Gå til innhold

En drømmetilværelse :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Persille

Så et tv-program for noen år siden om dette, i Danmark har flere barnehager praktisert dette i flere år.

Og så vellykket det har vært.

Men har vel liten tro på at dette kommer til å bli et "vanlig" tilbud her i landet.

Jeg og, desverre...

Men tenk så fint det hadde vært? :)

Gjest Persille

tenk så deilig det er å slippe å lage middag hver dag!

Det der har jeg faktisk tenkt på...

Om jeg skal tilby foreldre ferdiglagde porsjonspakker med middag som de kan ta med hjem fra barnehagen.

At jeg lager store porsjoner med mat hver helg, fryser ned i pakker med nok til to f.eks. - og så kan man kjøpe det antall pakker man vil for en viss sum. Litt mer enn det koster å kjøpe selv - men ikke så mye at det blir for dyrt ifht å gjøre jobben selv.

Det betyr at jeg må legge ut og lage maten - men det betyr også at foreldrene blir mer fornøyde med tilbudet. Kanskje...

Det var nesten på samme måte i barnahagen jeg brukte til vesla. Med unntak av transport. Fikk veldig raskt plass + at de hadde baguetter + middag man kunne kjøpe.

Men jeg benyttet meg aldri av dette tilbudet. Blir i dyreste laget å kjøpe ferdigmat. Velger da heller å gjøre det ordentlig, og gå på restaurant.

Annonse

Om jeg skal tilby foreldre ferdiglagde porsjonspakker med middag som de kan ta med hjem fra barnehagen.

At jeg lager store porsjoner med mat hver helg, fryser ned i pakker med nok til to f.eks. - og så kan man kjøpe det antall pakker man vil for en viss sum. Litt mer enn det koster å kjøpe selv - men ikke så mye at det blir for dyrt ifht å gjøre jobben selv.

Det betyr at jeg må legge ut og lage maten - men det betyr også at foreldrene blir mer fornøyde med tilbudet. Kanskje...

Vi fikk tilbud om å kjøpe middag i barnehagen hver dag. Den var nylaget og varm - bare å spise. Svært får benyttet seg av tilbudet.

Gjest M.Angelica

Vi har et sånt tilbud... vi lager ikke selv, da =)

du må få kjøkkenet ditt godkjent av mattilsynet om du skal selge mat til andre - og det er et styr kan jeg si deg. Det var såvidt skolekjøkkenet vårt ble godkjent under tvil.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...