Gå til innhold

Lesetips ønskes! Lillemus og andre leseglade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

51

• annegunn

36

• Mrs. Wallace

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Please ikke gjør det, Jeg tror ikke jeg orker å gyve løs på dem. Han får heller vente til han leser dem sjøl. ;)

Vi lånte dem på lydbok på bilblioteket, og hun hørte dem i bilen, med bærbar cdspiller og høretelefoner.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Har vært stille på de fleste fronter, igrunnen. Trodde kvalmen hadde roet seg forrige helg, men de siste dagene har vært helt pyton. Nå er jeg temmelig lei (13+0).

Gubben har vært i Spania denne uka, så nå skal det bli godt å få han tilbake.

Og så ligger det noe ull her og venter på deg...

Der var du jo!

Jeg tenkte akkurat jeg skulle sende deg en mail og høre hvordan det stod til.

Har en gutt på fem som også elsker å bli lest for :) Vi har akkurat lest Ronja Røverdatter, den likte han godt. Neste store bok vi skal begynne på nå lurte jeg på skulle være Løven, Heksa og klesskapet- og resten av bøkene i den Narnia serien. Tenkte det kunne være kjekt siden den snart kommer på kino. Vet ikke om han kanskje er litt liten til å se filmen enda, men hvis vi har lest boken først og han kjenner til historien så tror jeg det skal gå bra!? Vi får se.

Andre bøker/lydbøker vi har lest som har fenget er: svein og rotta (har de på lydbok), Georgs magiske medisin, charlie og sjokol.fabr, lillebror og knerten, mormor og de åtte ungene, Camilla og tyven (+ oppfølger boken til denne - tyvebarnet el noe heter den), Lotta fra bråkmakergata, Marikken.

Nå som vi kan lese lengre bøker uten bilder i for han synes jeg det like gøy som han, og vi leser hver kveld, og når mamma er like spent på fortsettelsen som gutten selv, så blir det ofte både to og tre kapitler i slengen ;)

Der var du jo!

Jeg tenkte akkurat jeg skulle sende deg en mail og høre hvordan det stod til.

Det hender jeg leser litt innimellom også dah... Men i dag er første dagen på lenge jeg ikke våknet kvalm, eller sover til langt utpå dagen.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Please ikke gjør det, Jeg tror ikke jeg orker å gyve løs på dem. Han får heller vente til han leser dem sjøl. ;)

Datteren min var heller ikke overbegeistret for Narnia, hun gav seg etter et par bøker.

Men sønnen min har hørt alle lysbøkene flere ganger.

Vi har alle vårt. ;o)

Jeg synes feks at voksenbøkene til Erlend Loe er hinsides teite og uinteressante. Men barnebøkene er brillefine!

Skjønner hva du mener. Jeg likte Naiv. Super da jeg leste den for noen år sida, en da jeg prøvde meg på L her for en stund sida, synte jeg den var BARE teit.

Men han har gjort en bra jobb i oversettelsen av Mustafas kiosk, da. Den er jo helt konge. :)

Har en gutt på fem som også elsker å bli lest for :) Vi har akkurat lest Ronja Røverdatter, den likte han godt. Neste store bok vi skal begynne på nå lurte jeg på skulle være Løven, Heksa og klesskapet- og resten av bøkene i den Narnia serien. Tenkte det kunne være kjekt siden den snart kommer på kino. Vet ikke om han kanskje er litt liten til å se filmen enda, men hvis vi har lest boken først og han kjenner til historien så tror jeg det skal gå bra!? Vi får se.

Andre bøker/lydbøker vi har lest som har fenget er: svein og rotta (har de på lydbok), Georgs magiske medisin, charlie og sjokol.fabr, lillebror og knerten, mormor og de åtte ungene, Camilla og tyven (+ oppfølger boken til denne - tyvebarnet el noe heter den), Lotta fra bråkmakergata, Marikken.

Nå som vi kan lese lengre bøker uten bilder i for han synes jeg det like gøy som han, og vi leser hver kveld, og når mamma er like spent på fortsettelsen som gutten selv, så blir det ofte både to og tre kapitler i slengen ;)

Hehe, samma her. :)

Jeg tror vi begynner på Ronja Røver dater om ikke lenge. Narnia-bøkene hata jeg som liten, og har tenkt å styre unna de. ;) Ellers har vi vært gjennom omtrent de samme som dere. :)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Det hender jeg leser litt innimellom også dah... Men i dag er første dagen på lenge jeg ikke våknet kvalm, eller sover til langt utpå dagen.

Får håpe det snur nå da. Du får gi et hint når du føler for besøk...

Jeg _må_ bli bedre snart, sant? Det kan da ikke fortsette sånn som det her uti evigheten?

Hadde jeg vært like dårlig med jentungen hadde hun forblitt enebarn :(

Hehe, det tenkte jeg også da jeg gikk med Snorkfrøkna. ;)

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ole Aleksander har vi vært gjennom, og Knerten har jeg forkasta. ;)

Jeg syntes Knerten var utrolig kjedelig som barn, men de appelerer til sønnen min.

Skulle nesten trodd de var for hverdagsgrå, men etter en Harry Potter bok, kan han godt spørre etter Knerten.

Jeg syntes Knerten var utrolig kjedelig som barn, men de appelerer til sønnen min.

Skulle nesten trodd de var for hverdagsgrå, men etter en Harry Potter bok, kan han godt spørre etter Knerten.

Knerten er dudtebøøker som er utgått på dato. ;) Jeg likte de da jeg var liten, men skjønner nå at hu mora til Lillebror burde skilt seg fra den late mannen sin, asså! ;)

Dustebøker, skulle det være. Gikk litt vel fort her. ;)

Hehe, det tenkte jeg også da jeg gikk med Snorkfrøkna. ;)

Forundrer meg ikke... Hvordan folk får mange unger er for meg et stort mysterium. En del av dem må ha ekstremt selektiv hukommelse.

Jeg har forresten bestilt bursdagsgave til gubben i dag - han skal visst feire dagen i Newcastle...

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg må få orden på sovinga først, det nytter ikke når jeg sover så uregelmessig som jeg gjør...

Det har ant meg at det ikke har vært noe poeng en stund.

Men vi får satse på at du om ikke for lenge er "fit for fight" igjen!

Klarer du å lese noen bøker selv om dagen? Jeg gikk litt lei av "Haikeren" har tatt meg pause etter å ha lest 3 av 5 delbøker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...