Gå til innhold

Lesetips ønskes! Lillemus og andre leseglade

Anbefalte innlegg

Forundrer meg ikke... Hvordan folk får mange unger er for meg et stort mysterium. En del av dem må ha ekstremt selektiv hukommelse.

Jeg har forresten bestilt bursdagsgave til gubben i dag - han skal visst feire dagen i Newcastle...

Næmmen, skal han det? Og veit det bare ikke helt sjøl ennå? Snill du er. :)

Fortsetter under...

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

51

• annegunn

36

• Mrs. Wallace

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Hehe, samma her. :)

Jeg tror vi begynner på Ronja Røver dater om ikke lenge. Narnia-bøkene hata jeg som liten, og har tenkt å styre unna de. ;) Ellers har vi vært gjennom omtrent de samme som dere. :)

Jeg leste ikke bøkene, men så filmen (drømmen om Narnia..var det det den het?) da jeg var liten- og synes den var kjempegøy, men og litt skummel da. Husker imidlertid ikke hvor gammel jeg var da, og det kan jo ha ganske mye å si for hvilket inntrykk den etterlater... Hmmm Han fyller seks om 4 mnd da, men nå ble jeg usikker på om han kanskje er for liten...

Det har ant meg at det ikke har vært noe poeng en stund.

Men vi får satse på at du om ikke for lenge er "fit for fight" igjen!

Klarer du å lese noen bøker selv om dagen? Jeg gikk litt lei av "Haikeren" har tatt meg pause etter å ha lest 3 av 5 delbøker.

Selv blader er en utfordring. Jeg er for trøtt og tung i hodet.

Jeg leste halve 'Whiteout' (Ken Follett) for et par-tre uker siden, og da dundret hodet mitt i to døgn etterpå. Etter det har jeg ikke åpnet boka.

Jeg syns også jeg ser en mor som i dag kunne tatt seg jobb i en butikk og basert seg på at barnet skulle leke utenfor, uten barnepass...

dessuten var han aleine hjemme da han blei sjuk. Nei, jeg lurer fælt på hvor faen barnevernet var. ;)

Mora til Lillebror skulle nok tatt seg en tur på dol og lært litt om Reima Tec dresser, ja!

Gjest Ulvinnen Lurulf

dessuten var han aleine hjemme da han blei sjuk. Nei, jeg lurer fælt på hvor faen barnevernet var. ;)

Mora til Lillebror skulle nok tatt seg en tur på dol og lært litt om Reima Tec dresser, ja!

*S*

Dolpolitiet kan være veldig oppdragende, både mot liten og stor!

Annonse

Jeg leste halve 'Whiteout' (Ken Follett) for et par-tre uker siden, og da dundret hodet mitt i to døgn etterpå. Etter det har jeg ikke åpnet boka.

Jeg har Frode og de andre skøyerne på iPoden, hvis du skulle være interessert. ;)

Næmmen, skal han det? Og veit det bare ikke helt sjøl ennå? Snill du er. :)

Mulig det hadde noe å si at det var et par jenter her som også hadde lyst på tur.

Men assa - 1100 kr for alle tre med Ryanair, lør morgen - man kveld, og 79 pund/natt for hotell med svømmebasseng og frokost... Ble knapt 3000 for alle tre, gitt...

Og så får jeg kjøpt Christmas pudding.

*S*

Dolpolitiet kan være veldig oppdragende, både mot liten og stor!

Men er du ikke enig, da? La unngen være aleine hjemme sjuk før skolealder, og satse på at kanskje Tante Rundtomkring fant det for godt å slenge den feite ræva si innom? ;)

Mulig det hadde noe å si at det var et par jenter her som også hadde lyst på tur.

Men assa - 1100 kr for alle tre med Ryanair, lør morgen - man kveld, og 79 pund/natt for hotell med svømmebasseng og frokost... Ble knapt 3000 for alle tre, gitt...

Og så får jeg kjøpt Christmas pudding.

Ja, det er jo bra mot kvalme, har jeg hørt... :P

Gjest Ulvinnen Lurulf

Så da trenger nok ikke du boktips på en stund :)

Det er fint vær i dag, har du pakket bort sykkelen enda?

Da jeg leste den satt guttungen med store øyne hele tiden, og da Mio fikk tak i ridder Catos klo av jern turte han ikke å høre mer før jeg forsikret ham om at det gikk bra tilslutt!

