Gå til innhold

Spill for 4-5-åringer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

diamanten som Lillemus sier,eggspillet,lotto,quips,stigespillet er de jeg husker nå.

Jeg fant Quips på nettet, det ligner litt på et Ole Brummspill vi har, Ballongspillet (?), hvor man skal kaste terning og samle ballonger i hver farge. Men det der så mye finere ut, ballongspillet er bare i papp! Bortsett fra terningen da...

Carcasonne

Det skal jo være litt festlig for de voksne også.

Carcasonne virker kjempegøy, men jeg innbiller meg at guttungen er litt for liten til å ha noe utbytte av det foreløpig. Det er jo anbefalt fra 8 år, og han er ikke noe spesielt fremmelig barn. ;o)

Annonse

Quips? Hva er det?

Quips er 4 brett med figurer i 6 ulike farger hver figur har 1-6 huller som skal fylles med fargebrikker.

Det brukes en farge terning og når du f.eks kaster rød så får du sette en rød brikke i den røde figuren å sånn fortsetter det til førstemann har satt brikke i alle hull.

Dette er et spill ment til å lære seg farger så det anbefales vel i barnehagealder.

Vi har det på sfo, men jeg ser 6 åringene er ikke så veldig interresert i det.

Du finner det her:

http://www.norli.no/

Jeg fant Quips på nettet, det ligner litt på et Ole Brummspill vi har, Ballongspillet (?), hvor man skal kaste terning og samle ballonger i hver farge. Men det der så mye finere ut, ballongspillet er bare i papp! Bortsett fra terningen da...

oij så ikke dette svaret før etterpå.

Det er 4 spillebrett med figurer på (papp) + terning og fargebrikker i tre.

Har du prøvd billedlotto? Finnes som kjent med bilder av alt fra biler til Kaptein Sabeltann og Postman Pat, i tillegg til mer voksne versjoner med dyr o.l.

Det har gutten min hatt glede av fra treårsalderen, og regner med det holder noen år til.

Nå er han drøyt fire, og jeg vurderer å introdusere Memory, for han har skremmende god hukommelse.

Billedlotto er et kjekt nybegynner-spill. Kortspillet Uno er en slager her i huset - også minstemor på 3 1/2 er med og spiller.

Storesøster fikk Juniormonopol til jul i fjor (da var hun 5 1/2 år). Krever litt voksen-deltakelser men er samtidig ok for de voksne også

Carcasonne virker kjempegøy, men jeg innbiller meg at guttungen er litt for liten til å ha noe utbytte av det foreløpig. Det er jo anbefalt fra 8 år, og han er ikke noe spesielt fremmelig barn. ;o)

Det er veldig enkelt konsept. Her har vi spilt hele familien siden minstejenten var såvidt fylt 5 år.

Spillet er greit siden man senere kan kjøpe påbygningspakker og dermed gjøre det mer avansert etterhvert.

den opprinnelige m&m

Min 6-åring likte stigespill, Safari og Underground da han var i den alderen. Safari er et spill med små trefigurer som de også kan leke med. Underground skal små muldvarper hoppe ned i hull og til slutt finne en gullspade. Det er veldig populært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...