Gå til innhold

Barn med brystsmerte høyre side.

Anbefalte innlegg

Guttungen har takvise smerter i høyre side i brystet på høyde med hjertet.

Det setter inn plutselig og er visst innmari vondt.

Han fikk dette i går og det kommer og går i dag også.

Han har vært ett par timer i bassenget i dag uten å kjenne noe.

Hva i huleste kan dette være da?

Han går jo på concerta medisin så kanskje det er den?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205773-barn-med-brystsmerte-h%C3%B8yre-side/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis det går fint å trekke pusten, så er det vel greit da. han ha ikke svelget noe?

Han kjenner ingenting før det plutselig setter inn noen tak for så å forsvinne igjen.

Han har nok ikke spist noe rart nei, han er 10 år og meget kresen på mat så det er ikke så vanskelig å tenke over hva han har spist.

Annonse

Han kjenner ingenting før det plutselig setter inn noen tak for så å forsvinne igjen.

Han har nok ikke spist noe rart nei, han er 10 år og meget kresen på mat så det er ikke så vanskelig å tenke over hva han har spist.

det kan jo være muskelkramper, men tenker også på gallestein... han er jo liten da men... ingen andre vondter?

det kan jo være muskelkramper, men tenker også på gallestein... han er jo liten da men... ingen andre vondter?

Nei ingenting annet.

Det er mulig det er muskelsmerter.

Han er jo svak da for han verken sover eller spiser så det kan være en sammenheng her.

Har nå fått ham i seng nå så får vi se hvordan det går i morgen.

Er vist en del på ritalin/ concerta som opplever brystsmerter.

Antakeligvis er det bare voksesmerter eller muskelsmerter av noe slag, men i tilfelle det er en bivirkning av medisinen ville jeg fått det sjekket ut av en lege.

Bivirkninger kan være avhengig av andre forhold som ikke nødvendigvis har vært tilstede før nå - så jeg ville ikke avskrevet den muligheten helt.

Nei ingenting annet.

Det er mulig det er muskelsmerter.

Han er jo svak da for han verken sover eller spiser så det kan være en sammenheng her.

Har nå fått ham i seng nå så får vi se hvordan det går i morgen.

håper han får sovet litt da. men at han er svak og har lite søvn må du også nevne hvis du ringer legevakt, som jeg ville gjort for sikkerhets skyld....

Er ikke concerta en medisin man gir til barn med f.eks ADHD, min fetter so har ADHD gikk iallefall på denne medisinen? Om det er rett kan det ha noe med "hjertesmerter" å gjøre, iallefall var det slik med min fetter. Siden han var ganske hyper ble det stor belastning på hjertet innimellom pga høy puls/høyt blodtrykk. Han fikk tatt Ultralyd og EKG av hjertet og det roet ham faktisk bare det, fordi da fikk han vite at det ikke var noe galt med hjertet hans. Han ble tatt av medisinen og fikk noe annet som jeg ikke husker og det gikk mye bedre.

Jeg mener ikke å skremme deg, men det er jo kanskje greit å kontakte legen så dere får bekymringen ut av verden?

Er vist en del på ritalin/ concerta som opplever brystsmerter.

Antakeligvis er det bare voksesmerter eller muskelsmerter av noe slag, men i tilfelle det er en bivirkning av medisinen ville jeg fått det sjekket ut av en lege.

Bivirkninger kan være avhengig av andre forhold som ikke nødvendigvis har vært tilstede før nå - så jeg ville ikke avskrevet den muligheten helt.

Skal se i morgen om han har det da,(er i seng nå)så får jeg snakke med legen hvis det fortsatt er vondt.

Annonse

Er ikke concerta en medisin man gir til barn med f.eks ADHD, min fetter so har ADHD gikk iallefall på denne medisinen? Om det er rett kan det ha noe med "hjertesmerter" å gjøre, iallefall var det slik med min fetter. Siden han var ganske hyper ble det stor belastning på hjertet innimellom pga høy puls/høyt blodtrykk. Han fikk tatt Ultralyd og EKG av hjertet og det roet ham faktisk bare det, fordi da fikk han vite at det ikke var noe galt med hjertet hans. Han ble tatt av medisinen og fikk noe annet som jeg ikke husker og det gikk mye bedre.

Jeg mener ikke å skremme deg, men det er jo kanskje greit å kontakte legen så dere får bekymringen ut av verden?

Stemmer at det er adhd medisin ja.

Nå er ikke guttungen her så ekstremt hyper lengre.

Det er ikke lenge siden han var på ekg å hjertet var helt fint så jeg tror ikke det er noe der.

Vi venter å ser til i morgen før vi foretar oss noe nå.

Det er ikke en nerve som kommer i klem mellom ribbeina da? Det var forklaringen jeg fikk på noen stikkende smerter jeg av og til får i brystet. Det kommer som noen støt, og så forsvinner de igjen.

Beste hilsen fra

Kanskje det er det som plager ham ja. Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...