Litt i overkant spennende på slutten, men han syntes det var en veldig fin bok sa han :-)

*Hehe* De har lest boka på skolen og akkurat den situasjonen er det mest spennende poden vet! Han bladde opp for meg på akkurat den siden og leste for meg:"Jeg tok Ridder Katos hånd. Men det var ingen hånd. Det var en klo av jern."

Jeg kunne formelig kjenne den skrekkblandede fryden han følte mens han leste! Fantastisk å oppleve at han faller så pladask for en bok!

Annonse

Jeg syns også jeg ser en mor som i dag kunne tatt seg jobb i en butikk og basert seg på at barnet skulle leke utenfor, uten barnepass...

For ikke å snakke om at når barnet (som er tre eller fire år gammelt) blir syk, overlater hun ham til seg selv hjemme i sengen, mens hun går på jobb selv.

Så da trenger nok ikke du boktips på en stund :)

Det er fint vær i dag, har du pakket bort sykkelen enda?

*titter ut*

Det er vått på bakken - jeg har ikke skjermer.

Men jeg la opp for sesongen sammen med kvalmen, er jeg redd.

Har en gutt på fem som også elsker å bli lest for :) Vi har akkurat lest Ronja Røverdatter, den likte han godt. Neste store bok vi skal begynne på nå lurte jeg på skulle være Løven, Heksa og klesskapet- og resten av bøkene i den Narnia serien. Tenkte det kunne være kjekt siden den snart kommer på kino. Vet ikke om han kanskje er litt liten til å se filmen enda, men hvis vi har lest boken først og han kjenner til historien så tror jeg det skal gå bra!? Vi får se.

Andre bøker/lydbøker vi har lest som har fenget er: svein og rotta (har de på lydbok), Georgs magiske medisin, charlie og sjokol.fabr, lillebror og knerten, mormor og de åtte ungene, Camilla og tyven (+ oppfølger boken til denne - tyvebarnet el noe heter den), Lotta fra bråkmakergata, Marikken.

Nå som vi kan lese lengre bøker uten bilder i for han synes jeg det like gøy som han, og vi leser hver kveld, og når mamma er like spent på fortsettelsen som gutten selv, så blir det ofte både to og tre kapitler i slengen ;)

Ville bare si at Narnia-bøkene er klassifiserte osm ungdomsbøker, altså fra ca. 9 år og oppover. Ikke dermed sagt at yngre barn ikke kan ha utbytte av dem, men jeg ville ikke lest dem for en som ikke har fyllt 6 år. Synes selv at bøkene er kjedelige selv om tv-serien var fin og er veldig spent på filmen - men jeg tror ikke den heller egner seg for så små barn.

Vi har alle vårt. ;o)

Jeg synes feks at voksenbøkene til Erlend Loe er hinsides teite og uinteressante. Men barnebøkene er brillefine!

Jeg har ikke klart å lese Narnia-bøkene og synes alt av Erlend Loe er skikkelig oppskrytt! *Hehe*

Gjest Ulvinnen Lurulf

Men er du ikke enig, da? La unngen være aleine hjemme sjuk før skolealder, og satse på at kanskje Tante Rundtomkring fant det for godt å slenge den feite ræva si innom? ;)

Visst er jeg enig!

Men det var litt nyttig for meg å lese om holdningene dengang.

Når jeg tenker tilbake er jeg ofte sjokkert over hvordan min egen mor lot oss være alene uten barnepass mens hun jobbet (bare en sur husholderske som kastet oss ut). Foreldrene mine dro også på jobb før vi hadde stått opp mens vi gikk på barneskolen, vekte bare eldstemann og satset på at han vekte oss andre når han var ferdig på badet.

Jeg begynte å spise frukost først etter at jeg var blitt gravid med førstemann.

Men Knerten bøkene viser meg at moren min kanskje var "normal" for sin tid.

Karlsson kjenner vi godt til! :) Knerten fikk jeg helt spader av å lese, siden mora til Lillebror ikke har skjønt en meter om arbeidfordeling og kvinnerolle. ;)

Karlson på taket har jeg fullstendig i vrangstrupen og den kommer jeg ikke til å lese for ungene! Makan til selvoptatt, ufordragelig type! Usj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...