Gå til innhold

Kutt i kontantstøtten

Anbefalte innlegg

Gjest kontantstøtten

Ja, så gikk det som jeg håpte og trodde det ikke skulle gå, regjeringen kutter i kontantstøtten. Skulle ikke forundre meg om den forsvinner helt i 2007. Og jeg som hadde basert de neste årene på kontantstøtten.

Er ikke de helt store kuttene ennå da, 354 kr mnd. og man mottar kontantstøtten i 2 år og 11 mnd.

Hvorfor stiger aldri barnetrygden?? Den kunne steget tilsvarende som de kutter på kontantstøtten....

jaja....bare noen tanker...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205685-kutt-i-kontantst%C3%B8tten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

7

• nitni

6

• tiliti

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest kontantstøtten

ja den passe jo godt for noen da, men jeg synes det er tull når den blir brukt til betalt barnepass jeg da. Da er hensikten borte.

Det er tull når den blir brukt til barnepass ja, er enig i det. Men for de som er hjemme med barna er det gull værdt. Hadde ikke kunnet være hjemme jeg, hadde det ikke vært for den!

Gjest vil ha kontantstøtte

Synd om den faller bort, for da blir det vanskelig om vi skal ha et barn til. Jeg ville ha vært hjemme de første årene, men det har jeg ikke muligheten til om kontantstøtten faller bort. Jeg har ikke lyst til å levere et barn på ett år i barnehage og jobbe fullt selv.

Annonse

kakki1365380609

Det er tull når den blir brukt til barnepass ja, er enig i det. Men for de som er hjemme med barna er det gull værdt. Hadde ikke kunnet være hjemme jeg, hadde det ikke vært for den!

Er i samme båt som deg :o) Håpe det ikke skjer noe mer med den på en gooood stund.

Gjest Forfrievalg

Dagens brannfakkel:

Jeg har alltid sagt at sosialistene fører en kvinnefientlig politikk. De fjerner kvinnens muligheter til et selvstendige valg i forhold til sine barn. Applaudert av massene og de som kaller seg feminister...

Jeg er akademiker med godt betalt jobb, likevel ønsker jeg å ha et valg i forhold til den dyrebare tiden mens ungene er små. Takket være kontantstøtten har jeg og mannen min begge hatt mulighet til å jobbe mindre mens barna var små. Dette tar de rødgrønne fra oss etterhvert....

Annonse

Gjest kontantstøtten

Synd om den faller bort, for da blir det vanskelig om vi skal ha et barn til. Jeg ville ha vært hjemme de første årene, men det har jeg ikke muligheten til om kontantstøtten faller bort. Jeg har ikke lyst til å levere et barn på ett år i barnehage og jobbe fullt selv.

Er helt enig med deg! Jeg synes selv at barn under 3 år har ingenting i barnehage å gjøre. Da har de det bedre hjemme hos mor eller far.

Har 2 eldre barn og de begynte ikke i barnehagen før de var 3 år. Det har jeg heller ikke lyst at mitt tredje barn skal gjøre. Så håper kontantstøtten består noen år til. Planlegger ett barn til om et par år.

Synd at noen "ødelegger" for de som virkelig trenger den.

Det er fullt lovlig å bruke kontantstøtten til dagmamma.

Det er riktignok politisk uenighet om hvorvidt dette burde være lov, men kompromisset som gjorde at støtten ble vedtatt, inneholdt denne muligheten. Det er ingen glipp eller smutthull som "noen" har funnet og benytter seg av uten å være "verdige" mottakere.

Jeg er ikke imot kontantstøtten, men jeg er imot alle de forb... foreldrene som bruker dagmamma, og får beholde kontantstøtten!!! - Det irriterer meg grenseløst! :(

Men - de som faktisk er hjemme med barna, de unner jeg kontantstøtten, altså! :)

Da er du imot reglene rundt kontantstøtten, ikke disse personene.

Det var kjent da støtten ble vedtatt, at det ville bli lovlig å bruke f.eks. heltids dagmamma. Det var ingen glipp som noen utnytter.

Gjest kalendria

Er helt enig med deg! Jeg synes selv at barn under 3 år har ingenting i barnehage å gjøre. Da har de det bedre hjemme hos mor eller far.

Har 2 eldre barn og de begynte ikke i barnehagen før de var 3 år. Det har jeg heller ikke lyst at mitt tredje barn skal gjøre. Så håper kontantstøtten består noen år til. Planlegger ett barn til om et par år.

Åh - synsing, synsing, synsing... Vi kan ikke lage svindyre ordninger for samfunnet basert på hva folk synes om det ene eller andre.

Anerkjent forskning, derimot, bør legge retningslinjer for hvordan samfunnets felleskasse skal benyttes. Og det finnes ikke støtte for synet ditt om at barn under tre "ikke har noenting i barnehage å gjøre" ut i fra de (seriøse) undersøkelsene som er gjort.

Gjest kontantstøtten

Åh - synsing, synsing, synsing... Vi kan ikke lage svindyre ordninger for samfunnet basert på hva folk synes om det ene eller andre.

Anerkjent forskning, derimot, bør legge retningslinjer for hvordan samfunnets felleskasse skal benyttes. Og det finnes ikke støtte for synet ditt om at barn under tre "ikke har noenting i barnehage å gjøre" ut i fra de (seriøse) undersøkelsene som er gjort.

Nei, og derfor burde det være valgfritt om man vil la barnet gå i barnehage fra 1-års alder, eller om man vil være hjemme med det og motta kontantstøtte til det er 3 år!

Gjest kalendria

Dagens brannfakkel:

Jeg har alltid sagt at sosialistene fører en kvinnefientlig politikk. De fjerner kvinnens muligheter til et selvstendige valg i forhold til sine barn. Applaudert av massene og de som kaller seg feminister...

Jeg er akademiker med godt betalt jobb, likevel ønsker jeg å ha et valg i forhold til den dyrebare tiden mens ungene er små. Takket være kontantstøtten har jeg og mannen min begge hatt mulighet til å jobbe mindre mens barna var små. Dette tar de rødgrønne fra oss etterhvert....

Jeg synes også at kvinner skal ha frie valg, blant annet til å jobbe hvis de vil det. Noe de ikke har fordi det ikke er barnehageplasser til alle som ønsker det. Deltakelse i arbeidslivet hindres derfor av en unødig belastning ved å ikke ha tilgang til trygg barnepass for barna, noe som faktisk er en kilde til depresjon hos småbarnsmødre, i følge en doktorgradsoppgave i psykologi (leste om det i forrige uke i ei avis, husker ikke hvilken).

For øvrig: Dersom man hele tiden legger til rette for individuelle valg og individets frihet, betyr det at hensynet til fellesskapet og gode fellesskapeløsninger må vike. Det ser vi eksempler på overalt, med USA som kroneksemplet.

Jeg er helt uenig med deg. Og det er dessuten patetisk å bruke begrepet "sosialistene". SP har aldri vært noe sosialistisk parti, AP har heller ikke vært det de siste 25 årene. SV er det, men er tross alt i mindretall i regjeringen. Det er en hersketeknikk som høyresiden la seg til før valget, og som heldigvis ikke fikk den virkningen dere håpet på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...