bra, jeg. Det står da ingen steder at man ikke skal sette grenser. Boken stiller spørsmål ved de gammeldagse normene for barneoppdragelse, og oppfordrer til å tenke selv.

Jeg bruker på ingen måte Jesper Juul som et orakel for barneoppdragelsen i heimen, men jeg syntes han hadde mange gode poenger.

Det er klart han tjener penger på det han gjør. I likhet med Fedon Lindberg, Dr Phil og mange fler.

Er det galt å tjene penger?

Hva skal man ellers gjøre, stjele dem eller trykke dem selv? Er det sånn du gjør det?

Har jeg sagt det er galt?

Men det er varer jeg ikke gidder å sløse mine penger på.

Det er et produkt som lover adskillig mer enn det kan holde.

mvh

Jeg har bare lest "Ditt kompetente barn", ingen kurs eller liknende. Jeg syns boken var veldig bra, jeg. Det står da ingen steder at man ikke skal sette grenser. Boken stiller spørsmål ved de gammeldagse normene for barneoppdragelse, og oppfordrer til å tenke selv.

Jeg bruker på ingen måte Jesper Juul som et orakel for barneoppdragelsen i heimen, men jeg syntes han hadde mange gode poenger.

Det er klart han tjener penger på det han gjør. I likhet med Fedon Lindberg, Dr Phil og mange fler.

Jeg bruker ikke penger på dem heller. ;-)

mvh

Nei det kan jeg skrive under på ja.

Jeg er noe ambivalent i forhold til Juul. Men det er greit å "hente" litt både her og der, og bruke det man virkelig tror på selv.

Men mannen er flink til å tjene penger!!

Jeg blir svært skeptisk til de som skal framstå som superdyktige fagfolk og som i sin veiledning av menigmann stort sett ikke viser til annet enn produkter de kan tjene penger på.

Og legene beskyldes for å være smurt av legemiddelindustrien...

Man velger jo selv hvor man vil svi av kronene, og jeg velger helt klart bort både Fedon og Juul.

Men det er sikkert et par gode ideer å hente både her og der.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...