Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Shira12

Jeg har kjøpt en håndmalt barnestol, med navn og dåpsdato, til de jeg har vært fadder på.

Det har kostet ca 500-600 kr.

Den gaven har iallefall falt i smak.

Guttungen her fikk en slik krakk til dåpen, og den er han veldig stolt av, jeg liker den også :-)

Jeg var fadder for en liten gutt i våres og kjøpte en Porsche til ham :-) Dvs det er selvsagt en lekebil variant, sånn man sitter tversover og sparker seg fremover med. Det er nok første og eneste gang jeg er i Porsche butikken og kjøper noe - i allefall kontant. Kostet ca 800. Faren til gutten var helt i hundre. Selv har datteren min en tilsvarende en i Audi (har selv en Audi da :-))

Mellom 300-500 kroner kanskje?

For meg som mottaker på vegne av våre barn, hadde beløpet ingen ting å si. Det viktigste for oss er at fadderne er tilstede for barnet.

Nå, 6 år etter den første dåpen, ser jeg helt klart at vi kunne ha vært foruten alle smykkene til gutten. Det er jo for seint å bytte dem.

Ved dåp nr. 2, fikk gutten kniv med sølvslire, spilledåse, Egner grøt/tallerken/kopp, sølvskje, sølvgaffel (2 stk samsnakket om gaven) elgskinnvotter og penger.

Ellers kunne mor ha tenkt seg at poden fikk f.eks Bergans sekk eller annen tursekk for små rygger :-)

Noe av det vi har satt størst pris på å få i dåpsgave til ungene (som jeg håper de også vil sette pris på etterhvert) er orginalkunst. Litet litografi med ramme - man kan få de for mellom 500-1000 avhengig av hvor kjent kunstneren er. For min del handler kunstom noe man liker. Motivene har vært slik at de passer godt på et barnerom, men kan like gjerne henge i en voksen stue eller en tenårings rom.

Har selv også gitt dette i gave når vi har vært faddere.

Det jeg har likt minst er disse sølv/tinn-tingene som bare blir stående i en hylle. Greit nokk med smykkeskrin, men jeg personlig synes at disse dåpsbevis-holderne ikke er noe særlig. Da er det bedre å kjøpe et servise (de Prinsen/Prinsessen fra Porsgrund er kjempefine), eller barnebestikk. Noe som kan brukes.

Vi har kjøpt Egner-serviset til våre 3 tantebarn (mulig den tredje fikk et annet servise kanskje?) og mine to har det også. Kjempekoselig!

Enig med en annen her ang. dåpsattestholdere i sølvplett - styr unna! Finnes det noen som har disse fremme? Vi har en, godt bortpakket i en skuff...

Annonse

Gjest kalendria

Vi har fått "pinnestoler" i barnestørrelse med inngravert navn på barna og dato for dåsdagen. Det er noe av det vi har satt mest pris på selv.

Ellers har jentene hatt stor glede av smykkene sine, så jeg synes ikke det er så dumt, heller.

Dåpsattestholder??? Finnes det virkelig?? Det har vi aldri savnet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...